Auto zona TEST

Opel Insignia 2.0 Turbo - rapsodija u bijelom

  • Autor: M. V.
  • 11.8.2009 16:23:06
  • 11.8.2009 1:41:08

Da je Opel s Insigniom odradio odličan posao, znali smo još prije nego što smo sjeli za njezin upravljač. Proizvođač iz Russelsheima okitio se nagradom za europski automobil godine, a nedugo potom iz Opela je stigla objava da se, unatoč kriznim vremenima, 100.000 kupaca predbilježilo za kupovinu nasljednice Vectre

Ime Vectra, s pojavom Insignije, stavljeno je u ropotarnicu povijesti. U Opelu su se svim silama trudili ova dva automobila potpuno odvojiti jedan od drugog, pa je čak servirana priča da je, s obzirom na povećanje dimenzija, Insignia ujedno i nasljednica Omege, zbog čega ne bi bilo ispravno da ponese samo Vectrino ime. Kako god bilo, napredak u odnosu na Vectru je toliki da Opelu ni najmanje ne možemo zamjeriti novo ime za njihovu limuzinu niže srednje klase.

Testna Insignia bila je pogonjena dvolitrenim turbopunjenim rednim benzinskim četverocilindrašem snage 220 KS s varijabilnim radom ventila te paketom opreme Sport, zbog čega je konstantno privlačila poglede slučajnih prolaznika i ostalih vozača. Budući da Insignia i inače izgleda veoma atraktivno i dinamično, aerodinamički paket, efektna bijela metalik boja, 20-colni aluminijski naplaci i ksenonska prednja svjetla, samo je doprinio 'wow-efektu'. Sportski karakter nastavio se i u unutrašnjosti sa sportskim školjkastim, kožom presvučenim i perforiranim sjedalima te aluminijskim papučicama gasa, spojke i kočnice. Spomenuta sjedala su vrlo udobna te odlično drže tijelo u zavoju, a nude i vrlo dobru poziciju za upravljačem. Pomalo razočarava tek stražnja klupa koja ne nudi dovoljno prostora višim putnicima kako za glavu (boljka povijene kupeolike linije), tako ni za noge (rezervoar od 70 litara). Prtljažnik, koji se otvara kao peta vrata, zato guta čak 500 litara prtljage. Impresivno.

mv

Da nije riječ tek o izgledu bez pokrića, doznali smo već po paljenju motora. Dvolitreni benzinac zvuči vrlo moćno i resko, 220 KS isporučuje pri 5.300 okretaja u minuti te ubrzava Insigniju s mjesta do stotinu kilometara na sat za sedam sekundi. Valja priznati da je ovaj motor gornji prag za jedan automobil s prednjim pogonom, budući da pri naglijim ubrzanjima do izražaja dolazi famozni 'torque steer'. 350 Nm okretnog momenta dostupno je već od 'dizelaških' 2.000 okretaja u minuti, što će znati cijeniti oni skloni tegljenju brodova i drugih težih tereta. Nažalost, neće cijeniti i izostanak tehnologije direktnog ubrizgavanja, zbog čega Insignia prosječno troši više od 11 litara u kombiniranom ciklusu.

mv

Sve pohvale idu i na račun mjenjača koji, osim vrlo dobro podešenih prijenosnih omjera, karakterizira i preciznost. Kočnice, samoventilrani diskovi potpomognuti ABS-om i ESP-om, mogle bi, doduše, biti i uvjerljivije u zaustavljanju 1.600 kilograma Insignijine mase. Insignia je građena na potpuno novoj platformi te raspolaže poprilično krutom šasijom. Neovisni ovjes tipa McPherson sprijeda i multilink straga prilagođen je za nešto sportskiju, kruću vožnju, a ovisno o preferencijama, vozač može odabrati između sportskih i 'touring' postavki. U slučaju prvih, ovjes postaje nešto krući, upravljač čvršći i precizniji, a odaziv motora na gas brži. Insignija zavoje prolazi kao na tračnicama, vrlo je predvidiva, no pruža dovoljno vozačkog gušta za one koji se u slalom vole upustiti i bez sigurnosnih pomagala.

mv

Insignia je s odličnim uspjehom zadovoljila Euro NCAP-ove crash testove, što ne treba čuditi s obzirom na bogat paket aktivne i pasivne sigurnosne opreme koja uz šest zračnih jastuka, zatezače pojaseva i ISOFIX sustav serijski dolazi s ABS-om i ESP-om, te raspodijelom sile kočenja. Na Euro NCAP-ovim testiranjima Insignia je zaradila punih pet zvjezdica, odnosno 94 posto bodova za zaštitu odraslih, 79 posto za zaštitu najmlađih te 40 posto za zaštitu pješaka.

Proizvođač: Opel
Model: Insignia 2.0 Turbo
Vrsta motora: 2.0, četiri cilindra, benzin
Obujam: 1.998 cm3
Snaga (kW/KS): 162/220 @ 5.400 o/min
Okretni moment (Nm): 350 @ 2.000 o/min
Potrošnja (l/100 km): 8,5/13,5/11,3
Ubrzanje (0-100 km/h): 7,1
Maksimalna brzina: 245 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.830/1.860/1.500
Cijena do registracije: 223.100

mv

mv

mv




  • Sviđa vam se članak? Preporučite ga prijateljima putem ovih servisa:
  • Pošaljite mailom
Čitajte još
Anketa
Skrivanje policijskih kamera služi za: