TEST

Opel Astra ST 2.0 CDTI BiTurbo: iz dvije litre -195 KS!

10.02.2014 u 20:00

  • +5

Opel Astra ST 2.0 CDTI BiTurbo

Izvor: tportal.hr / Autor: tportal

Bionic
Reading

Hrvati nikad nisu bili posebno ludi za karavanima, kao primjerice Nijemci. Teško je shvatiti zašto, posebice kad se u obzir uzme omjer uloženog i dobivenog

Teško je još uvijek za nepopularnost karavana u Hrvata kriviti dizajn, budući da većina novih modela, ruku na srce, čak izgleda i bolje od hatchbackovskih inačica iz kojih su nastali. Gotovo kao da su dizajneri prvo izradili karavan i onda prema njemu oblikovali hatcback, a ne obrnuto.

Isto vrijedi i za Astru ST koja izgleda podjednako dobro bez obzira na kut iz kojeg je promatrate.

Riječ je o automobilu impozantnih dimenzija, čime se najviše okoristio upravo prtljažnik - 500 standardnih litara obujma, i još 100 litara u podnici, te ravna utovarna ploha znači da će Astra ST progutati gotovo sve što jedna prosječna četveročlana obitelj stavi pred nju. Situaciju olakšava i niski utovarni prag, pa bi se u Astru ST mogli zaljubiti oni koji često prevoze glomazne predmete.

Povećanje dimenzija odrazilo se, nažalost i na masu, pa tako karavanska izvedba Astre teži popriličnih 1.500 kilograma. Ipak, valja priznati da njima barata i više nego solidno. Prednji McPherson i stražnji Wattsov spoj nude solidne vozne osobine i udobnosti. Astra je tipično malo tvrđa, no ergonomski odlično izrađena sjedala učinit će i duža putovanja ugodnim. Ovome doprinosi i odlična izolacija buke, pa je tako Astra ST prava maratonka.

Astra je zabavna i kad se siđe s autoceste. Sklona je laganom predupravljanju kad pretjerate, a i mogli biste poželjeti precizniji mjenjač kraćih hodova, no upravljač je dovoljno tvrd i ugodno leži u ruci, a kočnice su učinkovite i nakon žešće upotrebe. Najveće pohvale idu na račun motora koji puca od snage, uvijek je spreman za još, ne troši previše, te gotovo uopće ne pati od efekta takozvane turbo-rupe. Riječ je o novom Opelovom motoru koji razvija gotovo 100 KS po litri obujma, te je jedan od boljih dizelaša kojim smo imali prilike upravljati. Sasvim mu je svejedno kakav zadatak pred njega stavite. Pravocrtni sprint, krstarenje gradom a da ste zaboravili u kojoj se brzini nalazite ili pak treba tegliti otežu prikolicu? Sve prolazi. Jedan automatizirani mjenjač s dvije spojke, doduše, bio bi mu idealno društvo.

Interijer Astre sazdan je od kvalitetnih materijala koji djeluju kao da će dugo služiti svrsi. Zamjerke imamo tek na račun ergonomije kontrola na središnjem grebenu, te na ponudu prostora na stražnjoj klupi. Mjesta za glavu ima, no za koljena bi ga višim putnicima moglo uzmanjkati.

Kad se podvuče crta, teško je ne preporučiti Astru ST kupcima koji su u potrazi za karavanom. Posebice s dvolitrenim biturbo dizelašem.

Proizvođač: Opel
Model: Astra ST CDTI BiTurbo
Vrsta motora: 2.0, četiri cilindra, dizel
Obujam: 1.956 cm3
Snaga (kW/KS): 143/195 @ 4.000 o/min.
Okretni moment (Nm): 400 @ 1.750-2.500 o/min.
Potrošnja (l/100 km): 5,7/8,7/6,9
Ubrzanje (0-100 km/h): 7,8 s
Maksimalna brzina: 223 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.698/1.814/1.535
Cijena do registracije: 210.550 kuna (125.096 kuna osnovni model)