TEST

Mercedes-Benz E220 CDI - stvoren za gutanje kilometara

20.07.2009 u 08:03

Bionic
Reading

I prethodna serija W211 E-klase bila je temeljito obrađena i kvalitetna, no ekipa iz Sindelfingena je pri razvoju nasljednika učinila sve kako bi se poništila mogućnost nastanka bilo kakvih elektroničkih boljki i problema. Impresivno zvuči podatak da su Mercedesovi testni vozači s prototipnim modelima E-klase posljednjih razvojnih mjeseci odradili više od 36 milijuna kilometara u svim mogućim uvjetima – od testiranja u polarnom krugu do paklenih pustinjskih testova i dinamičkih ispita na Nürburgringu

Ono što će mnogi od prve primijetiti jest odmak u dizajnu u odnosu na prethodnicu. Nova E-klasa tako je postala uglatija, a netom nakon pojavljivanja većina medija njezin je dizajn okarakterizirala kao povratak u osamdesete. Svojim oštrim linijama podsjeća na manju C-klasu, a tek bočna linija sugerira da je riječ o nasljedniku popularne Mercedesove limuzine srednje klase. Dojam je istaknutiji u unutrašnjosti, koja obiluje čistim i preglednim površinama, no i, ponovno, preuglatim dizajnom. To se posebice vidi na središnjem grebenu koji gotovo da i ne poznaje zaobljene linije, te čak i u dizajnu stražnje klupe. Pritom pogled privlače i pomalo predimenzionirane tipke koje izgledaju kao da su napravljene za putnike slabijeg vida. Kvaliteta materijala i završna obrada zato su na iznimno visokoj razini, a hvalimo i intuitivnost Mercedesovog multimedijalnog kontrolnog sučelja.

Kako i dolikuje velikoj limuzini srednje klase, nova E-klasa nudi dovoljno prostora za glave, ramena i noge putnika sprijeda i straga. Sjedala su izuzetno udobna, a vozačka pozicija odlična. Doduše, malo čudi što su se u Sindelfingenu odlučili za elektroničke kontrole prednjih sjedala za podizanje i spuštanje, kao i za nagib, no ne i za pomicanje naprijed-natrag, koje je manualno. Također čudi i što se kut upravljača podešava ručno, a ne elektronički.

Nova E-klasa nakrcana je elektronikom, a nas se posebice dojmio sustav automatskog svjetlosnog sklopovlja koji posao osvjetljavanja zavojite ceste obavlja besprijekorno. Nova E-klasa napredovala je i po pitanju vozne dinamike. Ovjes je krući, upravljač bolje izbalansiran i precizniji, a inženjeri trokrake zvijezde se hvale da je nova E-klasa primjetno lakša od prethodnice, uz znatno kruću šasiju. Sve to se osjeti i u vožnji, premda se ne može zanemariti masa od 1.700 kilograma, a to se posebice osjeti prilikom bržih ulazaka u zavoj. Najugodnije iznenađenje svakako je novi 2.2-litreni common-rail dizelski četverocilindraš koji razvija 170 KS i 400 Nm okretnog momenta.

S ovim motorom E-klasa sprinta do stotke za osam sekundi, doseže 230 km/h maksimalne brzine te troši oko sedam litara goriva u kombiniranom ciklusu. Ipak, brojevi pričaju tek dio priče. Uparen s automatskim peterostupanjskim mjenjačem s mogućnošću sekvencijalne izmjene brzina i podešavanja sportskog odnosno 'komfor' režima izmjena, ovaj motor nudi iznimnu rafiniranost, no i dojmljive performanse, posebice u međuubrzanjima. Pritom svakako moramo spomenuti i kočnice koje u kombinaciji s ABS-om i pomoći pri kočenju odlično obavljaju svoj posao zaustavljanja glomazne Mercedesove krstarice. Ne smijemo zanemariti niti vrlo nizak koeficijent aerodinamičkog otpora od svega 0.25 Cd, zbog kojeg je ovo jedan od najtiših automobila koje smo imali prilike voziti.

Nova E-klasa standardno dolazi sa sedam zračnih jastuka, a uz spomenuti ABS, ESP i pomoć pri kočenju, tu je sustav PRE-SAFE koji zatezanjem pojaseva i podešavajući nagib sjedala priprema putnike za sudar, kao i aktivni nasloni za glavu koji onemogućavaju trzajne ozljede vrata pri udaru straga. E-klasa još uvijek nije odradila Euro NCAP-ove crash testove, no za očekivati je da će ih bez problema zadovoljiti s visokom konačnom ocjenom baš kao i njezina prethodnica.

Proizvođač: Mercedes-Benz
Model: E220 CDI
Vrsta motora: 2.2, četiri cilindra, dizel
Obujam: 2.143 cm3
Snaga (kW/KS): 125/170 @ 3.000 - 4.200 o/min
Okretni moment (Nm): 400 @ 1.400 -2.800 o/min
Potrošnja (l/100 km): 5,7/8,3/7,0
Ubrzanje (0-100 km/h): 8,0
Maksimalna brzina: 230 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.868/2.071/1.471
Cijena do registracije: 72.174 eura