TEST

Lexus IS 220d – japanska mjera za njemačku premium trojku

30.06.2009 u 12:23

Bionic
Reading

Osim njemačke trojke, Mercedes-Benz C-klase, Audija A4 i BMW-a serije 3, donedavno niste imali veći izbor u takozvanom premium segmentu srednje klase. Ipak, na domaće tržište konačno je stigao Lexus, a njihov IS prava je mjera za njemačku eskadrilu

Posljednja generacija IS-a predstavljena je 2005, a odlikuje ju iznimno atraktivan izgled, izvrsna mehanika i hvale vrijedna Lexusova pouzdanost zbog koje japanski proizvođač godinu za godinom osvaja najviše ocijene u ispitivanjima zadovoljstva potrošača.

IS je građen na platformi Toyote Avensisa s prijenosom na stražnje umjesto prednjih kotača. Testni model okoristio se i Avensisovim modernim 2,2-litrenim D-CAT dizelašem koji razvija 180 KS i impresivni okretni moment od 400 Nm. Ipak, premda dijele platformu, motor i mjenjač, dva automobila uopće se ne doimaju isto. Za početak, IS izgleda daleko agresivnije i modernije sa, usudili bismo se reći, ponajboljim dizajnom u klasi. Njegov interijer primjetno je ušminkaniji, dok je, s vozačkog aspekta, dorađen i ovjes i novi upravljač u kombinaciji sa stražnjim pogonom osigurao kudikamo sportskiji dojam u vožnji.



IS nije najprostraniji automobil u klasi, no putnici se zasigurno neće buniti. Straga ima dovoljno mjesta za noge i glave dvoje natprosječno visokih putnika, no zato prtljažnik ne nudi najiskoristivijih 400 litara zapremine. Relativno mali kut ulaza i neiskoristiva površina IS ne čine automobilom u kojem ćete moći prevoziti glomazniju prtljagu.

Zato je vozačka pozicija odlična, kao i preglednost. Hvalimo i kvalitetu korištenih materijala premda nas je zasmetala 'ulaštena' plastika središnje konzole.

mv

IS leži na neovisnom ovjesu s dvostrukom vilicom sprijeda i multilinkom straga. Nažalost, testni model bio je opremljen zimskim gumama u vrijeme kada su vanjske temperature bile debelo iznad 20 stupnjeva, pa iz njega nismo mogli izvući maksimum i vidjeti koliko se doista dobro ponaša na zavojitoj cesti. Zato se upravljač pokazao izvrsnim. Osim što je dobro ležao u rukama, bio je zadovoljavajuće direktan te vjerno prenosio informacije o podlozi. Pohvale bismo vjerojatno mogli izreći i na račun kočnica koje jamačno nude kratak zaustavni put uz progresivnu aktivaciju ABS-a da nije bilo spomenutih zimskih guma.

Nešto manjkaviji dio paketa ipak je ručni šesterostupanjski mjenjač kojeg, premda s vrlo dobrim prijenosnim omjerima, odlikuju duži hodovi i viša ručica mjenjača, pa brzo šaltanje između brzina i nije pretjerano inspirativno. Spomenuti Toyotin 2,2-litreni common-rail dizelaš prava je mjera za IS, no japanski inženjeri mogli su i bolje izolirati njegovu buku iz unutrašnjosti. Ipak, moderni dizelaš vrlo rado se vrti te izvrsno isporučuje snagu i mesnati okretni moment u čitavom radnom području. Sprint do stotke s ovim motorom traje kraće od devet sekundi dok maksimalna brzina iznosi 220 km/h. Prosječna potrošnja na testu kretala se oko 6,5 litara na stotinu kilometara.



IS je jedan od najsigurnijih automobila u klasi s ABS-om, ESP-om, kontrolom trakcije i elektronskom pomoći pri kočenju u standardnoj opremi, kao i setom od sedam zračnih jastuka, uključujući one za koljena vozača. Lexus se hvali i prvim zračnim jastucima za putnike sprijeda s dvije komore punjenja koje osiguravaju nježniji udar na lica putnika i rasipanje sile prilikom otvaranja. Zbog sveg ovog, na Euro NCAP-ovim crash testovima IS je zaradio punih pet zvjezdica za odrasle, četiri za najmlađe i dvije za prolaznike.

Proizvođač: Lexus
Model: IS 220d
Vrsta motora: 2.2, četiri cilindra, dizel
Obujam: 2.231 cm3
Snaga (kW/KS): 130/180 @ 3.600 o/min
Okretni moment (Nm): 400 @ 2.000-2.600
Potrošnja (l/100 km): 5,8/7,7/6,9
Ubrzanje (0-100 km/h): 8,9
Maksimalna brzina: 220 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.585/1.840/1.425
Cijena do registracije: 243.402 kuna

mv



mv