Auto zona PREDSTAVLJAMO

Mercedes ESF 2009 - portal u budućnost na kotačima

  • Autor: I. Ć.
  • 12.6.2009 12:34:25
  • 12.6.2009 12:10:44

Mercedes se doista ima čime pohvaliti kada je sigurnost u pitanju. Njemački proizvođač premijerno je pokazao sustave poput ABS-a i zračnih jastuka, a sada su nam u Sindlefingenu pripremili sigurnosnu poslasticu ili, bolje rečeno, sigurnosni portal u budućnost na kotačima

Konceptni model ESF 2009 koji će nam premijerno biti pokazan na Konferenciji za unaprijeđenu sigurnost vozila u Stuttgartu 16. lipnja ove godine donosi pregršt inovacija koje pokazuju da u Mercedesu nisu izgubili na mašti. Tehnologije poput metalne konstrukcije na napuhavanje ili zračnih jastuka koji služe kao kočnice zasigurno će podići dosta obrva među okupljenim predstavnicima sedme sile.

Svi sustavi objedinjeni su pod okriljem sustava PRE-SAFE koji se već iskazao u dosadašnjim Mercedesovim modelima, dok je koncept najsigurnijeg automobila na svijetu zasnovan na posljednjem modelu S400 Hybrid, čime su nam u Mercedesu htjeli pokazati da sigurnost i ekologija idu ruku pod ruku.

mercedes

PRE-SAFE strukturu u Mercedesu su zamislili poput metalnog madraca koji se napuhuje te bez problema nosi težinu od stotinu kilograma. Sustav metalnih cijevi koje se trenutno napuhuju pod internim pritiskom od 10 do 20 bara ugrađen je u vrata automobila. Kada senzori koji okružuju automobil osjete neizbježnost bočnog naleta drugog automobila cijevi se pune inertnim plinom i pružaju adekvatniju zaštitu kroz snažniji strukturalni integritet karoserije i podatniju zonu gužvanja.

Zračni jastuk kao kočnica ugrađen je u podnicu automobila, a aktivira se potpuno automatski, također u slučaju neizbježnog nalijetanja vozila na prepreku ispred sebe. Materijal korišten u izradi jastuka povećava trenje i dodirnu plohu s površinom te samim tim osigurava kraći zaustavni put i služi kao dodatak zoni gužvanja. Uza sve to, napuhavanje jastuka sprečava prednji kraj automobila u 'zaranjanju' pri naglom kočenju.

PRE-SAFE Puls u trenutku bočnog sudara također odrađuje vrlo značajan dio posla. Njegov je zadatak u što kraćem roku privući sjedala putnika što bliže centru vozila. U Mercedesu se vode politikom da je svaki milimetar bitan kod bočnog sudara, kada je sigurnost putnika najugroženija, a kako se dvoje putnika ne bi sudarilo glavama, tu su zračni jastuci koji se otvaraju između sjedala.

mercedes

Interaktivna komunikacija između vozila, pak, koristi standardnu ad hoc WLAN vezu kako bi upozorila ostala vozila opremljena istom tehnologijom o opasnostima na cesti ili drugim preprekama, odnosno od njih preuzela iste informacije.

Inovacija je i sustav rasvjete koji u Mercedesu nazivaju Spotlight lighting function, a u osnovi je riječ o tehnologiji koja pomoću infracrvene kamere i radara smještenih u prednjem braniku vozila raspoznaje osobe ili životinje uz prometnicu te ih pomoću parcijalnih LED svjetala osvjetljava izvan standardnog rasvjetnog snopa kako bi vozaču skrenula pozornost na opasnost.

Sve ovo zvuči više nego impresivno, a kako bi nam pobliže demonstrirao sve sustave u akciji, Mercedes nam je ustupio i video isječak koji donsoimo u nastavku. Premda ne sumnjamo da su ovi sustavi izuzetno skupi (samo razvoj PRE-SAFE strukture trajao je dvije godine), iznenadili bismo se kada ih u bližoj budućnosti ne bismo dočekali na nekom od modela s trokrakom zvijezdom.



  • Sviđa vam se članak? Preporučite ga prijateljima putem ovih servisa:
  • Pošaljite mailom
Čitajte još
Anketa
Skrivanje policijskih kamera služi za: