tportal.hr

Zagreb
+14
Osijek
+14
Pula
+15
Rijeka
-
Zadar
+11
Split
+16
Dubrovnik
+14

TEST

Peugeot 3008 Hybrid4 - za upravljačem prvog dizelskog hibrida na svijetu

Hibridni automobili su skupi zato što uz cijenu benzinskog motora postoji i trošak onog električnog. Možete stoga zamisliti zašto mnogi proizvođači nisu smatrali isplativom ideju o dizelsko-električnom hibridu

Datum objave:
1.6.2012 15:24

Zadnja izmjena:
1.6.2012 16:48

Dizelaši su, naime, sami po sebi dovoljno štedljivi, a ujedno i skuplji za izradu od benzinaca, pa bi u kombinaciji s električnim motorom trebali biti besramno skupi, zar ne? U Peugeotu se nisu složili i pred nama je prvi dizelsko-električni komercijalni automobil na svijetu.

3008 Hybrid4 koristi se poznatim dvolitrenim dizelskim motorom s direktnim ubrizgavanjem koji razvija 163 KS i 37 KS snažnim elektromotorom. Dizelaš pogoni prednje, a električni motor stražnje, čime je Peugeot na jednostavan i efektan način dobio automobil s integralnim pogonom. Doduše, samo dok baterija ne potroši električnu energiju.

Ipak, nitko od ovog crossovera ne bi trebao očekivati prelazak preko bespuća, no pojedine situacije izvan uređenih prometnica 3008 Hybrid će odraditi bez greške. Vozaču se na odabir nude četiri režima vožnje - automatski u kojem sustav sam odabire metodu isporuke snage kotačima, sportski - u kojem je sve podređeno dinamičnoj vožnji, 4WD u kojem sustav kontinuirano koristi integralni pogon na sva četiri kotača u skliskim situacijama i ZEV - koji nudi vožnju isključivo na električnu energiju do udaljenosti od tri kilometra i brzine od 50 km/h.

Ovaj potonji je izuzetno funkcionalan i zabavan u gradskoj vožnji kad je, uz lakšu nogu na gasu, moguće prevaliti poprilične udaljenosti bez potrošnje kapi goriva. Valja istaknuti da manualan odabir postavki ZEV i 4WD traje samo do trenutka kad pretjerate s gasom ili se baterija potroši, kao i da sustavu za prebacivanje iz režima u režim treba sekunda-dvije za reakciju. Također, sustav se iz automatskog neće samostalno vratiti u ZEV ili 4WD jednom kad se baterija ponovno napuni, već ćete režim ponovno morati sami odabrati manualno.

Peugeot je za prijenos snage odabrao robotizirani ručni mjenjač sa šest stupnjeva prijenosa koji radi iznenađujuće dobro te, s obzirom na naša dosadašnja iskustva - izvrsno čita vozačeve namjere. Jedina zamjerka koju imamo odnosi se na linijsko postavljanje stupnjeva na ručici mjenjača, što znači da je lako umjesto automatskog odabrati manualan režim izmjena brzina, kada je moguće prebacivati u viši, odnosno niži stupanj isključivo putem polugica iza kola upravljača.

Također je potrebno i vrijeme privikavanja na sustav regenerativnog kočenja. Naime, svaki automobil će usporiti kad maknete nogu s gasa, no Peugeotov hibrid će to učiniti mnogo efektnije. Ako ste navikli krstariti određeni dio puta do semafora, kod 3008 Hybrida ćete na ovu tehniku morati zaboraviti jer sustav, čim pustite gas, počne koristiti kinetičku energiju automobila u svrhu pretvorbe iste u električnu. Ovo nije moguće isključiti, pa se gas, u osnovi, treba držati do semafora.
Električni sklop hibridni 3008 stajao je 200 kilograma više mase i 100 litara manje prtljažne zapremine i, dok se ovo prvo itekako osjeti, ovo drugo ne dolazi pretjerano do izražaja. 3008 Hybrid je težak automobil sa začuđujuće dobrim gripom, pa ga je moguće voziti dosta dinamično. Efekt električnog motora koji daje mnogo okretnog momenta već od 0/min najjasniji je prilikom pretjecanja i naglih ubrzanja, a očituje se i u gradskoj vožnji s izuzetno niskom potrošnjom. Doduše, ova prednost pada u drugi plan pri dinamičnoj vožnji i većim brzinama kada Hybrid4 može biti itekako rastrošan.

126773,185718,185343,183346

3008 HYbrid4 djeluje veoma luksuzno i nudi pregršt mjesta u interijeru, materijali su kvalitetni, uređaji pregledni, a straga će se smjestiti i dvometraši. Sjedala nude grijanje, no ne i hlađenje, a za jedan ovako (ne)pregledan automobil voljeli bismo vidjeti i kameru za olakšanu vožnju unatrag. Zgodan detalj je HUD displej koji prikazuje brzinu kretanja ispod vjetrobranskog stakla, tako da ne morate skidati pogled s ceste. Prtljažnik pak nudi otvaranje u dva dijela radi lakšeg utovara težih predmeta.

Kad podvučemo crtu, moramo priznati da je 3008 Hybrid4 odličan automobil, no za specifični tržišni segment. Automobil je dosta skuplji od benzinske i dizelske verzije te ušteda na gorivu teško može opravdati 10-ak tisuća eura razlike u cijeni, no za one kupce koji žele tehnološki najnapredniji i ekološki najprihvatljiviji obiteljski automobil na tržištu, bolje ponude zasad - nema.

Proizvođač: Peugeot
Model: 3008 Hybrid4
Vrsta motora: 2.0, četiri cilindra, dizel
Obujam: 1.997 cm3
Snaga (kW/KS): 120/163 @ 3.850 o/min (37 KS elektromotor)
Okretni moment (Nm): 300 @ 1.750 o/min (200 Nm elektromotor)
Potrošnja (l/100 km): 4,5/7,0/5,1
Ubrzanje (0-100 km/h): 9,2 s
Maksimalna brzina: 190 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.365/1.837/1.639
Cijena do registracije: 303.000 kuna (140.900 kuna osnovni model)

Sviđa ti se članak? Preporuči ga prijateljima!


Zdravo proljeće
modakomoda

Važno: Rubrike, Sex files, cura i frajer dana i crna kronika mogu sadržavati sadržaje koji nisu primjereni osobama mlađim od 18 godina. Osobama mlađim od 18 godina se savjetuje posjet ovim rubrikama jedino i samo uz nadzor punoljetne osobe.
Tportal je član Hrvatskog vijeća za medije. HVZM je samoregulatorno tijelo koje prati i sankcionira kršenja novinarske etike.
Saznajte više na http://www.hvzm.hr/
vijece@hvzm.hr