tportal.hr

Zagreb
+7
Osijek
+6
Pula
+2
Rijeka
-
Zadar
+9
Split
+11
Dubrovnik
+9

TEST

Wolkswagen Up! - crna magija

Paleta je najzad gotova. U nizu Passat, Golf, Polo nedostajao je najmanji model. Do sada je Volkswagen pokušavao s malenim Lupom i Foxom, no vjerujemo da će s Up!-om uspjeh biti puno veći

Datum objave:
10.4.2012 14:50

Zadnja izmjena:
10.4.2012 16:36

Da stvar bude jasnija, istovremeno s Up!-om, lansiran je Škodin Citygo i Seatov Mii. Sva tri automobila napravljena su na istoj platformi, no VW Up! je zapravo top model s bogatom opremom. Upravo takav smo i vozili. Iako se radi o malom gradskom automobilu, ovaj je imao sve da se čovjek osjeća kao car, kralj, sultan ili nešto slično, kako to vole reći mladi kojima je, u osnovi, i namijenjen.

No krenimo redom. Up! je izgledom pravi predstavnik VW grupe. Iako se radi o malom automobilu, dizajneri su posao napravili bez ikakvih ekshibicija. To je dobro napomenuti iz razloga što mnogi proizvođači male modele dodatno zakompliciraju da budu zgodni i slatki, ne bili se na taj način još bolje prodali. E kod VW-a to nije tako. Up! je malen automobil, no vrlo ozbiljan. Radi se o istinskom Volkswagenu.

Vanjske linije preuzete su s većih modela. Na prednjem i stražnjem kraju sjaji se ovelik VW logo. Prednji kraj je postavljen visoko, što ostavlja dojam da je automobil zapravo veći nego što jest. Bočna linija je također visoka, s masivnim i prevelikim vratima. Kao što smo već rekli, dizajn je tipičan za VW, dovoljno hladan, no ipak dovoljno simpatičan.

Ulaz u kabinu je popraćen kvalitetnim zvukom zatvaranja vrata. Budući da se radi o manjem automobilu, gdje je cijena izuzetno važna, VW na mnogim sitnicama nije štedio. Ono što nas je ugodno iznenadilo su neka dizajnerska rješenja iz prošlosti, poput karoserijske boje gornjeg dijela vrata. Isto kao na Golfu jedinici!

U kompletnoj unutrašnjosti korišteni su kvalitetni materijali. Ipak, koliko god je Up! VW, toliko je i predstavnik segmenta malenih automobila, tako da će vam u osnovnim varijantama nedostajati opreme, poput dnevnog sata, putnog računala, pretinca za rukavice itd.

Mi smo, srećom, dobili bogato opremljeni primjerak u kojem se vidi sva raskoš i sjaj dodatne opreme. Naš je imao čak i GPS uređaj te putno računalo putem kojeg je moguće pratiti potrošnju i ostale parametre vožnje. GPS se nalazi na vrhu centralnog grebena, a moguće ga je i ukloniti kako ne bi bio na meti kradljivaca.

Nivo izrade je odličan, premda je interijer u nekim segmentima pomalo plastičan. Našli bismo mnogo zamjerki da gledamo na Up!-a kao na predstavnika VW grupe, pa treba spustiti kriterije i sagledati ga kroz prizmu klase u kojoj se nalazi. Nije teško zaključiti da će po pitanju kvalitete izrade biti na samom vrhu.

Nekad smo se čudili koliko mjesta za sjedenje sprijeda i straga nudi trojac C1, 107 i Aygo. Up!, nudi još više, što je za maleni automobil zapravo nevjerojatno. U samo tri i pol metra dug automobil komotno će se smjestiti četvoro putnika, s tim da će straga putnici imati mjesta za koljena. Usto, prtljažnik je vrlo ozbiljan, čak 250 litara, što je gotovo dvostruko više od recimo Citroena C1. Pri tom treba napomenuti da Up! ima rezervni kotač punih dimenzija! Impresivno, nema što.

Pod prednjim poklopcem nalazi se trocilindrični jednolitreni motor snage 60 KS. radi se o slabijem motoru. Na raspolaganju je još i motor od 75 KS, uz isti podatak okretnog momenta. Iskreno i ovaj slabiji odlično vuče. Do stotke mu treba 14,5 sekundi, a na testu se potrošnja kretala od 4,5 do sedam litara na stotinu kilometara.

Up! je u vožnji zabavan. Primijetili smo da je putno računalo koje sugerira promjenu brzine baždareno tako da mijenjate brzinu vrlo rano. Recimo da s laganim pritiskom na papučicu gasa računalo sugerira da već pri 50 km/h promijenite u petu brzinu. Motor je i pri niskim okretajima miran, tako da ga je bez cukanja moguće voziti na niskim okretajima i pritom štedjeti gorivo! To je tako radi težeg zamašnjaka, pa od Up!-a ne očekujte previše radosti na višim okretajima. Naime, potrebno je neko vrijeme da se motor zavrti, a kad se zavrti, nerado se okretaji spuštaju kada mijenjate brzine. Pri normalnim promjenama to se ne osjeti, no ako želite juriti, nemojte se neugodno iznenaditi.

Up!-ov motor je zapravo lijen, no od trocilindraša ne treba više niti očekivati. Relativno je miran i ne vibrira previše. Ovjes je dobar. Na razini VW kvalitete. Nije bučan, uz dobro ležanje. Ni pretvrd ni premekan.

Up! je ozbiljan mali automobil. Iako se na mnogo detalja vidi da je VW štedio gdje god se moglo, ovaj automobil je zapravo rezultat niza kompromisa. Koliko god sitnih nedostataka pronašli, treba imati na umu da su Nijemci uspjeli u 3,54 metara dug automobil ugurati četiri zadovoljna putnika, nešto prtljage i rezervni kotač! Da, znam da smo to već spomenuli, no valja spomenuti još jednom. I još jednom ako treba.

109614,91227,101911,164108

Proizvođač: Volkswagen
Model: Up!
Vrsta motora: 1.0, tri cilindra, benzin
Obujam: 999 cm3
Snaga (kW/KS): 44/60 @ 5.000 o/min
Okretni moment (Nm): 95 @ 3.000-4.300 o/min
Potrošnja (l/100 km): 7,0/4,5/5,7
Ubrzanje (0-100 km/h): 14,4 s
Maksimalna brzina: 160 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 3.540/1.640/1.490
Cijena do registracije: 84.197 kuna (69.789 kuna osnovni model)

Sviđa ti se članak? Preporuči ga prijateljima!


Zdravo proljeće
modakomoda

Važno: Rubrike, Sex files, cura i frajer dana i crna kronika mogu sadržavati sadržaje koji nisu primjereni osobama mlađim od 18 godina. Osobama mlađim od 18 godina se savjetuje posjet ovim rubrikama jedino i samo uz nadzor punoljetne osobe.
Tportal je član Hrvatskog vijeća za medije. HVZM je samoregulatorno tijelo koje prati i sankcionira kršenja novinarske etike.
Saznajte više na http://www.hvzm.hr/
vijece@hvzm.hr