TEST

Opel Meriva 1.7 CDTi - narodni Rolls Royce

16.03.2012 u 12:56

Bionic
Reading

Kakve veze Opel Meriva ima s Rolls Royceom, možda se pitaš dragi čitatelju, a odgovor, osim u činjenici da oba vozila spadaju u motorne automobile leži u - načinu pristupanja unutrašnjosti

Vrata koja se otvaraju nasuprotno, kao kod ormara, jedna su od značajki najprestižnijeg modela iz Goodwooda - Phantoma. Doduše, nadamo se da ćete, baš poput bogatih vlasnika Rolls Roycea imati vozača i suvozača s dobrim manirama, jer ćete u protivnom morati čekati svoj red za ulazak u automobil.

Ovakva arhitektura ima svoje prednosti, a znat će je cijeniti najmlađi i najstariji budući da znatno olakšava ukrcaj putnika.

Opelovim dizajnerima valja skinuti kapu jer su Merivu uspjeli učiniti izuzetno praktičnim automobilom atraktivna izgleda s obzirom na to koliko je dosadan segment (kompaktni obiteljski monovolumeni) kojem pripada.

Uz spomenuta vrata ne smijemo zaboraviti niti sustav FlexRail koji omogućava varijabilno dodavanje kojekakvih pretinaca duž stiliziranih tračnica iznad središnjeg tunela. Tu je i nagrađivani sustav FlexSpace koji nudi potpuno sklapanje stražnjih sjedala u podnicu čime se dobiva ravna utovarna ploha volumena 1.500 litara. Naposljetku, tu je i sustav FlexFix koji nudi smještanje i osiguravanje do četiri bicikla na stražnji kraj automobila.

Nova Meriva 30 centimetra je duža od svoje prethodnice, a gradi se na kompaktnoj platformi SCCS koju je GM razvio u suradnji s Fiatom. Prednji neovisni McPherson i arhitekturu stražnje torzijske osovine, pak, Meriva je posudila od starije sestre Zafire. Meriva se ne vozi poput tipičnog monovolumena unatoč višem težištu. Nešto krući ovjes doprinosi osjećaju prijemljivosti u zavoju a zamjerke imamo tek na električni servo koji bi mogao biti direktniji.

Poznati 1.7-litreni dizelaš osnažen je na 130 KS, nudi pregršt okretnog momenta pri niskim okretajima i odlično kanalizira snagu na prednje kotače putem ručnog šesterostupanjskog mjenjača nešto dužih hodova između brzina, no zato vrlo dobro podešenih prijenosnih omjera. Konzervativnijim vozačima mogla bi nedostajati standardna parkirna kočnica, no zato u Merivi ne nedostaje indikator temperature rashladne tekućine, značajka na koju smo već navikli kod pojedinih Opela.

Meriva je zahvaljujući velikim staklenim površinama pregledna, izolacija buke je vrlo dobra, a i unaprijeđeni dizelaš radi mirno te ne troši previše ako niste skloni dinamičnoj vožnji. Meriva je jedan od onih automobila koji se podjednako dobro osjeća na autocesti, otvorenoj cesti ili u gradu, a varijabilnost razmještaja njezine unutrašnjosti i svekolika praktičnost čine je automobilom koji nikako ne treba previdjeti ako ste u potrazi za malim, no prostranim, obiteljskim automobilom.

Proizvođač: Opel
Model: Meriva 1.7 CDTi Enjoy
Vrsta motora: 1.7, četiri cilindra, dizel
Obujam: 1.686 cm3
Snaga (kW/KS): 96/130 @ 4.000 o/min
Okretni moment (Nm): 300 @ 2.000 - 2.500 o/min
Potrošnja (l/100 km): 5,3/8,1/6,8
Ubrzanje (0-100 km/h): 9,9
Maksimalna brzina: 196 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.288/1.810/1.612
Cijena do registracije: 176.789 kn (osnovna cijena 131.922)