VOZILI SMO

Chevrolet Cruze – redefinicija imidža!

01.04.2009 u 08:00

Bionic
Reading

Na dvodnevnoj medijskoj prezentaciji u španjolskom Santanderu dobili smo priliku isprobati automobil koji bi, kako stvari stoje, mogao redefinirati Chevroletov imidž u Europi i Hrvatskoj

Cruze je automobil kojim će se Chevrolet u Europi pokušati ubaciti u brzinu više. Ovo je prvi globalno razvijani model za Chevrolet i od njega se mnogo očekuje. Ne bez razloga. Cruze je građen na potpuno novoj platformi Delta koju će u bližoj budućnosti dijeliti s Opelovom Astrom, no i s Amperom i Chevrolet Voltom, a koja je znatno kruća i vozački orijentiranja od ijedne druge koju su Korejci dosad koristili.

Prvo što se ipak uočava kod Cruzea je vanjski dizajn koji je osmislio tim dizajnera iz Njemačke, Sjedinjenih Država, Australije i Koreje. Cruze odlikuju fluentne, čiste i jednostavne linije, no i kupeoliko povijena linija krova. Riječ je o evoluciji dizajna koji smo već vidjeli kod posljednjih modela iz Južne Koreje poput Epice, a koju Chevrolet misli nastaviti prenositi kako na novi Spark, tako i na budući crossover sedmerosjed Orlando.

Interijer je nastavak pozitivnih dojmova izvana s vrlo preglednom kontrolnom pločom s plavičastim LED osvjetljenjem i čistim komponentama i kontrolnim uređajima te vrlo dobrom ergonomijom. Interijer odlikuje takozvani dvostruki kokpit, gdje su vozačeva i suvozačeva strana simetrično oblikovane. Vozačka pozicija odlično je podešena, a korpulentnije putnike oduševit će udobnost sjedala sprijeda. Chevrolet se hvali najbogatijom ponudom prostora na stražnjoj klupi i s konkurentnih 400 litara prtljažnog prostora.

Cruzeova šasija je čak 140 posto kruća od one prethodnika mu Lacettija, što se itekako osjeti u vožnji. Ukupna torzijska čvrstoća po stupnju torzijskog pomaka iznosi 17,66 kNm, što je prema Chevroletu najviše u klasi, a čak 65 posto strukture izrađeno je od čelika visoke čvrstoće, sa 30 posto više varnih točaka nego je to bio slučaj kod Lacettija. Automobil leži na ovjesu tipa McPherson sprijeda s polukrutom osovinom straga. Međuosovinski razmak iznosi 2.685 mm, dok je trag prednjih kotača 1.544 mm, a stražnjih 1.558 mm. Primjetno direktniji i informativniji je i upravljač koji od ruba do ruba ima dva puna okretaja.

Cruze pogone dva benzinska i jedan dizelski motor. 1.6 benzinac s varijabilnim radom ventila razvija 114 KS pri 6.400 o/min te 153 Nm pri 4.200 o/min, do stotke sprinta za 12,5 sekundi te u prosjeku troši nešto manje od sedam litara goriva na stotinu kilometara. Uz istu potrošnju, 1.8 benzinac razvija 141 KS pri 6.200 o/min te 176 Nm pri 3.800 o/min, dok sprint do stotke traje deset sekundi.

Dvolitreni common-rail dizelaš s turbopunjačem varijabilne geometrije ponajbolji je pogonski stroj. Razvija 150 KS i 320 Nm okretnog momenta već od 2.000 okretaja, uz prosječnu potrošnju nižu od šest litara na stotinu kilometara. Svi motori standardno su upareni s ručnim peterostupanjskim mjenjačima, a uz nadoplatu Chevrolet nudi šesterobrzinsku automatiku.

Automobil standardno dolazi s četiri zračna jastuka, ABS-om, kontrolom trakcije i raspodjelom sile kočenja. Osnovni model sa 1,6-litrenim benzinskim motorom i električnim paketom kod nas će stajati 89.698 kuna. Početak prodaje najavljen je za svibanj ove godine.