VEĆA, LAKŠA I TURBOPUNJENA

Konačno predstavljena nova BMW serija 3

15.10.2011 u 12:37

Bionic
Reading

Mjesecima je BMW odlagao predstavljanje svojeg najvažnijeg automobila, a novinari nisu skrivali razočaranje kad je postalo očito da premijera neće biti upriličena ni na nedavno minulom autosalonu u Frankfurtu. Začudo, Bavarci su uspjeli kontrolirati i curenje informacija i fotografija, pa smo do zadnjeg trena bili na iglama

Čekanje se na kraju isplatilo. Pred nama je automobil koji će vjerojatno zadati mnogo glavobolje Mercedesu i Audiju, no i ponovno postaviti standarde u klasi.

Nova serija 3 je 93 milimetra duža od prethodnice sa 50 milimetra dužim međuosovinskim razmakom, širim tragom kotača sprijeda i straga (37 mm i 47 mm) te s 20 litara većim prtljažnikom koji mjeri 480 litara. Povećanje se ipak nije odrazilo na masu, pa je novi automobil 40 kilograma lakši, a raspored težine još uvijek idealnih 50:50. Izgledom serije 3 dominira agresivna maska sa širokim otvorima bubrežaste rešetke hladnjaka, dugačak poklopac motora, atletski profil i kratki prevjesi. BMW-ova limuzina srednje klase istovremeno nalikuje novoj seriji 5 kao i nadolazeće hibridnom sportskom automobilu i8.

Od povećanja dimenzija najviše su profitirali putnici na stražnjoj klupi koji će sad imati 18 mm više mjesta za noge i gotovo centimetar za glave. Interijer će se nuditi u tri razine opreme - sportskoj, luksuznoj i modernoj, a naglasak je stavljen na kvalitetne materijale, pa možemo očekivati pregršt kože, poliranog aluminija i površina ugodnih na dodir. Naravno, serija 3 bit će opremljena i sofisticiranom elektronikom pa tako valja spomenuti sustav koji telemetriju u boji projicira na vjetrobransko staklo, kako vozač ne bi morao skidati pogled s ceste, sustav koji nadzire promet oko vozila te upozorava vozača na opasnost od sudara, Surround View koji pomoću više kamera olakšava parkiranje automobila i vožnju unatrag, sustav za nadzor mrtvog kuta te praktični senzor koji će automatski otvarati poklopac prtljažnika ako vam ruke nisu slobodne. Dovoljno je, naime, jednim stopalom zakoračiti ispod stražnjeg branika.

Serija 3 status je stekla voznim osobinama. Novi model dobio je kruću šasiju još veće torzijske čvrstoće, prilagođeni neovisni ovjes, elektronski diferencijal s ograničenim proklizavanjem i isključivo turbopunjene motore. Automobil će se u početku nuditi s tri jedinice - dizelašem u dvije izvedbe i dva benzinca. 320d EfficientDynamics razvija 163 KS te troši 4,1 litru goriva na stotinu kilometara u kombiniranom ciklusu, a 'obični' 320d rastrošniji je (četiri decilitra više) no razvija 184 KS te mu je za sprint do 100 km/h dovoljno sedam i pol sekundi.

Slabiji benzinac novi je dvolitreni četverocilindraš prvi put predstavljen u seriji X1 koji mijenja atmosferski redni šestak. 328i razvija 245 KS i 350 Nm od 1.250 sve do 4.800 o/min. Ovim motorom serija 3 dostiže 100 km/h za 5,9 sekundi i maksimalnu brzinu od 250 km/h.

Najsnažniji model 335i neće biti i vrhunac ponude do dolaska novog M3. Premda razvija 306 KS i 400 Nm, od njega će biti snažnija hibridna trojka. ActiveHybrid 3 kombinirat će spomenuti benzinski motor s elektromotorom koji na mahove može isporučiti 55 KS, a omogućava vožnju do četiri kilometra isključivo na električnu energiju.

Tri mjeseca nakon lansiranja nove serije 3, u veljači iduće godine, BMW će započeti s ugradnjom triju još učinkovitijih motora. 320i benzinac razvijat će 184 Ks i 270 Nm, dok će dvolitreni dizelaš biti ponuđen u još dvije izvedbe - 318d sa 143 KS i 320 Nm, te 316d sa 116 KS i 260 Nm. Hibridni model u prodaji će se naći tek na jesen.

Svi motori standardno su opremljeni ručnim šesterostupanjskim mjenjačem, a prvi put u ovoj klasi osmerobrzinski automatik, koji je štedljiviji od ručnog mjenjača, dostupan je na svim modelima. Uz nadoplatu, naravno.

BMW je objavio i cijene - 320d u Njemačkoj će koštati 35.350 eura, a za najprestižniji 335i treba izdvojiti 43.600 eura.