Auto zona RAPSODIJA NA PALEXPU

Ženevski autosalon ponovno na stazi stare slave

  • Autor: I. Ć.
  • 3.3.2011 13:51:53
  • 3.3.2011 9:58:29

Iza svake oluje dolazi sunce, a iza svake recesije – rapsodija automobilskih noviteta. Čak 170 svjetskih premijera obilježava ovogodišnje, 81. po redu izdanje autosalona u Ženevi

Dovoljno je zakoračiti u bilo koju od sedam dvorana Palexpa pa da u potpunosti zaboravite da je autoindustrija zbog financijskom krizom uzrokovane recesije do prošle godine praktički životarila na aparatima. Čak 700 izlagača iz 31 svjetske zemlje sjatilo se u srce Europe da bi pokazalo svijetu da mogu bolje, više i jače. Automobilska industrija danas s pravom uživa ekstremno visok ugled među potrošačima, a ponajviše stoga jer je voljna mijenjati se.

U prilog tome govori i podatak da je od spomenutih 170 premijera čak 40 takozvanih zelenih, odnosno ekoloških automobila i tehnologija. Premda se, zasad, tehnologija hibridnih i električnih pogona malo kome isplati, proizvođači su je prepoznali kao budućnost i aktivno rade na tome da je u što kraćem roku, po konkurentnoj cijeni, ponude tržištu.

Kako drugačije interpretirati svjetsku premijeru električnog Rolls Royce Phantoma, električne BMW serije 1, hibridne Porsche Panamere, najsofisticiranijeg hibridnog automobila na svijetu Volva S60 Hybrid i lansiranje automobila s produljenom autonomijom - Opel Ampere?

Čak su i tuneri poput AC Schnitzera odlučili poraditi na rastrošnosti pa su pod poklopac olakšanog BMW-a Z4, kad BMW već neće, ugurali dvolitreni dizelski motor pomoću kojeg roadster prevaljuje stotinu kilometara sa svega 3,8 litara goriva.

Ženevski autosalon još su jednom obilježili koncepti, a neki od najvažnijih pokazivali su buduće smjernice u dizajnu i razvoju automobila. Tako nam je Toyota sramežljivo pokazala sportske ambicije konceptom FT-86, dok su u Alfi, poprilično neočekivano, upriličili jedno od većih iznenađenja konceptom 'cjenovno prihvatljivog supersportaša' C4. Ugledaju li se sve Alfe na taj model, imat će malo kilograma, stražnji pogon i jako izražen seksipil. I Škodi je dozlogrdilo biti 'bež' pa nam je u obliku koncepta Vision D pokazano što iz Mlade Boleslav možemo očekivati od iduće godine. Volkswagen je pak prepustio renomiranom karoserijeristu Italdesign Giugiaru da se poigra s naznakama budućih generacija Golfa i Pola, dok je Audi odlučio zagorčati život BMW-u ulaskom u još jednu nišu – onu luksuznih kompaktnih limuzina gdje caruje serija 1.

Ipak, valja reći da je, sudeći prema viđenom, standardnim limuzinama zabijen posljednji čavao u lijes. Svaki automobil s dva para vrata želi nalikovati kupeu, imati povijenu krovnu liniju ili jednostavno izgledati neobično.

Taj trend toliko je izražen da je i Ferrarijev revolucionarni FF gotovo prošao bez dramatičnog učinka, a riječ je o prvom automobilu u povijesti talijanske kompanije koji raspolaže pogonom na četiri kotača, smještajem za četiri putnika i 400 litara prtljažne zapremnine.

I premda je trend nesumnjivo orijentiran prema ekološkim i crossover vozilima, gotovo je utješno da su proizvođači supersportskih vozila ostali vjerni svojoj izvornoj filozofiji. Pagani, Koenigsegg i Lamborghini predstavili su nam trojac zvjeradi koji se pridržava provjerene tehnike izrade – moćni V12 s ergelom konja smješten neposredno iza vozača, stražnji pogon (integralni u slučaju Lamborghinija) i ekskluzivni materijali poput ugljičnih vlakana, magnezija i avionala.

Ženevski autosalon još jednom je zablistao u najljepšem svjetlu i svakako zavrijedio preporuku za posjet. Ove godine salon se održava od 3. do 13. ožujka, a organizatori očekuju čak 700.000 posjetitelja.
  • Sviđa vam se članak? Preporučite ga prijateljima putem ovih servisa:
  • Pošaljite mailom
Čitajte još
Anketa
Skrivanje policijskih kamera služi za: