FILMSKI AUTOMOBILI

Otok: Cadillac Cien

14.04.2006 u 00:00

Bionic
Reading

Nakon vrlo uspješnog prikazivanja u kinima, pri čemu je 'Otok' s Ewanom McGregorom i Scarlett Johansson u naslovnim ulogama zaradio 160 milijuna dolara, film je nedavno došao i u naše videoteke. Kakve to veze ima s automobilima, pitate se vi? Svakakve!

Nastao pod redateljskom palicom Michaela Baya, 'Otok' je jedan od onih filmova koji vas sigurno neće natjerati na razmišljanje o bitku čovječanstva, ali će vas, ukoliko ste ljubitelji akcije i znanstvene fantastike, sigurno zabaviti. Čak 126 milijuna dolara utrošeno je na glumačke honorare, troškove snimanja i specijalne efekte, u kojima ponajviše sudjeluju automobili i kojekakva druga prometala.

Zapravo, Bayeva vizija budućnosti nas je pomalo iznenadila. Barem kada su automobili u pitanju. S jedne strane imamo super SF vozila, letjelice i futurističke koncepte, dok s druge strane policija koristi aktualni Dodge Charger, prometnicama se vozi Nissan Murano, Volvo S80 pa čak i Volkswagenova Jetta. Nekako nam je teško bilo uživjeti se u svijet u kojem uz Hummer H2 Ewan McGregor proleti na letjelici u stilu Lucasovih 'Ratova zvijezda'.

Naše nezadovoljstvo scenografijom umanjio je konceptni automobil koji je ujedno automobilska zvijezda filma – Cadillac Cien. Riječ je o konceptnom vozilu koje nam je američki proizvođač predstavio još davne 2002. na auto salonu u Detroitu.

Iako su prošle četiri godine, Cien još uvijek izgleda jednako moćno i futuristički kao i kada je predstavljen. Pokreće ga središnje postavljen ogromni 7.5-litreni motor Northstar XV12 kompletno izrađen od aluminija koji razvija 100 KS po litri zapremine odnosno 750 KS.

Cien je 2002. raspolagao revolucionarnom tehnologijom korištenja kapaciteta prema potrebi. Motor je bio sposoban isključiti šest od dvanaest cilindara u uvjetima kada njihov rad nije bio nužan, primjerice prilikom sporije vožnje, što bi se potom odrazilo i na potrošnju koja je bila smanjena. GM-ova krilatica bila je 'performanse 12-cilindraša uz ekonomiju V8-ice'. A performanse su doista bile dojmljive. Iako nikada nije testiran, Cadillac je tvrdio da je Cien sposoban za ubrzanje do stotke u manje od 4.5 sekunde te za brzine veće od 350 km/h!

Za dizajn Ciena bili su zaslužni General Motorsovi dizajneri iz njihova naprednog studija u Engleskoj koji su inspiraciju dobili od američkog borbenog aviona F-22.

Kako to i priliči konceptnom futurističkom vozilu, unutrašnjost je bila pretrpana 'hi-tech' gadgetima, umjesto bočnih retrovizora kamere su projicirale sliku na centralni ekran, a infracrveni senzori u prednjem svjetlosnom sklopu razotkrivali što se skrivalo u mraku.

GM je još 2002. zbog velikog interesa publike najavio moguću serijsku proizvodnju Ciena. Ideja je zamrla zbog sve većih gubitaka koje je američki proizvođač generirao kroz godine, a koji su u drugi plan bacili mogućnost da GM stvori superautomobil. Ipak, rastući segment luksuznih i supersportskih automobila mnoge je natjerao na špekuliranje o uskrsnuću projekta Cien. Je li naslovna uloga Ciena u 'Otoku' bila tek retrospektivne naravi ili brižno isplanirana promocija budućeg serijskog automobila, ostaje za vidjeti. Mi ne bismo imali ništa protiv još jednog američkog supersportaša.