Auto zona FUTURA

Opel GTC - povratak Calibre?

  • Autor: M. V.
  • 28.11.2008 11:20:47
  • 23.3.2007 0:00:00

Opel je iskoristio ženevski auto salon da predstavi konceptni primjerak za koji mnogi vjeruju da je buduća Calibra. Iako to Opel niti jednom nije potvrdio, samo spominjanje riječi Calibra imalo je više nego čaroban učinak na automobilske medije

Prva Calibra predstavljena je 1989, proizvodila se do 1997, a do danas je ostala, po mnogima, najljepši i najatraktivniji automobil koji je Opel ikada predstavio. Calibra je u počivala na platformi Vectre, a imala je tek drugačiju strukturu stražnjeg ovjesa, no publiku je osvojila izgledom i dotada nenadmašno niskim koeficijentom aerodinamičnog otpora od 0,26 Cd. Upravo zbog izgleda ovaj je automobil bio podložan brojnim dorađivanjima ljubitelja sportskih automobila koji su raznim metodama pokušali iz Calibre istisnuti maksimum. Rekord drži Steve Patheman koji je s Chevroletovim motorom V8 pod haubom ubrzao Calibru s mjesta do 100 km/h za sekundu i pol!

Ne čudi stoga interes za Opelovim novim konceptom, posebice kada prvi čovjek proizvođača iz Russelsheima u svom obraćanju medijima istakne da je GTC - Gran Turismo Concept - Opelov budući dizajnerski iskorak. Kao Speedster prije osam godina, tako je GTC sada, tvrde u Opelu, začetnik nove dizajnerske filozofije. Oni koji su vidjeli automobil uživo slažu se u jednom – GTC doista izgleda brutalno moćno. Istina, postoje detalji koji su teško provedivi u stvarnosti i koji nemaju šansu dočekati serijsku budućnost, poput primjerice vertikalnih usisnika zraka ili zanimljivo oblikovanih stražnjih ispušnih cijevi, no poznavajući Opelove posljednje poduhvate, niti skorašnje pojavljivanje GTC-a u serijskoj neizmijenjenoj izvedbi ne bi nas mnogo iznenadilo.

Isti skepticizam je vladao prije nekoliko godina kada je Opel predstavio Astru GTC u konceptnoj izvedbi. Niti tada novinari nisu vjerovali da će automobil dočekati serijsku proizvodnju neizmijenjen, a osim nekoliko detalja izvana te izmijenjene unutrašnjosti, upravo to se i dogodilo.

U prilog teoriji da je GTC zapravo naznaka nove Calibre govori i aerodinamički koeficijent otpora koncepta koji iznosi samo 0,25 Cd. Tome je ponajprije doprinio oblik karoserije čije linije izgledaju kao da su povučene u jednom potezu kista. Ipak, GTC nije tek sportski kupe, on je i mnogo više. Opel je želio stvoriti praktičan automobil koji će nuditi uzbudljive performanse i svakodnevnu upotrebljivost.

Tako Opelovi inženjeri tvrde da dva stražnja sjedala nisu tu tek pro forme, već da visina sjedala straga iznosi 920 milimetara te udobno smješta dvoje odraslih putnika. Isto tako, u GTC-u je upotrijebljen sustav sjedala Flex4, predstavljen prije nekoliko godina u Zafiri, gdje se sjedala - ukoliko je potreban veći prtljažni prostor - jednostavno sklapaju u pod. Na taj način GTC može nuditi od 500 litara prtljažne zapremnine s podignutom, sve do 1.200 litara s preklopljenom stražnjom klupom.

Očekivano, unutrašnjost je učinkovito oblikovana kako bi raspirila svačiju maštu – crnom kožom presvučena sjedala te hrpa poliranog aluminija.

Za pogon je zadužen 2,8-litreni turbopunjeni motor V6 poznat iz posljednje generacije Vectre OPC. Potentni šestak sa 300 KS sposoban je ubrzati GTC do 100 km/h za manje od sedam sekundi te sve do elektronski ograničene brzine od 250 km/h, a 400 Nm momenta dostupno je u rasponu od 1.850 do 4.500 o/min, dok za prijenos snage na podlogu odgovara elektronski kontrolirani integralni pogon na sve kotače i diferencijal s limitiranjem proklizavanja straga.

Opel GTC je bio jedna od zvijezda ovogodišnjeg salona u Ženevi, a s obzirom na iskazani interes nije teško zaključiti da bi Opel napravio odličan posao kada bi ga u skorijoj budućnosti počeo proizvoditi. Opelu u ponudi nedostaje sportski kupe koji bi podigao imidž brenda i munju iz Russelsheima ponovno vratio u mladost.

 

  • Sviđa vam se članak? Preporučite ga prijateljima putem ovih servisa:
  • Pošaljite mailom
Čitajte još
Anketa
Skrivanje policijskih kamera služi za: