WMF 2010

VIŠE, BRŽE, JAČE - TURIZAM

Bajs ne prepoznaje sport kao mjesto za reklamu

'Hrvatski turizam ne prepoznaje sport i sportaše kao partnere. Ministarstvo turizama utrošilo je 33 milijuna eura na promidžbu, a sport nije uklopljen nigdje. Mislim da je prošlo vrijeme kada je naš turistički target bio prije vremenske prognoze na CNN-u', kazao je direktor PR eventa i nekadašnji glasnogovornik Hrvatskog skijaškog saveza Ozren Mueller na panel-diskusiji 'Više, brže, jače: Sport u regiji' održanoj na Weekend Media Festivalu u Rovinju

Govoreći o situaciji s kojom se susreću brojni sportski kolektivi na prostoru bivše države, sudionici diskusije kao osnovni problem istaknuli su nebrigu države prvenstveno prema malim sportovima, ali je također apostrofiran i nekvalitetan rad ljudi na različitim nivoima u samim klubovima.

'Uspješan medij zna privući sponzore i zna kako prodati svoj proizvod. Klub ili pojedinac stvori rezultat i tu obično stane. Međutim, ima i dobrih primjera koji znaju napraviti dobru stvar. Tu mislim na hokejaški klub Medveščak. Njihovi sponzori znaju da će nešto dobiti zauzvrat', kazao je Tomaž Ambrožić iz slovenskog SV RSA.


Ukidanje TV prijenosa

Sportski producent američkog CBS-a Pete Radovich tijekom diskusije naveo je s kakvim se problemima, u vrijeme recesije susreću klubovi u SAD-u.
'Problem nisu sponzori za klubove već manjak ljudi na tribinama. U New Yorku to nije problem, jer je riječ o velikom gradu i na uakmice će uvijek doći dvadeset tisuća ljudi. Problem je u manjim gradovima poput Clevlenda u kojem i jedno neprodano mjesto puno košta. Ljudi radije ostaju kod kuće jer ne potroše na kartu, parking, pivo i kokice. Da doskoči tom problemu, klub je zabranio da se njegove utakmice prenose na području grada. Doduše, to bi u Hrvatskoj bilo teško primjenjivo', kazao je Radovich.

Marko Antonio Belinić
iz Medveščaka drži da je odlazak gledatelja na utakmice kluba u kojem radi 'antistresni program u pozitivnom smislu'.

'Hokej je danas četvrti najgledaniji sport u Hrvatskoj. Naše utakmice su antistresni program, ali u pozitivnom smislu. Nismo mi izmislili toplu vodu. Obišli smo Kanadu i SAD i vidjeli kako se to tamo radi. Želji smo od sporta napraviti zabavu i uspjeli smo u tome, a naš konačni cilj da je hrvatska reprezentacija pojavi na velikom natjecanju', istaknuo je Belinić.

Mueller se pak okomio na Vladu RH i ministarstvo turizma koji sport ne prepoznaju kao brend i partnera u promidžbi.

'Hrvatska je u svijetu najviše poznata po dvije stvari. To su sport i turizam. S obzirom na to da se sport sve slabije vrednuje, pred njim nije više svijetla budućnost. Radio sam malo istraživanje u kojem sam tražio tko danas u sportu ima poveznice s turizmom. Podaci su poražavajući; košarkaši Zadra s lokalnom turističkom kućom, biciklistički klub iz Pule i nogometna reprezentacija.

Marin Čilić
i Blanka Vlašić imaju slobodan oglasni prostor, ali to nitko ne prepoznaje kao mogućnost. Kakvu poruku su košarkaši nosili na SP-u u Turskoj? Imali su reklamu za HEP. Ne znam tko će to u Turskoj koristiti našu struju. Medveščak ima odličan rezultat u ligi koja se igra u tri zemlje čiji su turisti naši redoviti gosti, ali to nitko nije iskoristio kao mogućnost za dodatnu reklamu.

Ista je stvar bila i s Janicom Kostelić. Kada smo bivšoj ministrici turizma predložili da bi bilo dobro da se oglašavaju na Janici, odgovoreno nam je da je to zimski sport, a naš turizam bazira se na ljetu', ogorčeno je govorio Mueller.


Poslovni direktor beogradske Crvene Zvezde Đorđe Stefanović mišljenja je da klubovi s prostora bivše države mogu opstati ako se oslone na svoje omladinske pogone, jer, 'nemoguće je utrkivati se s moćnijima i bogatijima'.

'Dug Zvezde danas je 25 milijuna eura, ali to je puno manje nego što je dug Manchester Uniteda. Omladinski pogoni su naša budućnost, jer mi nismo u stanju kupiti skupe igrače. Mali sportovi trebaju potporu države, baš kao što je i država ta koja treba ulagati u infrastrukturu kako bi oni dobivali domaćinstva velikih priredbi i na taj se način promovirali. Ja s ponosom mogu istaknuti da je Zvezda danas jedini sportski klub u regiji koji nema nijednog državnog, a ni gradskog sponzora', naglasio je Đorđević.

Na njegove riječi nadovezao se Vuk Mitrović iz srpskog Sports Adda kazavši kako je nelogično da države uopće sponzoriraju velike nogometne klubove.

'Kad ste čuli da su Engleska ili London dali novac za Arsenal. Pa to je privatni projekt, danas Arapa, sutra Korejanaca ili Japanaca. Pomoć trebaju manji sportovi poput vaterpola', zaključio je Mitrović.