ZAGREB KOM

Festival s rastućom publikom

18.10.2010 u 13:31

Bionic
Reading

U Hrvatskom glazbenom zavodu koncertom 'Volite li Brahmsa' završen je peti Zagrebački međunarodni festival komorne glazbe, Zagreb kom. Festival, koji se u relativno kratkom roku uspio profilirati kao jedno od zanimljivijih događanja na ne pretjerano uzbudljivoj koncertnoj sceni glavnog grada Hrvatske, ove je godine nanovo posve opravdao svoje postojanje

U širokom stilskom luku, koji se kretao od klasičnih kompozicija Mozarta i Haydna preko romantičnih djela Schumanna, Mendelssohna i Brahmsa do suvremenih autora, Bouleza, Ščedrina te očito neizostavnog Josipovića, festival je prije svega ispunio svoju osnovnu zadaću koja je bila upriličiti susret vrsnih glazbenika koji na licu mjesta formiraju komorne sastave i publici nude jedinstvene interpretacije.

Prednost ovogodišnjeg umjetničkog vodstva festivala je svakako zalaženje u nestandardni repertoar, poput Haydnovog Dvostrukog koncerta za violinu, glasovir i orkestar u F-duru te Mendelssohnovog Koncerta za violinu i orkestar u d-molu kojeg je skladatelj napisao s 13 godina, a kojim je otvorena druga večer festivala. Uz standardne i pouzdane goste festivala poput violinista Stefana Milenkovića i pijanistice Laume Skride te umjetničku direktoricu festivala violinisticu Susannu Yoko Henkel, Zagreb kom je u ovogodišnjem izdanju doveo nekoliko novih, zanimljivih gostiju. Prve dvije večeri nastupio je veoma uhodani Litvanski komorni orkestar te violist Maxim Rysanov koji je odlikovala njegovana i sugestivna interpretacija u Mozartovoj Sinfonia concertante za violinu, violu i orkestar u Es-duru.

Posljednja večer festivala bila je posvećena Johannesu Brahmsu, skladatelju snažnog i obimnog komornog opusa, s naslovom posuđenim od Françoise Sagan, a ponudila je dvije veoma dobre te sjajno primljene interpretacije glasovirskog kvinteta u f-molu te glasovirskog kvarteta u g-molu.

Naspram solističkih nastupa, komorna glazba prilika je za intenzivnu suradnju među glazbenicima što je zagrebačka publika i ove godine očito jako cijenila. Festival koji nosi marketinški složen catchy naslov Zagreb Kom svojim se petim izdanjem potvrdio i kao neizostavna stavka zagrebačkih jesenskih kulturnih zbivanja. Tome su posebice mogle posvjedočiti (predvidljivo) prva i posljednja večer festivala, za koju su se nudila i stajaća mjesta. Taj novi, mondeni upliv u klasičnoglazbene događaje teško je ne promatrati s trunkom ironije, no s druge strane, on je zapravo esencijalni korak prema formiranju nove, barem nešto mlađe publike koja tako kronično nedostaje klasičnoj glazbi.