OPERA

HD MET: Manje Zeffirellija, više Wagnera

24.02.2010 u 12:58

Bionic
Reading

Za sljedeću sezonu Metropolitan Opera iz New Yorka priprema jedanaest HD prijenosa. Sezona počinje i završava novim produkcijama dviju opera iz Wagnerove tetralogije 'Prsten Nibelunga'

Intendant Metropolitan opere Peter Gelb najavio je novu sezonu njujorške operne kuće i jedanaest subotnjih matineja koje će biti dostupne svjetskoj publici preko live HD prijenosa. Prema prvim najavama, novu sezonu obilježit će 40. obljetnica muzičkog ravnatelja Jamesa Levinea. Zatim, naslućuje se i blaga promjena smjera u tradicionalno konzervativnoj opernoj kući koja se polako s repertoara skida raskošne Zefirellijeve produkcije, simbol klasičnog ukusa. Kao jedan glavnih aduta sezone, najavljuje se nova, uvijek ambiciozna produkcija Wagnerovog 'Prstena Nibelunga' u režiji Roberta Lepagea te još pet premijera.

Sezona, barem za svjetsku publiku (točnije za 44 zemlje i preko 1.000 dvorana) započinje 9. listopada novom produkcijom Wagnerove tetralogije 'Prsten Nibelunga' u režiji jednog od utjecajnijih režisera današnjice, Kanađanina Roberta Lepagea. Sezona se otvara prvim dijelom tetralogije, 'Rajninim zlatom', a završava 14. svibnja drugim dijelom, 'Walküre', oba pod ravnanjem Jamesa Levinea.

Postaviti Wagnerov ciklus od četiri opere sigurno je jedan od najvećih izazova koje može preuzeti režiser, a Lepage, u svojoj maniri, zasad najavljuje 'organsku' i transformirajuću scenografiju, akrobate na sceni te high-tech poetiku s videoprojekcijama temeljenima na motivima iz nordijske mitologije. Produkcija se trenutno priprema u Kanadi u suradnji s kazalištem Ex Machina. Među uvijek ekstenzivnom postavom Wagnerovih opera ističu se Bryn Terfel u ulozi Wotana i Deborah Voigt kao Brünhilde.

René Pape u Borisu Godunovu

Opera Musorgskog 'Boris Godunov' pod ravnanjem Valerija Gergijeva na programu je 23. listopada, a u njoj bas René Pape tumači glavnu ulogu.

U novoj sezoni vjerojatno najkvalitetniju pjevačku postavu ima Rossinijeva opera 'Le comte Ory' napisana 1828. godine, a kojoj je ovo prvo predstavljanje na pozornici Metropolitan opere. U režiji Bartletta Shera, udomaćenog u njujorškoj opernoj kući (Seviljski brijač, Hoffmanove priče), nastupit će vrsni belkantisti današnjice, Juan Diego Florez, Diana Damrau i Joyce DiDonato.

Vjerojatno na užas konzervativne publike, a na zadovoljstvo ostale, Met se polako rješava raskošnih i uber-klasičnih Zeffirellijevih produkcija. Tako nakon ovogodišnje Tosce (koju je zamijenila nimalo toplo primljena Bondyjeva verzija) i Carmen, Zeffirellijeva Traviata odlazi s repertoara i zamjenjuje je verzija Willyja Deckera, praizvedena na festivalu u Salzburgu 2005. godine. Glavnu ulogu će, umjesto sveprisutne Anne Netrebko, tumačiti Marina Poplavskaja. Netrebko neće nastupiti ni u Donizettijevoj 'Luciji di Lammermoor', na programu 19. ožujka, već će je zamijeniti francuska sopranistica Natalie Dessay, koja se pokazala kao fini interpret ove zahtjevne koloraturne uloge. Brojni ljubitelji ruske dive morati će se zadovoljiti tek njezinom pojavom u Donizettijevoj komičnoj operi Don Pasquale na programu 13. studenog.

U suradnji s Covent Gardenom, produkcija Verdijeve grand opere Don Carlo na programu je 11. prosinca u režiji Nicholasa Hytnera, a ističu debitanta u glavnoj ulozi Roberta Alagnu, koji je širu popularnost stekao kada je 2006, izviždan, napustio pozornicu Scale u prvom činu 'Aide'.

Renée Fleming, Metova primadona, nastupa u Straussovoj operi 'Capriccio' (9. travnja), a Placido Domingo tumači Oresta u Gluckovoj 'Ifigeniji na Tauridi' (26. veljače).

Verdijev 'Trubadur' bit će izveden 30. travnja s postavom koja se najavljuje zanimljivom - Marcelo Alvarez kao Manrico, Dolora Zajick kao Azucena i Dimitri Hvorostovski kao Conte di Luna. Puccinijevu operu 'Čedo zapada', zakazanu za 8. siječnja, prevode Deborah Voigt i Marcello Giordani.

Publika u sljedećoj sezoni nažalost neće vidjeti modernu operu 'Nixon u Kini' Johna Adamsa ni novu 'Traviatu', kao što su u ovoj sezoni neće vidjeti Verdijevog 'Attilu', koji jednaku pažnju izaziva glazbenim čitanjem Riccarda Mutija kao i kostimima Miuccie Prade i scenografijom arhitekata Herzoga & de Meurona