VELIKA NAGRADA

Design District najveći je dizajnerski događaj

14.09.2016 u 12:30

Bionic
Reading

Festival Design District Zagreb, čije se prvo izdanje održalo u lipnju ove godine u Martićevoj ulici, osvojio je Veliku nagradu Hrvatskog dizajnerskog društva (HDD), kao projektu koji se u protekle dvije godine na hrvatskoj dizajnerskoj sceni istaknuo kvalitetom, inovativnošću i porukom, objavljeno je u utorak na otvorenju bijenalne Izložbe hrvatskog dizajna 1516 u Muzeju za umjetnost i obrt.

"Festival je uspio generirati zavidnu količinu pozitivne energije i entuzijazma unutar isprepletene mreže sudionika, kreatora sadržaja, posjetitelja, stanovnika kvarta, vlasnika poslovnih prostora, gradskih institucija pa čak i sponzora koji su u manifestaciju uključeni putem konkretnih, dizajnerskih projekata", istaknuto je u obrazloženju nagrade.

"Projekt je više od zbroja svojih izrazito heterogenih sastavnica – Design District Zagreb u razdoblju od samo nekoliko dana pokazao je kako je iz nedvosmisleno dizajnerske vizure moguće osloboditi i taktički osvijetliti svu vitalnost jednog malog gradskog poteza inspirirajući se i povezujući sa svima, od kulturnih, dizajnerskih i komercijalnih aktera koji tamo borave i djeluju, do lokalne zajednice, sadržaja, skrivenih mjesta i priča koje čine njen svakodnevni život", dodaje se.

Prvo izdanje festivala okupilo je oko stotinu dizajnera, arhitekta i aktivista, od onih koji promoviraju domaću dizajnersku i arhitektonsku baštinu do projekata usmjerenih prema dizajnerskom eksperimentu ili stvaranju novih urbanih sadržaja.

Autorica projekta i kreativna direktorica festivala Design District Zagreb je Ira Payer, a u užem organizacijskom timu bili su Hiam Hamed, Iva Hrvatin, Bojan Krištofić, Ivana Dvorski, Marija Kata Vlašić, Tena Cuculić, Maja Pleša, Ivana Perišić.

Bijenalna izložba hrvatskog dizajna tradicionalno daje uvid u kvalitetnu recentnu dizajnersku produkciju, s naglaskom na ulogu dizajna u društvu, a njezino ovogodišnje, deveto izdanje predstavlja 213 radova - 169 profesionalnih i 44 studentska. Studentski radovi ove godine su godine iz
Muzeja za umjetnost i obrt preselili u Izložbeni salon Izidor Kršnjavi.

Predsjednica HDD-a Ivana Borovnjak istaknula je kako ta izložba nije samo dokumentarni zapis u vremenu, nego i prilika da dizajnerska profesija, koja se često krivo interpretira, komunicira s javnošću kroz široki raspon područja zastupljenih na jednom mjestu.

"Dizajneri nikada kao sada nisu imali toliko poticaja i snage", napomenuo je Miroslav Gašparović, ravnatelj Muzeja za umjetnost i obrt, dodavši kako taj bijenalni pregled dvogodišnje dizajnerske produkcije svaki put iznenađuje, pokazuje ono što je bilo i najavljuje ono što se sprema.

Nagrade profesionalcima i studentima u osam kategorija

Radovi su grupirani i nagrađeni u osam područja dizajnerskog djelovanja.

Za najbolji modni i odjevni dizajn u profesionalnoj selekciji dobio je rad "Mini kolekcija torbi" Branke Donassy, a u studentskoj Maja Podrug sa zagrebačkog Tekstilno-tehnološkog fakulteta za rad "Echo".

Dvije jednakovrijedne nagrade HDD-a za dizajn u kategoriji Dizajn u digitalnim medijima/dizajn interakcija dobili su agencija Senor za rad "Reci to glasno" i studio Creative Nights za "Benton Modern Web Specimen". Od studenata na tom području nagrađen je rad "Cheap Moves" skupine studenata Umjetničke akademije u Splitu.

Nagrada za dizajn prostornih i grafičkih intervencija i sistema u profesionalnoj selekciji je dodijeljena Nikolini Jelavić Mitrović za stalni postav Muzeja Sinjske alke, a u studentskoj nije dodijeljena nagrada.

Za najbolje u kategoriji Industrijski/produkt dizajn odabrana su dva djela - "Swift Wall" riječkog studija Data by Despot i "Strain" Simona Morasija Piperčića, a od studentskih radova "Tink Things - Senzorno inteligentni dječji namještaj" Dorje Benussi s Arhitektonskog fakulteta.

U dizajnu vizualnih komunikacija u profesionalnoj selekciji jednakovrijedne nagrade dobili su radovi "Hotel Adriatic" Lane Cavar i "Poštanska marka 112" Ivona Đogić Đurić. Najbolji studentski rad je "Buu! Fear Survival Set" dizajnerice Ante Bućević.

Za dizajn ambalaže nagrađeni su, od profesionalaca, studio Sonda za rad "Piquentum St. Vital 2014 - Etiketa kroz koju govori priroda", a od studenata nije dobio nagradu u toj kategoriji.

U kategoriji Cjeloviti projekt/proizvod pobijedio je rad "Baggizmo" Izvorke i Ladislava Jurića, dok u studentskoj selekciji nije bilo radova.

Rad "Dizajnerice: kontekst, produkcija, utjecaji 1930.-1980." autorica Maše Poljanec i Maje Kolar pobijedio je u kategoriji Koncept/inicijativa/kritički dizajn, a u studentskoj selekciji "Fragmenti - Ženski antifašistički Zagreb" Tee Pavić sa zagrebačkog Arhitektonskog fakulteta.

Posebnu nagradu ICO-D Excellence Award, koja se dodjeljuje pod pokroviteljstvom Međunarodnog vijeća za dizajn Ico-D, dobila je Lana Cavar za svoje radove za zagrebački HNK.

Nagrada HDD-a za životno djelo dodijeljenja je posthumno istaknutom grafičkom dizajneru Željka Borčića (1942. - 2015.).

Riječ je o autoru širokog raspona aktivnosti, koji je tijekom više od četiri desetljeća dotaknuo neke od najvažnijih dizajnerskih i umjetničkih tema svog vremena, uključivši iznimno osobne i autoreferencijalne radove do onih zadanih za velike oglašivačke kampanje.

Izložbu prati opsežni katalog koji je uredio Marko Golub, a do njezina zatvaranja, 16. listopada, održat će se niz popratnih programa i predavanja inozemnih članova žirija.