MUZIČKA AKADEMIJA

Kugla nije kopija Kožarićeva Sunca nego talijanskog autora!

09.09.2014 u 09:42

Bionic
Reading

Raspravi oko nove zgrade Muzičke akademije i rješenja arhitekta Milana Šosteriča te o skulpturi kugle i igle koja je postavljena ispred građevine, a njeno uklanjanje traži Ivan Kožarić zbog sličnosti s njegovim Suncem iz Bogovićeve, pridružio se i arhitekt Otto Barić zaključivši da je skulptura inspirirana radom talijanskog autora Luigija Mainolfija te da je red to i spomenuti

Na svom profilu na Facebooku poznati arhitekt Otto Barić pomoću dvije fotografije izjasnio se o aktualnoj raspravi vezanoj uz novootvorenu Muzičku akademiju u Zagrebu. Uz fotografiju kugle i velike igle, smještenih pred Muzičkom akademijom arhitekta Milana Šosteriča, objavio je fotografiju rada talijanskog umjetnika Luigija Mainolfija koja prikazuje kuglu i uspravnu zraku, a neodoljivo podsjeća na Šosteričevo rješenje.

Mainolfijev rad izložen je 1996, a Barić smatra da je upravo on inspirirao Šosteriča, suprotno aktualnoj polemici koja se vodi u Hrvatskoj, a u središtu koje se našao i umjetnik Ivan Kožarić. On je optužio Šosteriča da je plagirao njegovo Prizemljeno Sunce iz Bogovićeve ulice u Zagrebu. Šosterič je naime želio na Trg maršala Tita vratiti Kožarićevo Sunce (koje je ondje bilo smješteno jedno vrijeme), na što umjetnik nije pristao, pa je Šosterić postavio drugo. Poslije otvorenja Muzičke akademije Ivan Kožarić i njegov nećak Filip Kožarić najavili su da će od Grada Zagreba tražiti da makne kuglu.

Međutim nakon objave fotografije rada Luigija Mainolfija, na koji je upozorio Barić, ova kugleno-muzička trakavica dobiva drugi smjer.

'Što se tiče kugle i igle, ovaj post samo je reakcija na dulji razgovor s Deanom Jokanovićem Touminom, s kojim pripremam izuzetnu javnu skulpturu za Dohu vezano uz projekt koji je u realizaciji. Naime tema razgovora bila je primarno vezana uz zgradu Akademije i natječaj, a usput smo komentirali skulpturu koja čak nije kopija Kožarića, jer kugla po sebi kao geometrijsko tijelo i ne može biti kopirana, nego je vrlo jasna reinterpretacija objavljene Mainolfijeve skulpture', pojasnio nam je Barić i dodao kako misli da je bio red spomenuti izvor ideje.

'Što se same zgrade tiče, nisam kritičar arhitekture, nego aktivan arhitekt, stoga svoj stav o samoj zgradi želim zadržati za sebe jer nije na meni da prosuđujem', kazao nam je Barić, no nije se suzdržao prokomentirati natječaj za zgradu Akademije, na kojem je i sam sudjelovao.

'Natječaj je jasno definirao uvjete, a ja sam svojim radom, koji mi je vrlo drag, rušio konstrukciju koja je bila iznimno nekvalitetna i krivog rastera. Zbog toga je moj rad diskvalificiran, a dodijeljena mi je 'posebna nagrada' izvan natječaja za kvalitetu projekta. Prvonagrađeni rad je čuvao postojeće i rekonstruirao i nadogradio te zbog tih razloga i pobijedio. No onog trenutka kad je shvaćeno da se postojeća Fabrisova kuća mora rušiti bilo je neumitno da se natječaj ponovi zbog novih uvjeta!', rekao nam je Barić.

Na isti problem upozorili su još neki hrvatski arhitekti, tako da žustriju raspravu o rušenju Željpoha Stanka Fabrisa tek možemo očekivati.