KONGRES HRVATSKIH ARHITEKATA

Arhitektonske radionice za djecu i izložba 'Viktor Axmann'

18.09.2013 u 13:47

Bionic
Reading

U sklopu 4. kongresa hrvatskih arhitekata, uz brojna popratna događanja, održat će se velika izložba radova Viktora Axmanna, najznačajnijeg osječkog arhitekta i urbanista. Za najmlađe će biti organizirane tri radionice Male škole arhitekture te radionice Savjeta za zelenu gradnju

Ovogodišnje izdanje 4. kongresa hrvatskih arhitekata otvara svoja vrata u četvrtak 26. rujna velikom izložbom: 'VIKTOR AXMANN – najznačajniji osječki arhitekt i urbanist' povodom 135. obljetnice rođenja ovog velikog osječkog arhitekta, i to na dvije lokacije: u predvorju kina Urania s početkom u 18 sati te u uglovnici Kuća Čačinović u prostoru kluba Siesta od 19 sati.

Izložba je nastavak predstavljanja Axmannovih djela, a prethodnica pod nazivom 'Viktor Axmann – arhitekt i urbanist koji je Osijeku dao europski štih' pobudila je velik interes domaće i inozemne javnosti.

Ovom, novom izložbom želi se predstaviti visoko priznanje koje je Axmann dobio u Beču za projekt kino-kazališta Urania. Također će se izložiti projektne dokumentacije i rijetke fotografije iz vremena izgradnje do današnjih dana.

Osim u Osijeku, projektirao je u Donjem Miholjcu, Virovitici, Bjelovaru, Rumi, Đakovu, Vukovaru, Vinkovcima i Beogradu. Bio je nesumnjivo najznačajniji osječki arhitekt prve polovine dvadesetog stoljeća, čovjek koji je najviše pridonio početnoj modernizaciji arhitekture svog grada.

Idućeg dana u petak 27. rujna otvorit će se još jedna izložba, 'Nagrađena hrvatska arhitektura', u galeriji Kazamat s početkom u 20,30 sati.

Radionice za djecu

Najmlađi stanovnici grada Osijeka će uživati u dvodnevnim arhitektonskim radionicama. Održat će se tri javne radionice za djecu koje se realiziraju u okviru programa Prostor.i.ja - Mala škola arhitekture u suradnji s osječkim osnovnim školama. Radionice će problematizirati konkretne teme vezane uz Osijek – morfologiju grada, subjektivni doživljaj posebnih mjesta u gradu te temu participacije u kreiranju javnog prostora na primjeru obale Drave.

Radionice su ograničene na dvadeset sudionika i namijenjene su djeci osnovnoškolske dobi.

Prva radionica naziva 'Oblik grada' održat će se u petak 27. rujna od 17 do 19 sati unutar Esseker centra u Osijeku. Druga radionica pod nazivom 'Mjesta i doživljaji – emotivne mape Osijeka' održat će se u subotu 28. rujna od 10 do 12 sati, a treća radionica, 'Grad na rijeci', održat će se istog dana od 16 do 18 sati, obje u Esseker centru.

Globalne zelene radionice za djecu

Savjet za zelenu gradnju u suradnji s osnovnim školama i vrtićima Osijeka u subotu 28. rujna od 13 do 15.30 sati u Esseker centru organizira predavanje za djecu, roditelje i učitelje o zelenoj gradnji i održivom razvoju.

Nakon predavanja će se održati likovne radionice na temu 'Moja zelena škola' te mini arhitektonski studio i radionica 'Projektiram svoju zelenu školu' u suradnji s Osnovnom školom Ivana Filipovića iz Osijeka koja će u petak 27. rujna organizirati predstavu i predstavljanje dječjih plakata sa 'zelenim' porukama te sadnju bilja oko škole.

Sve ove 'zelene aktivnosti' za djecu dio su globalnog pokreta pod nazivom 'Green Apple', čiji je osnovni cilj osigurati djeci škole u kojima će biti čišći i zdraviji zrak, u kojima će se štedjeti energija i prirodni resursi te u kojima će djeca biti inspirirana sanjati o boljoj i sretnijoj budućnosti. Inicijativa je to Centra za zelene škole organizacije US Green Building Council sa sjedištem u Americi.

Stručnjaci iz Centra za zelene škole su projektirali i dizajnirali brojne škole koje su, zbog svojih zelenih performansi, uspjele uštedjeti tisuće dolara, a ujedno predstavljaju za djecu sigurno, zdravo i ugodno okruženje za rad i učenje.

US Green Building Council nije htio biti sam u ovoj akciji te je 2012. godine pokrenuo globalnu inicijativu pod nazivom 'Green Apple Day of Service' koja se ove godine održava u cijelom svijetu u subotu 28. rujna. Ova globalna aktivnost uz nacionalne, tj. lokalne podružnice Savjeta za zelenu gradnju daje roditeljima, učiteljima, studentima, kompanijama i institucijama lokalne samouprave mogućnost i priliku da transformiraju osnovne škole u zdravija, sigurnija i produktivnija okruženja za rad i učenje.