Kulturmiks UŽIVO IZ METROPOLITANA

'Anna Bolena' za početak sezone

Nova sezona Metovih prijenosa, jednog od posjećenijh ciklusa klasične glazbe, započinje 15. listopada u dvorani Lisinski s novom produkcijom Donizettijeve 'Anne Bolene'. Produkcija mahom počiva na renomeu i popularnosti ruske dive Anne Netrebko koja tumači glavnu ulogu engleske kraljice na dvoru Henrika VIII

Otvaranje sezone relativno raritetnim naslovom Donizettijeve 'Anne Bolene', kojem je ovo i premijerno izvođenje u Metropolitanu, svakako je pohvalni iskorak za njujoršku opernu kuću. Dok je prošle sezone naglasak bio na novoj produkciji Wagnerovog 'Prstena Nibelunga' u režiji Roberta Lepagea, za otvaranje aktualne sezone akcent je stavljen na protagonisticu, rusku sopranisticu Annu Netrebko.

U ustoličenju Netrebkove kao nove Metove primadone zdušno sudjeluje i njena izdavačka kuća Deutsche Grammophon. Predstavljena su tako nova dva izdanja, kompilacija uživo nastupa naslovljena 'Live at The Metropolitan opera', koja prati njen uspon u njujorškoj kući od debija iz 2002. godine u Prokofjevovom Ratu i Miru do glavnih uloga u Bellinijivim Puritancima, Donizettijevoj Luciji di Lammermoor, Verdijevom Rigolettu te Puccinijevoj La Bohème dok je za listopad najavljeno i DVD izdanje produkcije Anne Bolene iz Bečke opere, u kojoj je u travnju premijerno nastupila zajedno s Elinom Garančom.

Opera, tek labavo utemeljena na životu engleske kraljice Ann Boleyn, druge žene Henrika VIII, smatra se uglavnom jednim od zrelijih kompozitorovih ostvarenja, praizvedenog 1830. Unatoč neizbježnim manirama romantičke opere, 'Anna Bolena' sadrži neke od uspješnijih kompozitorovih ulomaka, kao što je primjerice slavni duet u drugom činu između kraljice na odlasku i nove kraljeve miljenice, Giovanne Seymour, te duga i dramski razvedena završna scena pred pogubljenje, koja predstavlja nemali izazov za sopranisticu. U žarište interesa moderne publike operni naslov vratila je slavna produkcija Luchina Viscontija u milanskoj Scali iz 1957. u kojoj je glavnu ulogu tumačila Maria Callas.

Tu zahtjevnu ulogu, koja traži kako besprijekorno belkanističku tehniku tako i znatni dramski naboj, potom je, s manjim ili većim uspjesima, tumačilo zapravo tek nekoliko interpretkinja, poput Leyle Gencer, Beverly Sills ili Marielle Devie. Tragične teme s engleskog dvora bile su očito jako zanimljiv predložak opernih libreta u prvoj polovici 19. stoljeće te Metropolitan opera planira sljedeće dvije sezone otvoriti također s Donizettijevim naslovima, Maria Stuarda i Roberto Devereux.

Kritike nakon premijere mahom su se bavile interpretacijom ruske sopranistice koja je naišla na podvojene reakcije. Dok su jedni isticali njenu znatnu scensku karizmu, koja joj se teško može osporiti, drugi su kritičari izrazili laganu zabrinutost u njeno umijeće belkanističke tehnike pjevanja, nužne za uspješno svladavanje zahtjevnih rola romantičkih opera.

Produkcija Davida McVicara dočekana je zato bez posebnog oduševljenja, jednako kao i dirigentsko vođenje Marca Armiliata, koje je više puta ocijenjeno tek kao rutinsko čitanje partiture, u kojem je propušteno nekoliko prilika za dramske akcente koje dotični operni naslov itekako posjeduje. Optimističan je stav prema kojem su dirigent i ostali solisti (Ekaterina Gubanova kao Giovanna Seymour, Stephen Costello kao Percy i Ildar Abdrazakov kao Henrik VIII) od premijere 26. rujna do zakazanog HD prijenosa izbrusili svoje interpretacije.

Ohrabrujuća je vijest da od ove sezone publika u Splitu i Osijeku također može pratiti prijenose uživo iz Metropolitana, u dvoranama Movieplexa.

  • Sviđa vam se članak? Preporučite ga prijateljima putem ovih servisa:
  • Pošaljite mailom
Čitajte još