Kulturmiks KULTURNA POLITIKA

Dva Hrvata i tri stranke na plesnoj sceni

Da je hrvatski ples jednako zanimljiv na sceni kao i iza ili oko nje, postaje još jasnije ovih dana, kad prema jednoj verziji počinje Hrvatska koreografska platforma, a prema drugoj Showcase hrvatske plesne scene. Ono malo u čemu se jedna press konferencijom najavljena i druga misteriozno prešućena vijest slažu jest u tome da to predstavljanje domaćih plesnih snaga traje od 9. do 12. lipnja, i da je nastalo na inicijativu Ministarstva kulture Republike Hrvatske

Premijerne izvedbe

Pored predstava koje su premijerno odigrane u sklopu službenijeg dijela Tjedna suvremenog plesa, Showcase i Platforma, ako ih se uzme ipak zajedno, nude i nekoliko praizvedbi, ili barem zagrebačkih premijera. Nakon prvih izvedbi u Istarskom narodnom kazalištu u Puli, Roberta Milevoj će svoj solo odgovarajuće naslovljen 'Roberta, Roberta' prvi put izvesti u Zagrebu 9. lipnja u 22 sata u Zagrebačkom plesnom centru. Istog dana, ali u 17 sati na Sceni Polanec Zagrebačkog kazališta mladih, Selma Banich ispred kompanije OOUR prvi put će odigrati svoj novi rad, etidu 'IWALY'. Prije toga će od 12 do 16 sati, na Trgu maršala Tita izvesti performans 'HaeNKa i ja'. Premijerni niz završava u ZPC-u 12. lipnja u 19 sati izvedbom komada Maše Kolar i Zorana Markovića 'Broadcasting Shake Your Booty'.

Kako to da se kulturna politika odjednom tako zanima za domaći ples?

Inicijativa zapravo i ne dolazi odavde, nego iz Francuske, s obzirom na to da se tijekom 2012. u toj zemlji planira predstavljati hrvatska kultura u svim svojim segmentima, pa i plesnom. Zato u Zagreb dolazi cijeli niz producenata, festivalskih programatora i selektora kako bi od domaće produkcije izabrali ono što bi i francuskoj publici moglo biti zanimljivo. Inicijativa, bez obzira na to s koje strane dolazi ili tko ju je zapravo pokrenuo, u svakom je slučaju pozitivna, ali u situaciji kakva jest u Hrvatskoj za suvremeni ples, nelogično je da je javnost upoznata samo s jednim dijelom programa.

Dakle, riječ je o najvećem okupljanju domaćih plesnih snaga u posljednje vrijeme, ali je Mirna Žagar ispred Hrvatskog instituta za povijest i ples najavila tek osam predstava u sklopu tradicionalnog dijela Tjedna suvremenog plesa, takozvane Hrvatske koreografske platforme.

Taj inače integralni dio festivala ove godine malo kasni, zbog 'raznih logističkih situacija, prvenstveno posjeta Pape', ali sigurno i zato da bi ušao u kalendar dolaska Francuza. No istodobno se odvija i Showcase ili predstavljanje domaće plesne scene u organizaciji UPUH-a, Udruženja plesnih umjetnika Hrvatske, koje je također namijenjeno inozemnim očima, ali čini se, ne i domaćim. Na stranicama Udruge programa nema, ali ga, zajedno s programom i napomenom o izvedbama koje su za neku imaginarnu publiku čak i besplatne, ima na culturenetu, kulturnom news-portalu iza kojeg stoji Ministarstvo kulture.

S Platformom je stvar jasnija. Ona se održava u Zagrebačkom plesnom centru, ovoga puta iznimno kao svojevrsni nastavak Tjedna suvremenog plesa, a Showcase ili predstavljanje, s obzirom na to da bolji prijevodi kao što je, na primjer, izlog, i nisu baš ušli u upotrebu, lebdi negdje između ekskluzive i redovitog igranja. Šteta, jer u situaciji kad je svaka plesna izvedba sama po sebi trošak, pa ih ima malo i s nedovoljnom produkcijom i marketinškom podrškom, trebalo bi biti drukčije i već dogovorene termine oglasiti i otvoriti za javnost. Ako se plesu želi dobro.

No riječ je o vrhu sante zvane razjedinjenost scene koja ionako, i bez unutarnjih trzavica koje rezultiraju ovakvim nelogičnostima, jedva preživljava. Stara priča o dva Hrvata i tri stranke u plesu je također, nažalost, primjenjiva. Stoga bi svima onima koji od 9. do 12. lipnja požele pogledati zaista vrijedan pregled domaće suvremenoplesne produkcije, u svim njezinim poetičkim i etičkim oblicima, najbolje bilo se jednostavno prave – Francuzi. Nikad se ne zna!
  • Sviđa vam se članak? Preporučite ga prijateljima putem ovih servisa:
  • Pošaljite mailom
Čitajte još