Kulturmiks HDLU

Nagrađeni Srnec, Dumanić i Ercegović

  • Autor: tportal.hr
  • 28.11.2008 23:40:01
  • 28.11.2008 18:34:18

Hrvatsko društvo likovnih umjetnika godišnje nagrade dodijelilo je Aleksandru Srnecu, Zlatanu Dumaniću te Marku Ercegoviću i Grupi ABS

Odlukom Odbora za dodjelu likovne nagrade HDLU u sastavu Ante Kuduz, Kata Mijatović, Vlasta Žanić, Igor Rončević, Boris Cvjetanović i Siniša Majkus, nagradu za životno djelo HDLU dodijelio je Aleksandru Srnecu, Zlatan Dumanić nagrađen je godišnjom Likovnom nagradom za najbolju izložbu 'Rodrigina 2, Split' održanu u Umjetničkoj galeriji Dubrovnik, dok je Marku Ercegoviću i Grupi ABS dodijeljena Likovna nagrada za mladog umjetnika za 2008. godini.

U obrazloženju nagrade stoji kako je Srnecova ljetošnja retrospektiva 'Prisutna odsutnost' zapravo dugačak popis rezultata njegovih raznolikih aktivnosti jer je još od 1950. u središtu likovnih inovacija u našoj sredini. Aleksandar Srnec za hrvatsku kulturu i umjetnost iznimno je važna pojava ne samo u govoru o geometrijskoj apstrakciji i skupini EXAT 51, nego i po svekolikoj umjetničkoj evoluciji. Retrospektiva je ponovo ukazala na iznimnu vrijednost opusa samozatajna doajena suvremene hrvatske plastike, prepoznatljiva u kontekstu razdoblja u kojem stvara, a opet dirljivo individualno samosvojna, koji je u našu umjetnost – promišljajući i razrađujući stečevine konstruktivizma oktobra i neoplasticizma De Stijla – prvi unosio nove plastičke elemente – svjetlost (njezin lom/refleks) i pokret, utjelovljujući skulpturi nove dimenzije.

Izložba Zlatana Dumanića u Umjetničkoj galeriji Dubrovnik bila je nesvakodnevna priredba koja je kao svoju temu i domenu imala autorov životni, i radni, prostor. Dosljedno tome, naslov i medijsko određenje izložbe supstituirala je i činila tek adresa umjetnikova stana – Rodrigina 2.

Ono što skupinu ABS (Alebić, Blažić, Skvrce) čini posebnom, u tomu je kako oni prihvaćaju činjenice u umjetnosti i kako pokreću vlastiti umjetnički proces, svjesni da je on najčešće, dapače i jedino, vezan za situaciju i dosege u vlastitoj sredini koju takvu neminovno vezuju uz sebe. Smatraju je oštrim i neminovnim okvirom unutar kojeg najradije izvode svoju umjetnost tako da ona unutar njega bude događaj koji će mnogo reći o ambivalentnosti zadanih mu granica.

Činjenica je da su pristali na zajedničko ustupanje prava na osobno, tj. autorstvo, i tako su stvorili određeni kvalitativni pomak unutar tek stasale generacije mladih umjetnika. Tako su popunili prostor koji je ostao prazan, a bio zagrađen za autore koji pitanje umjetnosti radno udružuju s drugima i postavljaju ih kao vlastiti umjetnički put.

ABS se upuštaju u komentar pojedinosti iz naše likovne sadašnjosti i to rade tako da više afirmiraju odsutno nego što bi ironizirali prisutno ili nazočno.

Marko Ercegović pripada generaciji mladih dubrovačkih fotografa i video-umjetnika čija se poetika iskristalizirala već tijekom studija i čiji je rad važan segment fotografske i umjetničke scene posljednjeg desetljeća. Od 1995, imao je devet samostalnih izložbi i sudjelovao je na dvadesetak skupnih izložbi u Hrvatskoj i inozemstvu. Živi i radi u Zagrebu i Dubrovniku.

Klasičan pristup mediju, nenasilan pristup objektu te odabir marginalnih, usputnih i 'nebitnih' motiva značajke su Ercegovićevih fotografskih ciklusa, kao što su Dubrovčani, Površine, Začarani, Ding te videoradova: Čiope, Vjetar vrtuljak, Atlantis, Vrata, Ding, Ecco raspiro apena.

  • Sviđa vam se članak? Preporučite ga prijateljima putem ovih servisa:
  • Pošaljite mailom
Čitajte još