Kulturmiks CENČIĆ NAPOKON U ZAGREBU

Sjajan koncert za odveć malobrojnu publiku

Pred malobrojnom publikom okupljenom u salonu palače Gvozdanović na zagrebačkom Gornjem gradu kontratenor Max Emanuel Cenčić inaugurirao je novu seriju dobrotvornih koncerata

U toj novoj kulturnoj inicijativi, koju prati i poletni slogan 'Muzikom Ubrzajmo Obnovu!' plan je putem pet koncerata prikupiti sredstva ili barem potaknuti završnu obnovu palače Gvozdanović, koja je 1967. donirana gradu Zagrebu te povjerena na čuvanje Muzeju za umjetnost i obrt.

Kićeni interijer gornjogradske palače, smještene u Visokoj ulici, spada među rijetke dobro sačuvane ambijente građanske povijesti Zagreba s početka 20. stoljeća, no već je neko vrijeme nedostupan javnosti.

Na programu inauguralnog koncerta cijenjenog kontratenora Maxa Emanuela Cenčića nije bio barokni repertoar, koji se uobičajeno vezuje uz njegovo ime, već romantički program Schubertovih pjesama, naslovljenih 'Labuđi pjev' (Schwanengesang, D. 957). Ciklus pjesama, nastao na pjesničke tekstove Ludwiga Rellstaba, Heinricha Heinea i Johanna Gabriela Seidla, napisan je 1828. godine, u posljednjoj godini skladateljeva života.

Nastup u komornom repertoaru koji sam pjevač nije izvodio već dvadeset godina otkrio je prije svega siguran, izražajan i vrsno školovani glas čiste intonacije i pomno njegovane dinamike, a uz sigurnu i nenametljivu pratnju britanskog pijanista Garyja Matthewmana, u potpunosti je opravdao umjetničke ambicije koncerta.

Inače, Max Emanuel Cenčić, još od vremena kada je bio solist Zbora bečkih dječaka, zatim sopranist te posljednjih godina u kojima djeluje kao kontratenor, ostvaruje posve respektabilnu karijeru, kako na međunarodnim opernim pozornicama, tako i diskografskim projektima te je zapravo jedno od neizostavnih imena suvremenog izvođenja barokne vokalne glazbe.

Činjenica da mu je ovo bio prvi nastup u rodnom gradu nakon dvadeset godina dovoljno govori o posvemašnjoj nemarnosti domaćih kulturnih institucija. Ta će krajnje nelogična domaća situacija, u kojoj se ignoriraju najvrsniji muzičari, donekle biti ispravljena dvama najavljenim koncertima ove godine.

Cenčić će tako održati koncert za zatvaranje 62. Dubrovačkih ljetnih igara, a zagrebačka publika moći će ga napokon čuti na solističkom koncertu s programom Handelovih arija u studenom u dvorani Lisinski.

Ukratko, novi glazbeno-donatorski projekt bi se mogao osloviti kao 'neosalonska inicijativa s plemenitim namjerama' te ostaje vidjeti hoće li se najavljena snimka koncerta koju osigurava HRT, koja bi, prema organizatorima, trebala neutralizirati elitistički predznak koncerata dostupnih tek osamdesetak pozvanih gostiju, emitirati u nekom iole atraktivnijem terminu od uobičajenih kasnonoćnih te, posve logično, slabašno gledanih.
  • Sviđa vam se članak? Preporučite ga prijateljima putem ovih servisa:
  • Pošaljite mailom
Čitajte još