Kulturmiks PLAKATI I REKLAME

'Škartdirektor' u Galeriji ULUPUH

Izložba 'Škartdirektor' Gorana Martina Štimca, kojom će se dati uvid u rad tog međunarodno nagrađivanog autora na području grafičkog dizajna i vizualnih komunikacija u proteklih deset godina, otvorit će se 6. siječnja u Galeriji ULUPUH

Sam naziv izložbe, na kojoj će se predstaviti plakati, tiskani oglasi i televizijske reklame koji ilustriraju pozitivnu primjenu grafičkog dizajna nastalog u visokokomercijalne svrhe, aktualizira problematiku sve izraženijeg, ali prešutnog prijezira prema komercijalnom dizajnu, u odnosu na 'onaj drugi', nastao u kulturne, humanitarne i slične svrhe kojemu struka unaprijed pripisuje veću vrijednost, ističe se u najavi izložbe.

Po Štimčevim riječima, iako se percepcija struke znatno popravila, djelomično je ostala svijest kako nas dizajneri, a osobito oni u oglašivačkoj industriji, varaju i manipuliraju prikazujući razne proizvode i usluge boljima i ljepšima nego što uistinu jesu.

Istina o svjesnoj manipulaciji posve je drugačija, smatra Štimac, napominjući kako reklamni dizajneri i art direktori uopće ne posjeduju egzaktna znanja kojima bi svjesno manipulirali potrošače, već, baš kao i ostali, žele napraviti nešto lijepo, pametno i smisleno.

U predgovoru izložbe Krešimir Purgar je istaknuo da neke od ponajboljih uradaka Gorana Štimca, prvenstveno plakate i oglase nastale u rasponu od jednog desetljeća, karakterizira 'jednostavnost vizualnog komuniciranja par excellence', što ne smatra samo posljedicom reducirane narativnosti, nego i osmišljene stilske strategije strategije koja dodatno fokusira narativnu strukturu na vizualni simbol.

Goran Martin Štimac (1971., Zagreb) umjetnički je direktor i tekstopisac, bivši višegodišnji kreativni direktor agencije 'Digitel'. Član je ULUPUH-ove Sekcije za grafički dizajn i vizualne komunikacije i Hrvatskog dizajnerskog društva (HDD).

Dobitnik je niza nagrada i priznanja na domaćim i međunarodnim oglašivačkim festivalima poput New York Festivala, Epice, Eurobesta, MIAF-a, Magdalena, Effie Croatia, Festa te na izložbama ZGRAF-a i HDD-a. Od 2006. godine vodi vlastiti studio 'Razum&Osjećaji' u kojemu se bavi oblikovanjem vizualnih komunikacija s naglaskom na primjeni grafičkog dizajna u oglašivačkoj industriji.

Izložba 'Škartdirektor' bit će otvorena do 12. siječnja, a ulaz je slobodan.
  • Sviđa vam se članak? Preporučite ga prijateljima putem ovih servisa:
  • Pošaljite mailom
Čitajte još