Književnost POIGRAVANJE NAGONIMA

Zašto ljudi čitaju ljubavne romane?

  • Autor: S. F.
  • 5.3.2010 16:36:10
  • 5.3.2010 15:07:28

Knjige koje u naslovu sadrže riječ dijete, nevjesta ili muškarac privući će veći broj žena, zaključak je studije kanadskih znanstvenika

Anthony Cox iz Centra za psihologiju u Dartmouthu i Maryanne Fisher s oOdjela za psihologiju Sveučilišta St. Mary izvršili su analizu 15.019 knjiga izdavačke kuće Harlequin, vodećeg izdavača ljubavnih romana. Riječ ljubav pojavljuje se u čak 840 naslova, druga po učestalosti je nevjesta (835), dok je treće pozicionirana riječ dijete (696) . Visoko kotiraju i riječi muškarac i brak te kauboj, doktor i medicinska sestra.

Prema mišljenju znanstvenika, 20 najčešće korištenih riječi upućuje na ženama univerzalno privlačne pojmove uvjetovane evolucijom. Zaključili su da naslovi ljubavnih romana ciljaju na biološku potrebu za produženjem vrste, odnosno pronalaženjem odgovarajućeg partnera.

Zato se najčešće koriste gore navedene riječi te profesije poput doktora koja zadovoljava žensku potrebu za sigurnošću ili pak inspektora kao primjer dominantnog alfa mužjaka, prenosi Guardian.

Cox i Fisher smatraju da ključ planetarnog uspjeha Harlequinovih romana leži upravo u poigravanju biološkim potrebama.

  • Sviđa vam se članak? Preporučite ga prijateljima putem ovih servisa:
  • Pošaljite mailom
Čitajte još