'AUTOPSIJA TEKSTA'

Nebojša Lujanović objavio priručnik za kreativno pisanje

23.01.2017 u 13:56

Bionic
Reading

'Autopsija teksta: Priručnik za kreativno pisanje' Nebojše Lujanovića zanimljiv je novi naslov u izdanju CeKaPea. Lujanović je znanstvenik, predavač i jedan od najboljih suvremenih hrvatskih prozaika mlađe generacije te je napisao knjigu u kojoj svatko tko se bavi pisanjem i/ili čitanjem može naći nešto za sebe

'Katkada sam bila sklonija vjerovati kako se u radionicama ne može naučiti ono nešto (…). Nakon čitanja rukopisa 'Autopsija teksta', stvari su mi postale posve jasne. Radionice kreativnog pisanja itekako su korisne, ali samo pod uvjetom da se one realiziraju onako kako to predlaže Nebojša Lujanović. Ukratko, knjiga 'Autopsija teksta' sadrži sve, baš sve, što bi trebao sadržavati priručnik za polaznike radionica kreativnog pisanja. Konačno, na jednom mjestu imamo naputke i o onome što bi trebalo prethoditi odluci o pisanju, a to je savladavanje zanata, usvajanje temeljnih gradbenih elemenata književnog teksta, i čitanje velikih, i vježbanje, i ocjenjivanje i slušanje drugih', smatra sveučilišna profesorica književnosti i spisateljica Julijana Matanović

Nebojša Lujanović
rođen je 1981. u Novom Travniku (BiH). Bavi se pisanjem, znanstvenim radom i trčanjem maratona. Živi u Splitu i radi kao viši predavač na Filozofskom fakultetu. Diplomirao je politologiju na Fakultetu političkih znanosti te sociologiju i komparativnu književnost na Filozofskom fakultetu u Zagrebu gdje je i doktorirao 2012. iz područja teorije književnosti.


Autor je brojnih pripovjedaka, eseja, putopisa, književnih recenzija i znanstvenih radova. Radovi su mu objavljivani u domaćim i inozemnim književnim i stručnim časopisima. Njegov roman 'Oblak boje kože' bio je u finalu književne nagrade roman@tportal.hr.

Lujanovićev 'Priručnik za kreativno pisanje', koji je objavio CeKaPe, preporučuje i poznati hrvatski pisac Kristian Novak: 'Autor gradi svoje argumente ne samo na vlastitom iskustvu, kao jedan od najznačajnijih hrvatskih proznih autora mlađe generacije, nego i na bogatom iskustvu nastavničkoga rada na različitim tipovima radionica kreativnoga pisanja.'