DPKM

Interes za besplatne elektroničke knjige porastao 37, a čitanost čak 85 posto

12.01.2016 u 09:55

Bionic
Reading

Društvo za promicanje književnosti na novim medijima [DPKM] objavilo je u okviru projekta Besplatne elektroničke knjige [BEK] tijekom 2015. godine 12 novih naslova, tako da je trenutno na mrežnim stranicama projekta (elektronickeknjige.com) od objavljenih 179 dostupno 160 naslova.

U istom razdoblju, prema podatcima servisa Google Analytics, mrežne stranice projekta zabilježile su rekordnih 114.260 korisnika (odnosno 186 tisuća prema AWStats metodologiji) koji su u rekordnih 146.646 posjeta (odnosno 220 tisuća prema AWStats metodologiji) otvorili rekordnih 617.634 stranica i ukupno čitali rekordne 182.443 knjige, priopćili su iz DPKM.

U odnosu na 2014. godinu, kada je zabilježeno 91.099 korisnika koji su u 106.844 posjeta otvorili 255.771 stranica i ukupno čitali 98.606 knjiga, to predstavlja porast broja korisnika od 25, te posjeta od 37 posto. Istovremeno, porast broja otvorenih stranica iznosio je upečatljivih 141 posto, dok je čitanost knjiga porasla gotovo nevjerojatnih 85 posto.

Zajedno s pokretanjem redizajniranih stranica, u probni rad je pušten i sustav za distribuciju besplatnih elektroničkih knjiga u tri najraširenija „offline“ formata (ePUB, PDF, MOBI). Tijekom probnog rada sustava objavljeno je 30 naslova koji su preuzeti ukupno 5.433 puta.

Najčitaniji prozni naslov u 2015. godini je novoobjavljeni roman „Ljubav je sve“ Krešimira Pintarića koji je u dva i pol mjeseca čitalo gotovo 3.800 posjetitelja, a iza njega slijede zbirke priča „Kičma“ Dorte Jagić i „U što se zaljubljujemo“ Romana Simića. Najčitaniji pjesnički naslov je „Tri jeseni“ Ane Ahmatove koji je čitan 2.851 put, a iza njega slijede „Tour de force“ Krešimira Pintarića i „Upoznaj Lilit“ Sonje Manojlović. Najčitaniji publicistički naslov je „Mediji, propaganda i sistem“ Noama Chomskog koji je čitan 6.666 puta, a iza njega slijede „Četvrti svjetski rat/Drugačiji svijet je moguć! “ i „Snaga utopije“ Dražena Šimleše. Najčitaniji esejistički naslovi su „Barikade“ Borisa Budena i „Razumijevanje filma“ Hrvoja Turkovića, dok su najčitaniji teorijski naslovi „Filmske vrste i rodovi“ Nikice Gilića i „Strukturalizam, semiotika i metafilmologija“ Hrvoja Turkovića.