PREDSTAVA O ORGAZMU

Seksom prodajemo sve, a ne prihvaćamo zdravstveni odgoj

07.03.2013 u 11:15

Bionic
Reading

'Kako je moguće da društvo u kojem živimo seksom prodaje sve, od zubne paste do lokomotive, a da istovremeno nije u stanju prihvatiti zdravstveni odgoj?', pitaju se autori predstave 'Šuma, drvo, skoro, skroz', nastale prema knjizi Nin Andrews 'Book of Orgasms', koja će biti premijerno izvedena 8. ožujka na Sceni Travno

Predstavu 'Šuma, drvo, skoro, skroz', režirali su Nora Krstulović i Vedran Peternel, koji potpisuje i glazbu.

'Znate li da riječ orgazam dolazi od grčkog οργασμός, orgasmos, a zapravo znači - dozreti? Je li zadovoljstvo pitanje fiziologije ili pak povjerenja?' Tim i sličnim pitanjima, kroz kolaž glazbe, plesa i začudnih dramskih situacija, bavi se predstava nastala prema kultnoj knjizi zbirke pjesama u prozi američke underground autorice Nin Andrews, 'Book of Orgasms', za koju kritičari tvrde da je nalik na kombinaciju rukopisa Swifta, Borghesa i Buñela

Takav je predložak kolektivu SKROZ poslužio kao polazište višemjesečnog laboratorijskog istraživanja sa sedmeročlanim glumačkim ansamblom Studija KUBUS, ovogodišnjeg laureata Nagrade Hrvatskog centra za dramski odgoj.

'Za nas je predstava prvenstveno o pitanjima slobode, ljubavi i povjerenja. O orgazmu se u javnim prostorima ne priča, kao što se otvoreno ne priča ni o seksualnosti iako je seks svugdje; njime se prodaje sve, od zubne paste do lokomotive, čak se i bankarski krediti prodaju seksualiziranim reklamama. Nedavna zbivanja i rasprave o zdravstvenom odgoju u školama donekle su pojasnile što je u pitanju, naime kao društvo uspjeli smo istržiti prostor intime, ali ljudi su zbunjeniji no ikad pitanjima prostora slobode', kazala je redateljica Nora Krstulović

U nekoliko scena autori se dotiču pedofilije u crkvenim redovima te negativne prezentacije seksualnosti, dogmatizirane u brojnim institucijama. S obzirom na nedavni skandal zbog uklanjanja Gavellinog plakata za predstavu 'Fine mrtve djevojke' i kontroverzi oko uvođenja zdravstvenog odgoja u škole, pitali smo autoricu očekuju li negativne reakcije dijela javnosti zbog progovaranja o 'delikatnoj i često prešućivanoj temi'.

'Svako kazalište koje ne korespondira sa životom meni je nezanimljivo, nepotrebno i dekorativno. Raditi predstavu o toj temi, a zatvarati oči pred stvarima koje su dio naše svakodnevice, ne samo u Hrvatskoj, nego u cijelom svijetu, bilo bi besmisleno. Ne zanimaju nas reakcije institucija', zaključila je Krstulović.

Uz sam rad na predstavi, autori su pripremili interaktivni dio projekta. Naime kroz društvene platforme Facebook i Twitter pružit će priliku publici da kontinuirano prati njihov rad, glumačke probe i cjelokupan razvoj priče te da sudjeluje svojim komentarima i prenošenjem vlastitih iskustava o pitanjima prezentiranim u predstavi.

Nezavisna ansambl produkcija realizirana je isključivo sredstvima producenata pa predstava nastaje u koprodukciji kolektiva SKROZ i Studija Kubus, kojem će to ujedno biti prva profesionalna produkcija za odraslu publiku, a uz partnersku suradnju s MCUK-om Travno. Autor oblikovanja svjetla je Saša Fistrić, autorice vizualnog identiteta predstave su Klasja Habjan i Zita Nakić Vojnović, a igraju Ines Cokarić, Ivica Gunjača, Zvonko Hrabar, Sanja Mataga, Vedran Peternel, Adriana Šnajder i Šime Zanze

Premijera predstave 'Šuma, drvo, skoro, skroz' održat će se 8. ožujka u 20 sati na zagrebačkoj Sceni Travno (Božidara Magovca 17), a slijede reprize 9. i 22. ožujka te 5. travnja.