Kazalište ZADAR SNOVA

Drukčiji ljetni kazališni festival u Zadru

Među obalnim ljetnim festivalima koji se natječu u snazi i veličini, već šesnaest godina postoji i malo drukčiji Zadar snova, festival čije programske odrednice ne počivaju na reinterpretaciji klasike snažnim produkcijskim zamasima, nego na sitnom vezu izvaninstitucionalnog umjetničkog istraživanja

Iako malim festivalima, pogotovo takvog profila, danas u Hrvatskoj nije lako, ovogodišnji Zadar snova sa sedmodnevnim trajanjem od 6. do 12. kolovoza čini se upravo nevjerojatno živim, održanim i održivim.

Izbor predstava koje nisu samo za zadarsku publiku, iako ona i nema previše prilika za dodir s kazališnom suvremenošću, čini raspon od manjih projekata etabliranih domaćih autora poput Ivice Buljana i Damira Bartola Indoša, preko inozemnih projekata sličnog produkcijskog i poetičkog profila, preko sraza kazališta s plesom i glazbom, do uličnog teatra subverzivnog naboja.

Šesnaesti Zadar snova otvara koprodukcija ljubljanskog Mini Teatra, zagrebačkog Novog kazališta i organizacije koja stoji iza programa Maribora Europske prijestolnice kulture. Riječ je o još jednom zadiranju redatelja Ivice Buljana u opus francuskog dramatičara Bernard-Marie Koltèsa, ali ovoga puta preko jednog od njegovih najpoznatijih tekstova 'U samoći pamučnih polja'.

Program kratkog filma

Već šestu godinu dio Zadra snova je i njegov filmski program. Ovogodišnja Revija svjetskog kratkog filma u Sv. Donatu u pet dana, od 8. do 12. kolovoza, prikazat će domaće kratkometražne naslove iz konkurencije 59. Festivala igranog filma u Puli te petnaest filmova nominiranih za najbolji kratki europski film 2011, uključujući pobjednika, film Terryja Gilliama 'The Wholly Family'. Uz pulski festival, za realizaciju ovog dijela programa zaslužni su Tabor Film Festival i Europska filmska akademija.

Duodramu u kojoj dva jedva identificirana muškarca pokušavaju sklopiti jednako nejasan posao, a koja svojim dramatičnim vrhuncima i formalnom nedorečenošću omogućuje bezbrojne interpretacije, svojedobno je u Dramskom kazalištu Gavella postavio i Mislav Brečić s Perom Kvrgićem i Svenom Medvešekom. Predstava nažalost nije dugo živjela, pa će Buljan možda imati više sreće, zajedno sa svojim amblematskim izvođačima Markom Mandićem i Robertom Waltlom. Posebnost ovog gostovanja, iako je Buljan gotovo stalni gost ovog festivala, nije samo činjenica da je riječ o hrvatskoj premijeri ove predstave, nego i to što će biti izvedena u praznim halama nekadašnjeg tvorničkog kompleksa Boris Kidrič, koje broje svoje posljednje dane prije planiranog rušenja.

Česta u programu Zadra snova je i Senka Bulić, glumica i redateljica te posljednjih godina i selektorica dramskog dijela Splitskog ljeta. Ona će pred zadarskom publikom izvesti svoju posvetu Antoninu Artaudu, Francuzu čiji su tekstovi definirali način kako se i danas gleda kazalište, baziranu na njegovoj radiodrami 'Svršimo s Božjim sudom'. Senka Bulić je ovaj performans osmislila u suradnji s vizualnim umjetnikom Tomislavom Ćurkovićem. Da je Artaud aktualan, pokazat će i koprodukcija Zadra snova s partnerima s francuskim i španjolskim partnerima, predstava 'etc, etc. (Are you mad, Mr. Artaud?)', inspiriranoj životom, crtežima i tekstovima pjesnika 'kazališta okrutnosti'. U predstavi će pored članova pariškog izvedbenog kolektiva Oriantheatre Company, sudjelovati i domaći izvođači, s obzirom da koreograf Mehdi Farajpour u Zadru održava i radionicu meditativnog plesa, čiji će polaznici biti inkorporirani u finalnu verziju 11. kolovoza u zadarskom Kazalištu lutaka.

Zanimljivost ovogodišnjeg programa Zadra snova su i dva gostovanja iz zagrebačkog Teatra &TD u kojima se glazba spaja s kazalištem na neuobičajene načine. Iako umjetnička organizacija Damira Bartola Indoša i nosi naziv Kuća ekstremnog glazbenog kazališta, 'Kriegspiel' koji izvodi s Tanjom Vrvilo i Ivanom Marušićem Kliffom nikako nije i samo glazbena predstava, nego prije ekstremna prilagodba zakonitosti teorije igara i teorijskih uvida Guya Deborda specifičnom scenskom jeziku o kojem opis 'buka i bijes' govori premalo. Suradnja frontmena srbijanske post-rock grupe Goribor Aleksandra Stojkovića s Alenom i Nenadom Sinkauzom iz benda East Rodeo, pak, već i naslovom uči da 'Malo je dovoljno', ali za suradnju jednog od najzanimljivijih tekstopisaca s ovih područja i majstorima svojih instrumenata za koje su žanrovi samo granice koje treba prelaziti, taj je naslov i dalje – skroman.

Šesnaesto izdaje Zafra snova obilježit će i povratak predstava koproducirane prije pet godina, kad je Mojtina Jurcer prvi put izvela 'Medejin krik' redatelja Saše Jurcera iz mariborskog Inner World Theatrea, kao i višestruki nastup austrijskih uličnih provokatora koji čine Teatar Irrwisch. Stefan Grassl , Rudi Hebinger i Stefan Novak na zadarskim ulicama i trgovima izvest će čak tri naslova: 'Wegenstreits', 'The Mudjumping' i 'Let iz burn!'.
  • Sviđa vam se članak? Preporučite ga prijateljima putem ovih servisa:
  • Pošaljite mailom
Čitajte još