Kazalište 29. IZDANJE FESTIVALA

Rodinov 'Mislilac' otvara Tjedan suvremenog plesa

Dvadeset i deveto izdanje najstarijeg i još uvijek najvećeg domaćeg plesnog festivala, Tjedna suvremenog plesa koji organizira Hrvatski institut za pokret i ples, održat će se u Zagrebu od 21. svibnja do 3. lipnja. Vrhunci programa su gostovanja svjetskih zvijezda koje je domaća publika posredstvom ovog festivala već upoznala: Kanađanke Marie Chouinard i Britanca Russella Maliphanta

Pravi ljubimac zagrebačke publike, Maliphant i otvara ovogodišnji Tjedan suvremenog plesa svojom koreografijom 'Rodin' inspiriranom radovima čuvenog francuskog kipara Augustea Rodinea. Može li 'Mislilac' plesati i treba li današnja plesna interpretacija biti moderni balet ili pak hip-hop, odgovara predstava koju će zagrebačka publika ima prilike vidjeti 21. i 22. svibnja u Hrvatskome narodom kazalištu.

Na tragu klasika, ali na bitno drukčiji način, kreće se i Marie Chouinard, druga najveća zvijezda ovogodišnjeg festivala, čija će kompanija 25. i 26. svibnja u Zagrebačkom kazalištu mladih oživjeti mitsko mjesto plesa ne samo dvadesetog stoljeća, Stravinskijevo 'Posvećenje proljeća'. U toj produkciji cijeli plesački ansambl kompanije Marie Chouinard zajedno traži esenciju ovog prijelomnog glazbenog komada isključivo kroz odnos između plesačkih sola.

Ostali dio međunarodnog programa 29. tjedna suvremenog plesa dijeli se između prezentacije austrijske plesne scene, jer Austrija je ove godine i zemlja-partner festivala, te nove britanske i ne toliko nove talijanske scene. Ovu posljednju predstavlja Simona Bertozzi s komadom 'ALEA iacta est', dok kao mlade britanske snage dolaze Billy Cowie, čija će instalacija 'Tango de Soledad' biti postavljena u Zagrebačkom plesnom centru, i Tom Dale, koji će svoj autorski rad izvoditi nekoliko puta dnevno tijekom posljednja tri dana festivala u zagrebačkom Studentskom centru.

Naglasak inozemne selekcije ovogodišnjeg Tjedna ipak je na austrijskoj plesnoj sceni, što je rezultat suradnje s prestižnim bečkim Tanzquartierom i Austrijskim kulturnim forumom. Tako će u Zagrebu ponovno nastupiti Milli Bitterli i njezina kompanija Artificial Horizon, i to s komadom naslova 'Talk + Walk', dok će najveću pažnju domaće publike najvjerojatnije privući nova europska senzacija, The Loose Collective s predstavom 'Here Comes the Crook'. Riječ je o urnebesnom spoju mjuzikla, suvremenog plesa i fizičkog teatra koju Mirna Žagar, osnivačica i selektorica ovog festivala, naziva 'rockom suvremenog plesa'. U austrijskom dijelu programa predstavit će se i mladi autori poput Luke Biaija, Dansa Klasa i skupine Liquid Loft.

Tjedan suvremenog plesa uvijek je i prilika za promociju domaće scene, bez obzira jesu li autori još uvijek ovdje ili su odavno sreću i priliku za rad potražili negdje drugdje. Emigrirani dio hrvatskog plesa ove će godine ponovno predstavljati Jasna Vinovrški, koreografkinja i izvođačica koja već niz godina živi i radi najviše u Njemačkoj, s naslovom 'Live to Tape'.

U domaćoj selekciji naći će se i već viđeni radovi poput 'Priručnika za prazne prostore' Marjane Krajač i kompanije Sodaberg ili 'Točke sabiranja', koju su u produkciji BADco. smislile i izvode Zrinka Užbinec i Ana Kreitmeyer, te 'Boys Don't Cry' skupine de facto, točnije dramaturga i autora Saše Božića i izvođačice Petre Hrašćanec.

Novi rad Roberte Milevoj i Tomislava Fellera 'Rachel i Sonny', nastao i praizveden u Puli, imat će na ovogodišnjem Tjednu suvremenog plesa svoju zagrebačku premijeru, dok status praizvedbe dijele 'Zastoji' Sandre Banić, Ane Kreitmeyer i Zrinke Užbinec, kao i nova produkcija studija Liberdance 'Kids in a Play'. Ta predstava će tijekom svibanjske rezidencije koreografa Antona Lachkya iz belgijske skupine Les Slovaks, koja je prije dvije godine oduševila zagrebačku publiku, nastati u suradnji s domaćim plesačima.

Popratni program festivala također nije za odbaciti: u suradnji s Talijanskim kulturnim institutom Tjedan suvremenog plesa organizira izložbu plesnih fotografija doajena talijanske fotografije Eura Rottelija, kao i radionice za domaće fotografe željene tog specifičnog žanra. U suradnji s Dokukinom nastavlja se praksa prikazivanja plesnih filmova pokrenuta prošle godine Wendersovom 'Pinom', dok poseban dio programa čini konferencija plesnih organizatora srednjoeuropske regije, kao nastavak i nadgradnja projekta Beyond Fronta započetog suradnjom zagrebačkog festivala i sličnih europskih organizacija prije nekoliko godina. Konferencija bi, putem panela, razgovora i prezentacija, trebala obuhvatiti pitanja poput dramaturgije u plesu, definiranja publike koja prati plesne produkcije i tome sličnih.

Pored Zagrebačkog plesnog centra, Zagrebačkog kazališta mladih, Dramskog kazališta Gavella, Hrvatskog narodnog kazališta i Muzeja suvremene umjetnosti u Zagrebu, dio programa 29. tjedna suvremenog plesa odvijat će se, već gotovo tradicionalno, u Rijeci i Splitu. Umjesto Tjedna, domaća će publika tako dobiti plesom puna čak – dva tjedna.

  • Sviđa vam se članak? Preporučite ga prijateljima putem ovih servisa:
  • Pošaljite mailom
Čitajte još