Kazalište GAVELLINE VEČERI

Recesijska smotra najboljeg od domaće drame

Da recesija, kriza i smanjenje proračunskih sredstava te posljedično manji broj sponzora koji su voljni ulagati u reprezentativnu kulturu i nije tako loš spoj, pokazuje program ovogodišnjih, 26. po redu, Gavellinih večeri u organizaciji zagrebačkog Dramskog kazališta Gavella

Festival koje je nekad imao puno veći regionalni zamah i u prošlim vremenima bio konkurencija novosadskom Sterijinom pozorju i ostalim festivalima regionalnog dramskog stvaralaštva, uslijed ratnih događanja je utihnuo, da bi bio revitaliziran tek kao smotra najboljeg od najboljeg iz domaće dramske produkcije. U organizaciji Dramskog kazališta Gavella, ovogodišnje, 26. po redu Gavelline večeri održat će se od 30. rujna do 7. listopada s programom od ukupno osam predstava. Smanjeni opseg manifestacije koja je prijašnjih godina trajala bitno dulje te zato i svojoj publici i žiriju nudila više, ravnatelj Dramskog kazališta Gavella Nenad Stazić objašnjava nedovoljnim sredstvima doznačenim od Ministarstva kulture RH i zagrebačkog Gradskog ureda za obrazovanje, kulturu i sport.

Kresanje sredstava u ovom slučaju možda i nije najgora stvar jer manja bi mogućnost izbora trebala donijeti i pročišćeniji odabir, štoviše esenciju kvalitete. Dramatičar, prozaik, pjesnik i predavač na Odsjeku dramaturgije zagrebačke Akademije dramske umjetnosti Tomislav Zajec je kao izbornih 26. Gavellinih večeri zato možda imao i lakši posao. Na koncu se odlučio za osam predstava, od čega su čak tri koprodukcije.

ZKM
Revizor
Festival otvara Gogoljev 'Revizor', već čuvena i Nagradama hrvatskoga glumišta ovjenčana suradnja Dubrovačkih ljetnih igara i Zagrebačkog kazališta mladih u režiji slovenskog gosta Jerneja Lorencija. Na programu su još i 'Kiklop' u režiji Ivice Buljana, koprodukcija Scene Gorica Pučkog otvorenog učilišta Velika Gorica dok je istu još vodila Senka Bulić, zagrebačkog Teatra &TD i Mini Teatra iz Ljubljane. Treća izabrana suradnja je riječka jer su u nastanku 'Života lude', kojeg je prema novelama Ryunosukea Akutagawe postavio gruzijski redatelj David Doiashvili, sudjelovali riječki HNK Ivana pl. Zajca i Hrvatski kulturni dom na Sušaku.

Ostatak izbora čini predstava domaćina festivala, 'Nosi nas rijeka' Elvisa Bošnjaka u režiji Krešimira Dolenčića te Krležina 'Leda' koju je u osječkom HNK na specifičan i zanimljiv način postavio Ivan Leo Lemo. U selekciju je ušao i Teatar &TD s autorskim projektom Olivera Frljića 'Mrzim istinu!' te zagrebački HNK s 'Gospodom Glembajevima' Miroslava Krleže u režiji Vite Taufera.

Scena Gorica
Kiklop
Na pitanje je li to baš najbolje što je hrvatsko kazalište uspjelo izbaciti u drami u protekloj sezoni, izbornik Tomislav Zajec odgovorio je jednostavnom formulacijom da domaća dramska produkcija ionako ne može biti selektirana po estetskim ključevima, pa je zato svoj izbor ograničio na potragu za kvalitetnim kazalištem. Istaknuo je i mogućnost da osobno doprinese toj kvaliteti samim činom izbora, dok s druge strane na taj način i sam donekle definira trenutnu sliku hrvatskoga glumišta.

Gavelline večeri 7. listopada, nakon dodjele glavne i jedine nagrade za najbolju predstavu o kojoj ove godine odlučuju glumica Ingeborg Appelt, dramaturg Saša Božić i dramski pisac Ivor Martinić, zatvara napokon dočekano zagrebačko gostovanje medijski razvikane predstave beogradskog kazališta Atelje 212, 'Gospoda Glembajevi' u režiji Jagoša Markovića. To će gostovanje, između ostaloga, ponuditi i mogućnost usporedbe zagrebačke i beogradske inačice vjerojatno najpoznatijeg komada Miroslava Krleže, čiju tridesetu obljetnicu smrti očito mnogi nisu mogli propustiti.
  • Sviđa vam se članak? Preporučite ga prijateljima putem ovih servisa:
  • Pošaljite mailom
Čitajte još