POGLEDALI SMO NOVOG KOKA

Adolescentski problemi koje nije nagrizao zub vremena

03.11.2014 u 10:00

  • +7

Ljubav ili smrt - ekskluzivne fotografije sa snimanja

Izvor: Promo fotografije / Autor: Kinorama

Bionic
Reading

'Ljubav ili smrt', redatelja i scenarista Daniela Kušana treći je nastavak najpoznatije domaće dječje franšize koji prati misteriozne događaje iz svakodnevnog života poznatog književnog, a sada i filmski prepoznatljivog lika Ratka Milića Koka

Dječje detektivske izlete ovoga puta zamjenjuju pravi adolescentski problemi prožeti ljubavnom tematikom, a samim time i ova književno-filmska priča poprima višu razinu kompleksnosti naspram 'Koka i duhova' i 'Zagonetnog dječaka'. Koku je i dalje najvažnija sporedna stvar na svijetu nogomet, a Zlatko i dalje guta književna djela. Međutim, u Kokovu životu se iznenada pojavljuje zagonetna djevojka koja ovom glavnom junaku zadaje velike glavobolje. U procesu rješavanja misterija s ljubavnim predznakom, Koko se u međuvremenu suočava s prijateljskim rivalstvom i nesuglasicama, no u svojim ljubavnim neprilikama nije sam, već ga u njima na sličan način sustižu i sami prijatelji.

Film 'Ljubav ili smrt' novi je uradak Daniela Kušana koji se nakon redateljskog rada na filmu 'Koko i duhovi' ponovno suočava sa ekranizacijom očeva književna djela. Kako izgleda najnoviji Kušanov filmski projekt, imali smo priliku pogledati na održanoj pretpremijernoj projekciji.

Na samom početku, potrebno je istaknuti kako je ovaj najnoviji nastavak Kokovih filmskih pustolovina i ovaj put vizualno dobro osmišljen, za što je ponovno odgovoran Mario Sablić kao direktor fotografije kojem se priključuje Filip Tot. U nizu pametno osmišljenih vizualnih rješenja posebno se ističu napete scene koje se odvijaju na željezničkom kolodvoru, nogometnom travnjaku i naizgled napuštenom stanu u kojem se za klavirom nalazi Kokov imaginarni predmet opsesije. Kostimografija i scenografija i ovaj put nosi (za priču potrebnu) dozu retro autentičnosti koja je u novom filmskom nastavku izraženija nego ikad prije.

Ljubav ili smrt

Glumačkoj postavi sačinjenoj od mladih perspektivnih glumaca čijem smo odrastanju na kinoplatnu svjedočili u prvim dvama nastavcima - pridružuje se par novih. Filmske novopridošlice su se (s više-manje uspjeha) uklopili i stopili s cjelokupnom pričom, a među njima su se najviše istaknuli Tesa Litvan u ulozi izravne crvenokose Melite i Korana Ugrina kao kulerski nastrojena Ema, ujedno i glavni vokal djevojačkog benda Fru Fru. Od starijih glumačkih imena, Kristian Bonačić ponovno briljira u ulozi knjiškog moljca Zlatka.

Ljubav ili smrt' funkcionira na nekoliko razina, od kojih se jedna odnosi na Kokov misaoni svijet koji se nalazi na razmeđu imaginacije i zbilje, a druga se odnosi na stvarnost kakva jest. Što pojedinačno, što u kombinaciji, ova dva paralelna svijeta pristojno su uklopljena u cjelinu s konačnim ciljem razdvajanja stvarnog od nestvarnog. Ovaj stvarno-nestvaran splet događaja u priči na mahove može djelovati zbunjujuće, no iznenadni scenski uleti Tolstojeve Ane Karenjine ili pak Ghoeteova Werthera rješavaju sve usputno stvorene nedoumice.

Upravo u spomenutoj činjenici leži možda i najvažniji problem u filmskoj adaptaciji 'Ljubavi ili smrti'. Ako izostavimo ove i slične nedostatke, na kraju dobivamo film koji bi (u svojoj osnovi) trebao biti dovoljno probavljiv i zahtjevnoj internetskoj generaciji mladih odrasloj na holivudskim visokobudžetnim blockbusterima. Usprkos modernijim vremenima - ljubav, sport, glazba i prijateljstvo i dalje su bitne životne stavke većine adolescenata, a problemi koji se prirodno pojavljuju kao danak neiskustvu u domenama spomenutih pojava zasigurno će u mlađim gledateljima probuditi empatiju prema Kušanovim likovima, dok će kod onih starijih izmamiti osmijeh i probuditi reminiscenciju na neka prošla vremena.

Kokove pustolovine već su prerasle u nešto nemoguće u novijoj hrvatskoj kinematografiji zabilježivši značajan uspjeh na kinoblagajnama kao i na mnogobrojnim festivalima, stoga se s pravom očekuje i prognozira jednak ako ne i veći uspjeh za, mnogima najdraže djelo nastalo na Kušanovoj pisaćoj mašini - filmsku adaptaciju 'Ljubavi ili smrti' koja u domaća kina dolazi u petak, 6. studenog