FILMSKI OSVRT ZRINKE PAVLIĆ

'Svim momcima koje sam dosad voljela' - tinejdžerski rom-com za moderno doba

• 24.08.2018 u 14:15

U ljetnoj pustoši kino-programa i u doba godine kada samo najambiciozniji gledatelji traže teške i komplicirane sadržaje, Netflix je izdao još jedan hit u svojoj - sada već slobodno možemo reći - seriji filmova kojima je pokrenuo renesansu žanra romantične komedije. Film 'Svim momcima koje sam dosad voljela' izrazito je šarmantna, tipična tinejdžerska romantična komedija sa svim uobičajenim sastojcima, ali prilagođena modernom trenutku i suvremenom, pametnijem tinejdžeru

Romantične komedije nisu osobito nepredvidljiv žanr. Gotovo sve u sebi sadrže neku priču o muškarcu ili ženi koji iz nekog razloga ne mogu, ne žele, ne bi trebali ili čak totalno ne smiju biti zajedno - ili barem tako misle - pa na kraju ipak budu zajedno. Time se ispunjava sam naslovni kriterij žanra: romantično je to što govori o ljubavi, a komično to što su glavni likovi cijeli film u zabludi te se spotiču preko svojih neurotičnih, blesavih ili mladenačkih predrasuda. Kada počnemo gledati neku romantičnu komediju, svi znamo kako će završiti. Glavni likovi sigurno neće poginuti u eksploziji kamiona na benzinskoj pumpi niti će se jedno od njih pridružiti 'Liječnicima bez granica' pa početi graditi bolnice u Ruandi, a bogami se neće niti ispostaviti da su oboje zapravo maskirani gušteri iz svemira.

No ipak, gledanje dobrih romantičnih komedija nesumnjiv je užitak jer se predvidljivost ishoda nadoknađuje karakterizacijom likova, pametnim dijalozima, duhovitošću i prikazom nekog fenomena koji svi poznajemo iz stvarnosti. U tome su posebno plodne tinejdžerske romantične komedije, koje cijeloj toj priči dodaju i prikaz odrastanja te seksualnog sazrijevanja na određenom mjestu i u određenom vremenu, najčešće u američkoj srednjoj školi jer većina takvih filmova potječe odande.

'Svim momcima koje sam dosad voljela' (To All The Boys I've Loved Before) najnoviji je takav izdanak u nečemu što bismo mogli nazvati Netflixovom renesansom ovoga žanra i, osim što će se zacijelo svidjeti današnjim tinejdžerima, šarmirat će i odrasle, koji će u njemu prepoznati odjeke klasičnih tinejdžerskih rom-comova Johna Hughesa, samo - i to je u ovome filmu posebno pohvalno - usklađenih tako da odgovaraju modernom trenutku.

Foršpan za film 'Svim momcima koje sam dosad voljela' Izvor: Društvene mreže / Autor: Netflix

Priča filma temelji se na dvije klasične žanrovske fore - razotkrivenoj tajni i lažnoj vezi. Tinejdžerka Lara Jean Covey (glumi je Lana Condor) svakom je dečku u kojega je bila zaljubljena napisala pismo u kojem mu je iskreno priznala sve što je osjećala prema njemu. Sva je ta pisma adresirala, čak je na njih i polijepila marke, ali ih nikada nije poslala. Čuva ih u jednoj tajnoj kutiji u svojoj sobi i tretira ih kao način na koji razrješava svoje osjećaje prema njima. Najtajnija od svih Larinih tajnih ljubavi jest Josh, momak njezine starije sestre. Lara nikada ne bi ni pomislila na to da napravi neki korak prema Joshu jer je vrlo bliska s objema svojim sestrama, ali kada njezina starija sestra ode na studij u Škotsku, Larina mlađa sestra otkrije i pošalje sva Larina pisma. To je razotkrivena tajna.

Svim momcima koje sam dosad voljela Izvor: Profimedia / Autor: N.N.

Što se pak lažne veze tiče, Lara u pokušaju da prikrije, odnosno zaniječe svoje osjećaje prema Joshu, započinje dogovorenu vezu s jednim od momaka koji su također primili pismo - s Peterom. Peter je bivši dečko njezine nekadašnje prijateljice Gene, koja sada ne voli Laru, čak joj se i otvoreno ruga, a Lara se u njega bila zaljubila kada ga je jedanput morala poljubiti tijekom igre 'boce istine'. Kada pisma izađu na vidjelo, Peter se iskreno zahvali Lari, a ona, u panici zbog otkrivanja tajne s Joshom, predlaže Peteru da se pretvaraju da hodaju. Peter na to pristaje zato što želi svoju bivšu curu učiniti ljubomornom...

Neću vam dalje spojlati, iako vam je vjerojatno jasno kako se stvari razvijaju, no reći ću nešto drugo. 'Svim momcima koje sam dosad voljela' ima predvidljivu priču zasnovanu na rom-comovskim općim mjestima i generalno je baš kao i svaka druga dobra tinejdžerska romantična komedija. Ono što je od ostalih izdvaja jest doista šarolika i izvrsna glumačka postava, činjenica da svi likovi u njoj nisu američki bijelci (dapače, glavna je glumica azijskog porijekla) i to što su situacije, dijalozi i šale prilagođeni suvremenom, pametnijem tinejdžeru. Po kvaliteti negdje na razini '10 stvari koje mrzim na tebi', po temi negdje u široj domeni drugog Netfilixovog teen hita, 'S ljubavlju, Simon', ovo je definitivno dobar razlog da pred kraj ovoga ljeta ne gubite vrijeme na kino, nego ostanete kod kuće i dobro se zabavite.