'Severance' - težak, mračan i izvrstan psihološki triler

• 13.03.2022 u 20:58

S SF premisom da je moguće prekinuti vezu između ljudskih sjećanja na radnom mjestu sa sjećanjima u privatnom životu, serija 'Severance' na mračan, uznemirujući i vrlo zanimljiv način propituje posljedice kontrole ljudskog uma, granice ljudske slobode i sklonosti poslušnosti te što smo sve spremni učiniti da bismo se sakrili od boli.

Zamislite da vam netko prereže vezu između sjećanja na radni dan koji provodite u firmi i sjećanja na privatni život izvan firme. Dok ste na poslu, nemate pojma što radi vaša 'vanjska' osoba, a dok ste 'slobodni', nemate blage veze što se zbiva na poslu. Čini li vam se to primamljivo ili uznemirujuće?

Likovima iz serije 'Severance' to se očito u nekom trenutku i iz nekog razloga činilo primamljivim jer su svi - barem nam tako govore dosad prikazane epizode - dobrovoljno pristali na taj postupak. Četvoro ih je u istom uredu i svakoga jutra kada dolaze u posao, u liftu u jednom trenutku nakratko padnu u trans i postaju osoba koja samo zna za život u uredu. Po povratku s posla proces ide u suprotnom pravcu.

U pet dosad prikazanih epizoda pratimo uredski život četvoro takvih zaposlenika firme koja se zove Lumon - Marka (Adam Scott), Irvina (John Turturro), Dylana (Zach Cherry) i Helly (Britt Lower). Irvin i Dylan poslušni su zaposlenici, uglavnom zadovoljni svojim statusom, ali situacija s Markom i Helly je drugačija. Helly je 'nova' i nikako se ne želi pomiriti sa svojim statusom, ali njezina vanjska verzija joj ne dopušta dati otkaz. Mark je pak jedini kojemu pratimo i 'vanjski život' - znamo da je na postupak pristao jer strahovito pati zbog toga što mu je supruga tragično poginula u automobilskoj nesreći pa je htio osam sati dnevno NE ZNATI za svoju bol.

Mark je u uredu naizgled zadovoljan i poslušan. Kada njegov kolega s posla, Petey jednoga dana ne dođe na posla i nadglednik im objašnjava da mu je odobren zahtjev za otkazom, Mark postaje šef njihova malog, četveročlanog odjela, a kao četvrta članica dolazi Helly, od početka sumnjičava i od početka buntovna. Mark je pokušava obuzdati, ali mu se na poslu, a i u privatnom životu - u kojem mu se obrati 'reintegrirani' Petey - počnu događati neobične stvari. Uz to i doznajemo da korporacija Lumen koristi neobične i uznemirujuće metode 'ispiranja mozga' i kontrole da bi spriječila bilo kakvo odstupanje svojih 'prerezanih' radnika, ali i da 'reintegriranje' kakvom se podvrgnuo Petey ne završava baš najbolje.

'Severance', foršpan Izvor: Društvene mreže / Autor: YouTube

Izvrstan i uznemirujući SF triler 'Severance' intrigantan je psihološki triler čija se misterija sastoji u otkrivanju što točno i zbog čega jedna velika, tehnološki napredna, moćna i kultu slična korporacija čini svojim djelatnicima. U dosad prikazanih pet epizoda još nije jasno zašto je prekid veze između sjećanja s posla i sjećanja iz privatnog života potreban korporaciji, a nije sasvim jasno ni zašto su djelatnici pristali na to. No već sada, na pola serije, jasno je da je riječ o nečemu lošem i uznemirujućem.

Jasno je to po događajima koje pratimo u privatnom životu Marka Scouta, ali i po atmosferi u samoj korporaciji, gdje beskrajni, jarko osvijetljeni i sterilno bijeli hodnici, 'centri za wellness' i 'sobe za odmor' i sveprisutna kontrola stvaraju izrazitu nelagodu i strah. 'Severance', osim toga, svoju zlokobnu atmosferu ostvaruje i pretvaranje postojeće situacije, u kojoj su mnogi ljudi potpuno drugačije osobe dok su na svojim korporacijskim poslovima nego u privatnom životu - u konkretnu distopiju, gdje takva situacija nije samo društveni fenomen, nego i posljedica konkretnog postupka.

Priča i atmosfera 'Severancea' zato će vas bez ikakve sumnje duboko uznemiriti, ali i natjerati na razmišljanje, no najviše od svega na nestrpljivo iščekivanje raspleta.