Vani je pakao na zemlji: Koje serije bindžati kada vas toplinski udari zatvore u kuću?

• 28.06.2022 u 13:07

Otišli ste na godišnji zamišljajući kako ćete cijeli dan provesti na plaži ili na ladanju ili pijuckajući (ledenu) kavu s frendovima po gradu. A onda - toplinski udar, kataklizma, doktori i meteorolozi prijete da će vam opaliti šamar ako vas između 11 i 17 sati vide izvan kuće - što sad? Ako niste toliko hrabri da biste se upustili u obrambenu tučnjavu i s njima i s vremenskim uvjetima, predlažemo vam što za 'toplinskog lockdowna' možete gledati na dostupnim streaming platformama.

Ljeto je ono godišnje doba kada svi mislimo da ćemo više vremena provoditi vani, na otvorenom, neki aktivnije, neki tek povremeno ustajući s ručnika da bi namočili papke u moru, rijeci, jezeru ili bazenu. No ljeto je u zadnje vrijeme postalo i ono godišnje doba kada nam klimatske promjene, doktori i meteorolozi sve češće prijete smrću ili bolešću budemo li se zezali i divljali po vani tijekom onog dijela dana kada temperature dosežu našu tjelesnu pa se postavlja pitanje - što onda sa sobom od 11 ujutro do 5 popodne, dok traju ti užasi i pomori pod užarenim suncem?

Osim ako ste jedan od onih superzdravih, superaktivnih i supersamouvjerenih pa ćete se oglušiti na upozorenja i najtoplije sate u danu ipak provesti vani, ili ste pak jedna od onih osoba koja ne podnosi ljenčarenje, ali ni vrućinu pa ćete pod klimom jahati po orbitreku, mi vam predlažemo ljetno bindžanje serija na raznim streaming platformama. Naravno, prvo objašnjenje koji je to vrag bindžanje za one koji se još nisu predali utjecaju engleskog. Engleski glagol to binge znači naglo konzumiranje velike količine nečega odjednom. To može biti hrana, piće, a bogami i televizijski sadržaj. Kada, primjerice, tijekom jednog vikenda pogledate čitavu sezonu serije - to je bindžanje. I kada pojedete cijelu tortu u jedno popodne ili se nalijete bocom vina u pol' sata, i to je isto bindžanje, ali vam ga ne bismo preporučili tijekom ljetnih vrućina (a ni inače). Bindžanje serija također nije baš najbolja aktivnost (previše sjedenja/ležanja na kauču, psihičko gubljenje u nestvarnom svijetu itd.), ali povremeno - pogotovo kad vas vanjski uvjeti praktički prisiljavaju na to - može biti izvrsna razonoda.

'Hacks', foršpan Izvor: Društvene mreže / Autor: HBO

Pa da vidimo onda što vam se nudi za bindžanje ovog ljeta, a bindžanja je vrijedno. Imate dvije opcije - nove i novije serije koje ste propustili pogledati tijekom sezone, odnosno stari favoriti koje ili niste gledali dok su bili aktualni ili su takvi bindžerski klasici da vrijedi ponoviti gradivo.

Iz rubrike novije i s dostupnom cijelom sezonom za početak preporučujemo četiri humoristične serije. Na platformi Disney plus pronaći ćete 'Only Murders in the Building', 'Abbott Elementary' i 'Single Drunk Female', a na HBOmaxu seriju 'Komičari'. Dok za prve tri imate dostupnu po jednu cijelu sezonu, 'Komičari' imaju čak dvije. Prva serija, sa Steveom Martinom, Martinom Shortom i Selenom Gomez zgodna je priča o susjedima iz jedne luksuzne newyorške zgrade koji se udružuju da bi razriješili ubojstvo koje im se dogodilo u zgradi, 'Abbott Elementary' super je smiješan, ali i kritičan pogled na jednu američku osnovnu školu u siromašnoj četvrti i pomalo podsjeća na legendarne 'Parks & Recreation', 'Single Drunk Female' govori o 28-godišnjoj ženi koja se oporavlja od alkoholizma, a 'Komičari' su jedna od trenutačno najboljih serija na HBOmaxu, o kojoj više možete pročitati u ovom osvrtu.

Izuzetno zabavna komedija o oporavku od alkoholizma, 'Single Drunk Female' Izvor: Društvene mreže / Autor: YouTube

Negdje na granici između trilera i komedije, a i na platformi HBOmax čeka vas i serija 'Mirotvorac', suludi spin-off filma 'Odred otpisanih' i prva serija iz proširenog univerzuma DC Comicsa. Čak i ako niste neki ljubitelj filmova i serija o super(anti)junacima, od srca vam preporučujemo 'Mirotvorca' jer je stripovski uzbudljiv, ali i urnebesno smiješan. Protkan opičenim humorom svojeg autora, redatelja Jamesa Gunna, zabavit će vas već na najavnoj špici, sa svojom ludom koreografijom.

Trilere, sudske drame i slične napetosti naći ćete i na Netflixu, gdje preporučujemo 'Ozark', 'Peaky Blinders' i 'Lincoln Lawyer', dok vas na HBOmaxu čeka nova sezona 'Stjuardese' (ali i njezina prva, prava hičkokovska sezona). 'Ozark' nije nova serija, ali je krajem travnja izdana zadnja sezona, točnije, drugi dio četvrte i posljednje sezone ove serije. Uzbudljiva triler-serija u kojoj se obitelj seli u malo mjesto radi očevog 'biznisa' s pranjem novca naveliko je hvaljena zbog izvrsne priče i još bolje obrade likova pa, ako niste dosad, možete sve četiri sezone odbindžati sada. 'Peaky Blinders' kostimirana je, pomalo steampunkovska serija o kriminalnoj bandi sa žiletima u kapama koja se zbiva u Birminghamu netom nakon Prvog svjetskog rata. Šesta sezona dostupna je od veljače ove godine pa navalite. 'Lincoln Lawyer', zasad jednosezonka dostupna na Netflixu, vrlo je dobar hommage klasičnim sudskim trilerima i više o seriji možete pročitati u ovom osvrtu. Na HBOmaxu pak, dostupne su obje dosad postojeće sezone serije 'Stjuardesa', gdje je prva sezona stvarno zabavan hičkokovski triler o stjuardesi sklonoj piću koja se uplete u neugodne događaje oko ubojstva mladića s kojim je provela noć, a druga sezona, iako ne tako dobra, i dalje ima dovoljno uzbuđenja da bi vam olakšala ljetne vrućine.

Luda koreografija sa špice serije 'Mirotvorac' jasno govori kakav tip humora prevladava serijom. Izvor: Društvene mreže / Autor: YouTube

Ako ste ljubitelji teške drame, na HBO-u vam je od veljače dostupna nova sezona 'Genijalne prijateljice', koju biste, ako niste dosad, trebali pogledati skroz od početka jer je ova ekranizacija poznate serije romana Elene Ferrante snimljena još sugestivnije nego što je napisana, a nešto lakša drama čeka vas također na HBOmaxu, u biografskoj seriji 'Julia', koja govori o životu američke kulinarske zvijezde, osebujne Julije Child, koja je u Americi popularizirala francusku kuhinju.

Ako se pak vratimo superjunacima, ali ovaj put u dramskom žanru, za sve ljubitelje tako nečega na Disney plusu dostupna je serija 'Moon Knight', bez sumnje najbolja Marvelova serija nakon serije 'WandaVision' (koju također možete pogledati na Disney plusu). Priča o čovjeku koji - možda zbog svojeg poremećaja ličnosti, ali možda i zbog natprirodnih sila - kroz svoj alter ego upada u opasnu i misterioznu priču o tajnama egipatskih bogova - možda je malo previše stripovska i fantastična za one koji nisu zainteresirani za Marvelove spike, ali je izvrsna i oni koji vole takve stvari ne bi je nikako smjeli propustiti. Dramu iz izmišljenih svemira na Disney plusu pronaći ćete i u novoj seriji 'Obi-Wan Kenobi', čiji sadržaj, vjerujem, ne treba posebno predstavljati, ali recimo samo da govori o naslovnom junaku od trenutka kada kreće u potragu za otetom princezom Leiom pa do sukoba s Darth Waderom. Nešto lakša, nazovimo je tračerskom dramom, također na Disney plusu čeka vas u seriji 'Pam and Tommy', o Pameli Anderson i Tommyju Leeu (pa i njihovoj legendarnoj videosnimci), a Disney plus nudi i seriju koja je, kao i nekada popularan i vrlo hvaljen film, bazirana na romanu Thomasa Wolfea i govori o prvim koracima američkog svemirskog programa - 'The Right Stuff'.

Evo nam opet Ewana McGregora kao Obija Wan-Kenobija! Izvor: Društvene mreže / Autor: YouTube

A sada malo o onoj drugoj opciji. Što ako vam se ništa novo ne gleda, što ako ste telenostalgičar/ka pa se volite prisjetiti nekadašnjih TV-serijskih favorita ili pak ako u vašem TV-serijskom obrazovanju postoje ozbiljne rupe koje valja nadoknaditi? Nema frke. Streaming platforme pune su i serija starijeg datuma, pa i pravih klasika kojima možete prikratiti muke po toplotnom udaru.

Prvo i prvo, kao što sam sigurno već napominjala i kao što ću uvijek napominjati kada je riječ o serijama starijeg datuma koje bi trebalo svakako pogledati ako niste, a i svako malo reprizirati ako niste - na HBO-u su uvijek dostupna njihova remek-djela i perjanice zlatnog doba televizije: 'Obitelj Soprano', 'Dva metra pod zemljom' i 'Žica'. Briljantna saga o mafijaškoj obitelji Soprano u gangsterski je žanr uvela psihoanalizu, udubljivanje u obiteljske odnose i proslavila je nažalost pokojnog, ali nekad briljantnog Jamesa Gandolfinija pa je uvijek aktualna i zaslužuje (ponovno) gledanje. Slično se može reći i za 'Žicu', koja je velebno ocrtala sociološku stranu baltimorskog svijeta zločina, a meni omiljena 'Dva metra pod zemljom' o obitelji pogrebnika iz LA-ja pravo je remek-djelo koje govori o svim vrstama odnosa u disfunkcionalnoj obitelji i njezinim pridruženim članovima. Ako niste dosad, obavezno ovog ljeta odvojite vremena za jednu od tih serija.

Uvijek aktualan, pametan, uzbudljiv, morbidan, ali pun života HBO-ov klasik, 'Dva metra pod zemljom' Izvor: Društvene mreže / Autor: YouTube

Ako se pak želite prisjetiti serija koje su vas nekad nasmijavale, a ne želite se razočarati pa ustanoviti da su te komedije s vremenom izgubile na oštrici, jedan je od sigurnih favorita serija 'Stažisti', koja je sad u kompletu dostupna na Disneyju plus. Osim zadnje sezone, koja ni pri premijernom prikazivanju nije bila bogznašto jer je originalnu ekipu sa Zachom Braffom zamijenila potpuno novom ekipom mladih liječnika, ova je serija i dalje urnebes, ali sadrži i ozbiljne, dirljive trenutke koji govore o životu liječnika, ali i životu općenito. Osim toga, Dr. Cox bio je House prije Housa i uvijek ga se isplati prisjetiti. Na Disney plusu dostupne su i dvije sezone 'Atlante', sjajne serije Donalda Glovera u kojoj se na sasvim drugačiji i originalan način istražuju rasni odnosi u Americi, ali autor uvelike poseže i za drugim žanrovima, kao što je horor.

Kad već govorimo o 'drugačijim' humorističnim serijama, na Netflixu možete pogledati i sve sezone serije 'The Good Place', urnebesno smiješnoj, ali i krajnje filozofskoj pa time i ponekad mračnoj seriji o zagrobnom životu s briljantnim Tedom Dansonom i Kristen Bell, a kad smo već u domeni serija koje je producirao Michael Schur, obavezno potražite i američki 'The Office' i 'Brooklyn 99', također na Netflixu.

Vječiti klasik među komedijama - 'Stažisti' Izvor: Društvene mreže / Autor: YouTube

Od novijih-starih serija koje ste možda propustili svakako treba spomenuti 'Nasljeđe' na HBO-u, kao jednu od serija-fenomena u kojoj ćete mrziti apsolutno svaki lik, ali ćete obožavati seriju. O toj priči koja se navodno bazira na bogatoj obitelji medijskog magnata Ruperta Murdocha više pročitajte u ovom osvrtu, a ako ipak više volite serije sa simpatičnim likovima koji usto još ne jezde svijetom okrutnog kapitalizma, nego svemirskom budućnošću, Disney plus nudi vam dvije od tri sezone serije 'The Orville, Seth McFarlaneove verzije 'Star Treka' koju gledatelji vole čak i više nego nove franšize 'Star Treka'.

I tako. Mogli bismo sada nabrajati u nedogled jer je po streaming platformama i više nego previše serija koje se daju bindžati za vrelih ljetnih slobodnih dana, ali ovo je za prvu - pa i drugu i treću ruku sasvim dovoljno. Samo nemojte uz svu ovu hrpu sjajnih serija ovog ljeta ipak izaći iz kuće.

'The Orville' je serija o svemirskom brodu koju gledatelji vole čak više od novih 'Star Trekova' Izvor: Društvene mreže / Autor: YouTube