San i java svakodnevice u seriji 'Dispatches from Elsewhere'

• 26.04.2020 u 16:53

Šarena i neobična, zabavna i na trenutke djetinjasta, serija 'Dispatches from Elsewhere' govori o četvoro sudionika takozvane 'igre paralelne stvarnosti' kojima igra mijenja i stvaran život

Zamislite da ste samac na pragu četrdesetih kojemu svi dani izgledaju isto, a onda jednoga dana spazite bizaran letak o plesnom tečaju koji vam promijeni život. Zamislite da ste obrazovana povjesničarka umjetnosti i pomalo nesigurna trans-žena koja od straha pred svijetom ne zna odlučiti o daljnjem pravcu svojega života, a onda jednog dana spazite letak o eksperimentalnom komuniciranju s dupinima koji vam promijeni život. Zamislite da ste starija žena koja je cijeli svoj život posvetila braku i obitelji, pa i sada uglavnom njegujete nepokretnog supruga, a onda jednoga dana otkrijete igru koja vam promijeni život. Zamislite da ste odrasli wunderkind koji je svoje talente pretočio u financijski uspjeh, ali ne i u društveni život, a onda jednog dana oko sebe spazite zbivanja zbog kojih posumnjate na skrivenu zavjeru.

Tako počinje serija 'Dispatches from Elsewhere'. Tajanstveni neznanac preglumljena naglaska i ponašanja obraća se direktno kameri i govori najprije o jednom, a zatim i o ostala tri glavna lika u seriji kao o ljudima kojima više od svega u životu trebala promjena, uzbuđenje, šarenilo, napetost, neizvjesnost i radost, ali najviše od svega - nešto što bi ih potaklo da počnu donositi odluke (ili barem da ih prestanu izbjegavati), da ostvare smisleni kontakt s drugim osobama i da u životu pronađu ljepotu, svježinu i neočekivane obrate.

Četvoro glavnih junaka su: Peter (Jason Segel, domaćoj publici poznat kao Marshall iz serije 'Kako sam upoznao vašu majku', ujedno i jedan od autora serije), Simone (mlada i fantastično talentirana glumica Eve Lindley), Janice (hollywoodska i glumačka veličina Sally Field) i Fredwyn (Andre Benjamin ili André 3000 iz hip-hop grupe Outkast). Tajanstveni stranac koji vam se na početku predstavlja u kameru uskoro postaje voditelj zlokobnog Instituta Jejeune, čijoj se pohlepi i korporacijskom pristupu umjetnosti, zabavi i igrama suprotstavlja The Elsewhere Society, grupa umjetničkih anarhista i idealista. Naših četiri junaka s još se desetak ili stotinjak 'regrutiranih' bacaju u potragu za izvjesnom Clarom, predvodnicom pokreta The Elsewhere Society, a koja je nestala pod nerazjašnjenim okolnostima. Čini se da zlokobni Jejeune Institut ima veze s time.

Naši junaci zapravo sudjeluju u velikoj igri, simulaciji kakva je svojedobno u stvarnosti bila organizirana u San Franciscu i privukla tisuće ljudi kroz nekoliko godina. Riječ je o svojevrsnoj potrazi za skrivenim blagom, s tim da se pritom sudionike tjera da sudjeluju u insceniranim događajima poput demonstracija protiv Instituta Jejeune, da pronalaze skrivene lokacije, neobične trgovine i uličnu umjetnost po gradu. O stvarnoj takvoj igri snimljen je i dokumentarni film 'The Institute', koji je autoru Jasonu Segelu poslužio kao inspiracija, samo što je, očaran količinom šarolike ulične umjetnosti u tom gradu, umjesto San Francisca za odvijanje svoje serije odabrao Philadelphiju.

Dispatches from Elsewhere, foršpan Izvor: Društvene mreže / Autor: YouTube

Segelova serija uvelike se oslanja na gledateljevu sklonost pomalo uvrnutome, ali ne osobito originalnom svijetu umjetnosti, starina, čudaka i freakova kakav nam je, recimo, poznat iz Fellinijevih filmova pa je tako, recimo, cijeli jedan kvart u Philadelphiji - fiktivni Fishtown koji glumi sirotinjsku četvrt iz koje je potekla Clara, predvodnica The Elsewhere Society - upravo tako dizajniran, kao da je 'dignut' ravno iz 'Amarcorda' ili 'Klauna'. Isto tako, sva je njegova estetika neobičnog poprilično predvidljiva pa je uglavnom dizajnirana na liniji steampunka u njemu već pomalo potrošenih motiva kakvi se danas koriste čak i pri uređenju provincijskih birtija, pa dio u kojem četiri glavna junaka sudjeluju u igri koja će im navodno otkriti nešto novo u sivome svijetu u kojem obitavaju - u početku djeluje pomalo zamorno i naivno. Već stoput ponovljena fraza koja izaziva kolutanje očima, a govori o djetinjoj zaigranosti i kreativnoj ludosti koja nas drži na životu u početku je serije, čini se, glavna misao vodilja i glavna nit koja pokreće 'igru' u kojoj sudjeluju glavni junaci.

• +11
    Scene iz serije 'Dispatches from Elsewhere' Izvor: Profimedia / Autor: AMC / Everett / Profimedia

No srećom, u ovoj seriji ipak ima i nadogradnje - ona nešto više od same 'igre', odnosno priče koju su prije petnaestak godina smislili amateri za zabavu svojih sugrađana. Ovo je ipak profesionalno smišljena priča u kojoj sama igra - iako sveprisutna - iz epizode u epizodu sve više gubi primat, dok ga preuzimaju odnosi i stanja glavnih likova, koji postaju sve razrađeniji, slojevitiji i stvarniji. Čak se i glavna misterija priče seli izvan igre i zbog toga priča postaje bolja, stvarnija, uvjerljivija.

Upravo zbog toga vam serija 'Dispatches from Elsewhere' neće odmah dojaditi sa svojim oh-tako-otkačenim hipsterstvom već na samom početku - jer se već od početka u njoj nazire da ipak nije riječ samo o igri. Ona je tu da bi cijelu stvar obojila šarenim bojama, da bi glavne likove nadahnula na hrabrije i neočekivanije poteze, a i da bi vas povremeno zabavila. No život - kao što jako dobro znaju i Jason Segel i svi drugi glavni likovi u ovoj seriji - ipak nije igra. Samo je ljepši kada se u njemu imate s kime igrati.