FILMSKI OSVRT ZRINKE PAVLIĆ

Prisjeli su vam sladunjavi hitovi? Pokušajte s ovim pomaknutim blagdanskim filmovima

• 28.12.2018 u 08:42

Dosta vam je djetinjastog natjeravanjima s lopovima u filmu 'Sam u kući'? Saharinske pričice kao ona u 'Divnom životu' ili 'Zapravo ljubav' vam teško sjedaju na želudac? Pokušajte s ovih nekoliko drugačijih blagdanskih filmova! Neki su božićni, neki novogodišnji, ali definitivno na blagdane gledaju onako kako niste navikli - pomaknuto, cinično, ali ipak slavljenički i zabavno

'OPASNI TAOCI' (1994.)

Foršpan za 'Opasne taoce' Izvor: Društvene mreže / Autor: Youtube

Ako ijedan film može ponijeti naslov najboljeg antibožićnog filma, onda je to ovaj. Ne samo što Denis Leary, kao kriminalac po imenu Gus, na Badnju večer otima i kao taoce uzima bračni par Chasseur, nego se Carolin i Lloyd Chasseur pokažu kao najgori bračni par u Sjevernoj Americi, koje čak ni to što su taoci ne uspije zaustaviti u neprekidnom međusobnom svađanju i prepucavanju. Badnjak u obitelji Chasseur pretvorit će se u pravi pakao - i to više za Gusa nego za njih jer će Gus morati posredovati u njihovoj bračnoj drami i praktički ih spriječiti da se međusobno ne poubijaju, a sve će usput biti začinjeno dolaskom drugih članova obitelji na badnju večeru te dodatnim problemima za Gusa.

29. ULICA (1991.)

Foršpan za '29. ulicu' Izvor: Društvene mreže / Autor: Youtube

Film utemeljen na istinitoj priči o Franku Pesceu (u filmu ga glumi Anthony LaPaglia), prvom dobitniku glavnog zgoditka na lutriji države New York, počinje scenom u kojem Frank osvaja 6 milijuna dolara. Badnjak je, svi oko Franka slave i kliču mu, a on - sasvim paradoksalno - puca od bijesa. Upada u crkveno dvorište, ruši jaslice, urla na Boga i ukratko, ponaša se k'o totalni kreten sve dok župnik ne pozove policiju. U policijskoj stanici, gdje župnik odustaje od optužbi jer dobro poznaje i simpatizira Franka, koji cijeli život živi u istoj četvrti newyorškog okruga Queens - Frank policajcima počinje pričati zašto je tako podivljao. Franka, naime, cijelog života prati slijepa sreća, ista ona koja mu je donijela i zgoditak na lutriji. No - kako će se pokazati u filmu koji prati Frankovu životnu priču - ta mu sreća zapravo nije donijela mnogo dobroga.

DNEVNIK BRIDGET JONES (2001.)

Foršpan za 'Dnevnik Bridget Jones' Izvor: Društvene mreže / Autor: Youtube

Film koji počinje s jednom, a završava s drugom Novom godinom, a negdje između ima i scene Božića koji Bridget provodi sa svojim usamljenim, od majke upravo ostavljenim ocem - jedan je od najzabavnijih filmova s početka dvijetisućitih. Iako priču o Bridget Jones, ženi u srednjim tridesetima koja se pokušava izboriti s ljubavnim problemima, preprekama u karijeri, viškom kilograma i neurozama povezanim sa životom u modernom svijetu - mnogi doživljavaju kao frivolnu, riječ je o jednoj od najbriljantnijih satira s početka milenija. A što se blagdanskog ugođaja tiče, tko se može pobuniti protiv prvog poljupca Bridget i Darcyja na idiličnim snijegom okićenoj londonskoj ulici?

KOLO SREĆE (1983.)

Urnebesna scena iz filma 'Kolo sreće' Izvor: Društvene mreže / Autor: Youtube

Komičarski tour de force Eddieja Murphyja i Dana Aykroyda briljantan je u mnogim svojim sastavnicama - i kao klasična farsa sa zamijenjenim identitetima, i kao kritika bezdušnog ponašanja bogataša, i kao kritika zbunjujuće prirode kapitalističkog trgovanja dionicama. No u blagdanskom je smislu ostao nezaboravan po putovanju vlakom na Silvestrovo. Naučit će vas da, ako vam ikada išta slično padne na pamet - budete krajnje oprezni. Pogotovo ako se s vama u vlaku vozi gorila.

200 CIGARETA (1999.)

Foršpan za '200 cigareta' Izvor: Društvene mreže / Autor: Youtube

Ova simpatična indie dramedija s kraja prošlog tisućljeća nostalgično se prisjeća New Yorka kakav je bio početkom osamdesetih, a to čini kroz priče nekoliko dvadesetogodišnjaka koji se pokušavaju - i uglavnom ne uspijevaju - dobro provesti tijekom novogodišnje noći 1981. na 1982. Film je prepun poznatih glumačkih i komičarskih, pa čak i glazbenih imena; u njemu se, neki u većim, a neki u manjim ulogama, pojavljuju Kate Hudson, Courtney Love, Paul Rudd, Janeane Garofalo, Martha Plimpton, Christina Ricci, Elvis Costello... Ako se u novogodišnjoj noći dosađujete zato što niste napravili nikakve planove, imate virozu, dežurate uz sitnu djecu ili nešto slično - uz ovaj ćete se film zabaviti kao da ste negdje bili. A možda vas na kraju čak i uvjeri da prestanete pušiti.

SVE ZBOG JEDNOG DJEČAKA (2002.)

Foršpan za film 'Sve zbog jednog dječaka' Izvor: Društvene mreže / Autor: Youtube

Hugh Grant u ovom filmu glumi čovjeka koji je debelo omastio brk zahvaljujući komercijalnoj strani Božića. Otac mu je, naime, napisao božićni pop-pjesmuljak koji se svake godine u blagdansko vrijeme nemilice vrti po radiju pa ovaj ubire tantijeme i živi ko bubreg u loju. Život mu je, međutim, prazan kao i ta ista komercijalna strana Božića kada joj se oduzmu drugi, nekomercijalni sastojci, a to još više podvuče pojava jednog neobičnog dječaka u njegovu životu. Ako volite Nicka Hornbyja - a ako i ne volite - sigurno će vam se dopasti ovaj film, simpatična, pomalo mračna, ali originalna komedija s elementima drame i pomalo melankoličnom crtom.

BOŽIĆNI DUHOVI (1988.)

Foršpan za 'Božićne duhove' Izvor: Društvene mreže / Autor: Youtube

Pomaknuta varijanta klasične božićne priče Charlesa Dickensa, u kojoj Bill Murray glumi nemilosrdnog i ciničnog direktora televizijske mreže Franka Crossa koji u Božiću vidi tek dobru priliku da ostvari što veću gledanost i zaradi od reklama. Franka, međutim, na samu Badnju večer, počnu posjećivati duhovi Božića prošlog, Božića sadašnjeg i Božića budućeg, na razne ga komične, ali i zastrašujuće načine podsjećajući da je ipak ljudsko biće i da bi se svojoj ljudskosti nekako ipak trebao vratiti. Riječ je o doista urnebesnoj i neobičnoj verziji ove klasične priče, a ako ni zbog čega drugog, vrijedi je pogledati zbog scene u kojoj Carol Kane kao Duh Božića Sadašnjeg nokautira Billa Murrayja.