Preživjela sam HRT-ov event: Sve je prštalo od glamura, kad bi barem takav bio i program...

• 13.09.2017 u 11:15

Svečana odijela, vrtoglave štikle, visoki uzvanici i crveni tepih... Mislio bi čovjek da je na kakvom Emmyju, Grammyju ili već nekom myju, a zapravo je bila riječ o predstavljanju jesenske sheme HRT-a

Dobro da sam bila obula svoje svečane starke - crne, visoke, bez tragova blata. Da nisam, naime, teško da bih se bila uklopila u HRT-ovo predstavljanje jesenske programske sheme, koje je održano sinoć na Prisavlju, u studiju 'Anton Marti'. Nikada prije nisam vidjela ništa slično. Javna televizija predstavlja svoj program za predstojeću jesen i od toga je napravila pravi IVENAT! Crveni tepih, muškarci u finim odijelima, žene u štiklama u kojima jedva hodaju, bivša premijerka i par bivših premijera, svatko tko je netko... Bogami, veliki korak u odnosu na uobičajeno slanje priopćenja mailom.

Kažem da nikada nisam vidjela ništa slično - i doista nisam - ali ovakvo fensi-šmensi predstavljanje zapravo nije tako jako iznenađujuće za HRT. Kakva god bila, toj se našoj televiziji mora priznati jedno - zna postaviti show koji izgleda blistavo, sjajno i antonmartijevski čak i kada iza sveg tog blještavila ne stoje baš neka luda bogatstva i sreće, nego, recimo, revizije i interna previranja. Jer da ste se sinoć našli na Prisavlju u vrijeme ovog predstavljanja i da pritom o HRT-u ne znate ama baš ništa, pomislili biste da tamo cvjetaju sloga, inventivnost i tehnološki napredak. I zbog toga treba čestitati njihovoj službi za odnose s javnošću.

U cijelom tom krasnom pakiranju, međutim, trebalo je predstaviti i sadržaj koji se HRT sprema ponuditi tijekom jeseni, i tu su se Prisavljani također svojski potrudili ostaviti dojam da znaju što rade, ne bi li efektnom prezentacijom, foršpanima i entuzijastičnim nastupima u studiju poništili sve priče koje su se ovih dana raspredale o programu HRT-a u javnosti. Znate već na što mislim - ukidanje 'Hrvatske uživo', na primjer, i još neke priče koje se ubrajaju u glasine pa ih ovom prilikom neću spominjati.

• +17
    Na HRT-u predstavljena jesenska programska shema Izvor: Cropix / Autor: Neja Markicevic / CROPIX

Efekt je postignut time što su nas na impozantnoj pozornici na kojoj se inače snima kviz 'Šifra' zabljesnuli čitavom vojskom svojih urednika i voditelja, koji su pak najavljivali svoje nove emisije - od novog talk-showa Tončice Čeljuske 'U svom filmu' (utorkom na prvom programu od 20h), preko nove mozaične emisije 'Kod nas doma' (radnim danom na prvom od 17.20, u dosadašnjem terminu 'Hrvatske uživo') i 'Špica, riva, korzo' (subotom na drugom od 12.30 do 14), pa sve do nove emisije Petra Vlahova 'Oči u oči' (srijedom na drugom programu u 20.05), u kojoj će se, kako kaže najava: pratiti društveni događaji, modni trendovi, trendovi u putovanjima Hrvatskom i svjetski šoubiznis.

Efekt je postignut i time što su nas s golemog videozida u studiju zabljesnuli mnogobrojnim foršpanima i najavama za premijerne domaće sadržaje, kao što su igrane serije - od kojih je posebno efektna bila najava za seriju 'Čuvar dvorca' Lukasa Nole jer nam se 'ubojica' iz prizora u foršpanu pridružio i na pozornici, a svojom prisutnošću u publici par je bivših premijera i jedna premijerka podvukla najavu prikazivanja dokumentarnog serijala 'Hrvatski premijeri osobno'. HRT je općenito u svojoj najavi jesenskog programa stavio dosta naglaska na to da će prikazivati više domaćih igranih i dokumentarnih serijala, što je svakako dobro, ali je šteta što nigdje nismo čuli planirali li se prikazivanje novih sezona onih dokumentarnih serijala koji su nas oduševili prošle godine.

Na kraju, efekt je postignut i obraćanjem vršitelja dužnosti glavnoga urednika Prvoga programa Hrvatske televizije, Brune Kovačevića, koji nam je svima objasnio zašto je ova nova jesenska shema HRT-a super duper i zašto su tako ponosni na nju da su morali otvoriti šampanjac i studio 'Anton Marti' za visoke i pokojeg onižeg uzvanika. Oni su to, rekao je B.K., sve učinili zbog gledatelja. Osluškivali su što im govore gledatelji i prilagodili se njima, rekao je, posebno u onim segmentima gdje su 'dobili po prstima', kao što je, na primjer, točnost termina prikazivanja. Gledatelji su im se, reče Bruno K., žalili da na HRT-u ne možeš računati na termine prikazivanja, što je, dodajem, živa istina jer su uglavnom nabacani po sistemu 'danas ne stignem prije pol dvanaest, ali sutra ću možda u jedanaest i frtalj', a i ne možeš se baš ravnati ni prema onome što ti najave taj dan. Ali odsad, reče gospodin vršitelj dužnosti glavnog urednika, nema više cile-mileSad su oni postavili shemu u kojoj se točno zna da ako nešto mora počinjati ponedjeljkom u 21.48, ima da se švicarski satovi rihtaju po tome! Aj', živi bili pa vidjeli. Baš me zanima hoće li to vrijediti i kad uleti kakva utakmica, što je otprilike stalno.

Drugo što nam je objasnio Bruno Kovačević bilo je to da sada u 'proširenom prime timeu' ima oko 85 % domaćih sadržaja. Objasnio nam je i što je 'prošireni prime time' - vrijeme od 17.30 do 22.30. Nije nam, doduše, objasnio zašto u tom proširenom prime timeu nije bilo mjesta za 'Hrvatsku uživo', ali to objašnjenje nitko nije ni očekivao, kao što ni oni nisu očekivali da za njega upitamo dok se tako sjajno zabavljamo u njihovu studiju uz videozid s foršpanima. Uglavnom, sve je on nama objasnio u svojem kratkom govoru - i to da će odsad termini prikazivanja bit kameno stameni, da imaju domaćih sadržaja na vagone, spomenuo je i da će se sada vijesti na HRT-u 4 emitirati svakih pola sata, baš kao i na Sky Newsu ili CNN-u, da na HRT-u 3 ima čak jedanaest emisija s temom kulture i, sve u svemu, jipi-jej, triput hura za Prisavlje!

Nakon nastupa Brune Kovačevića u kojem nam je, dakle, objasnio zašto svi sad slavimo novu jesensku shemu HRT-a sve je drugo moglo biti samo antiklimaks pa su voditelji cijelog spektakla - Daniela Trbović i Mirko Fodor s nama podijelili još par fora, jazz orkestar nam je odsvirao još jednu kompoziciju i svi smo se razdragano razišli, plužeći po crvenom tepihu uz koji je stajao natpis naziva jesenske sheme HRT-a - 'Nove boje jeseni'. Mene je taj naziv - a i štošta drugo te spektakularne večeri - neodoljivo podsjećao na kakvu modnu reviju. No tko zna. Možda nas HRT iznenadi pa mu program bude doista jednako spektakularan kao i njegovo sinoćnje predstavljanje. Događala su se i veća čuda.