KAZALIŠNI VODIČ

Predstave koje nas očekuju ovoga ljeta

10.07.2013 u 12:22

Bionic
Reading

Za sve one koji ni preko ljeta ne mogu bez drame i kazališta, donosimo kratki vodič po ovoljetnim programima cijelog niza domaćih festivala, manifestacija i ostalih događanja. Od premijera do inozemnih gostovanja, od klasike do njezinog suvremenog čitanja, od vrhunaca domaćeg i svjetskog dramskog pisma do autorskih projekata, pa čak i cirkusa... Ima u tim programima svega. Nažalost, ili na sreću, na sve se ne može stići

Dubrovačke ljetne igre

Ceremoniju svečanog otvaranja 64. izdanja Igara režirat će, prema tekstu Luka Paljetka, njihov ravnatelj Krešimir Dolenčić u skladu sa svojim programom koji bi trebao ponovno spojiti festival, turiste i lokalno stanovništvo. Građani Dubrovnika dobit će ove godine nešto više zabave, ali i drame, na svojim ulicama, ali i priliku da sami budu protagonisti 'svoje' drame.

Za razigravanje je zadužen zagrebački Triko cirkus Teatar koji će tijekom trajanja Igara, od 10. srpnja do 25. kolovoza, u nekoliko navrata boraviti u Dubrovniku i nuditi otvorene i besplatne programe iznenađenja. Dubrovčani će sudjelovati i u izvedbi 'Allons enfants', prvog dijela 'Dubrovačke trilogije' Iva Vojnovića, u specifičnoj i osuvremenjenoj inačici tandema Bobo Jelčić - Nataša Rajković koja će već 28. srpnja igrati u Gradskoj vijećnici kao prva od triju ovogodišnjih dramskih premijera.

Druga je multimedijalni i na pet lokacija raspršeni 'Otac hrabrost', kojim Boris Bakal na svoj poseban način odaje počast i Gradu i Bertoltu Brechtu, na rasporedu 13. kolovoza. Za sam kraj, točnije za 19. kolovoza na Lovrjencu, ostavljena je monodramska 'Obrana Sokratova' u režiji Tomija Janežiča i izvedbi Alena Liverića. Premijerni program nije i jedino zbog čega su ovogodišnje Igre zanimljive, jer će se uspješnicama iz prethodnih sezona, poput 'Ekvinocija', 'Medeje' i 'Kate Kapuralice', pridružiti i gostovanja u rasponu od monodrame 'Moj slučaj' Borisa Svrtana prema memoarskim zapisima Vlade Gotovca do nagrađivanog osječkog 'Unterstadta'.


Ekvinocijo

Riječke ljetne noći

Jedna od rijetkih programskih stavki ovogodišnjeg riječkog festivala koja nije glazbena, premijera je predstave 'Kafka Project: Frontiere/Granice/Meje/Grens/Borders…' 13. srpnja u bivšoj tvornici Hartera. Taj autorski projekt, u produkciji Talijanske drame HNK Ivana pl. Zajca u Rijeci i izvedbi njezina ansambla, potpisuje nizozemska redateljica i glumica Karine Holle, koju je domaća publika već imala prilike upoznati putem Tjedna suvremenog plesa.

'Kafka je znao reći da ponekad ima dojam kako kroz njegovo tijelo prolaze granice. Nije veliki praški genij jedini koji se osjećao sputano jer smo i mi sami zarobljeni u političke, ekonomske, vjerske strukture koje nas razdjeljuju i čine nas nesretnima, lišavaju nas slobode kretanja i izražavanja i otimaju nam dostojanstvo', tvrdi autorica u najavi ove svjetske praizvedbe s aktualnom temom.

Histrionsko ljeto

Dvadeset i osmi put Glumačka družina Histrion ovoga će ljeta zaposjesti zagrebačku Opatovinu. Otvaranje ljetnog druženja sa Zagrepčanima obilježit će 13. srpnja premijera 'Muke po Iveku', obradi britanskog hita 'Run For Your Wife' Raya Cooneyja koji je na ovim prostorima već igran pod naslovom 'Kidaj od svoje žene'.

Dramatičar Nino Škrabe prilagodio je izvornik domaćim prilikama pa taksist, kojem prometna nezgoda pomuti dvostruki život u dva kućanstva s dvije supruge, postaje žrtva i različitih 'naših' mentaliteta. U režiji Želimira Mesarića i s Ronaldom Žlaburom u glavnoj ulozi, predstava će igrati gotovo svakodnevno tijekom srpnja i kolovoza.


Muke po Iveku

Splitsko ljeto

Drugi najveći i najstariji domaći ljetni festival traje od 14. srpnja do 14. kolovoza, i nudi brojne razloge za posjet. Ljubiteljima dramskog kazališta možda neće biti nezanimljivo znati da se u opernom dijelu festivala nalaze dva imena koja su iznenađenje u tom kontekstu – otvaranje s operom 'Povratak mornara' Franza von Suppéa režira Leo Katunarić, a Wagnerovog 'Ukletog Holandeza' za 31. srpnja priprema Branko Brezovec.

Pored brojnih gostovanja, među kojima su 'Pričaj mi o Gorkome' Mani Gotovac, Frljićeva 'Pisma iz 1920.' te Matulina 'Münchhausena' i 'Postdiplomskog obrazovanja', dramski program čine dvije premijere. Nenni Delmestre 17. srpnja izići će s komadom suvremenog francuskog autora Joëla Pommerata 'To dijete', pričom o odgovornosti roditeljstva u današnjem svijetu kojom se iz mirovine na scenu vraća Zoja Odak.

O današnjem, ali i prošlim svjetovima svjedoči i Shakesperaov 'Timon Atenjanin' u režiji Georgija Para. Naslovnu ulogu lika zgroženog društvom oko sebe igrat će Vilim Matula.

 Mara Bratoš
Pričaj mi o Gorkome

Ljetne noći Teatra EXIT

Ljetni festival zagrebačkog kazališta, koje se tijekom najtoplijih mjeseci seli u atrij Muzeja za umjetnost i obrt, uz aktualni repertoar nudi i dva pretpremijerna naslova. Sasvim u eksitovskom stilu, glumac Damir Poljičak sam je preradio tekst 'Nipple Jesus' Nicka Hornbyja o izbacivaču koji otkriva ljubav prema umjetnosti, i igra ga prvi put pred publikom 19. srpnja.

Nakon nekoliko probnih izvedbi, službena premijera ostavljena je za sam kraj kolovoza.

Već 23. srpnja Filip Križan, Janko Rakoš i Enes Vejzović izlaze, također poluslužbeno, s 'Njuškama', autorskim projektom koji voli pse možda i više nego što će oni voljeti njega.

Kazalište Ulysses

Pored repriza prošlosezonskih uspješnica, od 'Kralja Leara' i 'Zadrživog uspona Artura Uija' do 'Pokojnika' i 'Odiseja', brijunsko kazalište ovoga ljeta nudi samo jednu premijeru: 'Shakespeare u Kremlju' Ive Štivičića u režiji Lenke Udovički. Čuveni scenarist ponovno se bavi motivom pojedinca u represivnom sustavu, a povijesni okvir za svoju fantaziju pronašao je u posljednjim danima Staljinove vladavine, kojem uz smrtnu postelju stoji glumac. Je li riječ o teatru u teatru, ili o farsi, premijerna publika otkrit će 2. kolovoza.


Kralj Lear

Zadar snova

Ovogodišnje izdanje jedinog domaćeg obalnog festivala posvećenog isključivo novom kazalištu, u rasponu od performansa do najrazličitijih vrsta postdramskog izraza, održat će se od 7. do 14. kolovoza.

Otvara ga multimedijalna izložba projekta MAMI - Mediterranean Artist Movement Investigation, kojim se portugalski, španjolski, francuski, slovenski, i grčki umjetnici zajednički bave pojmom krize, ne samo one ekonomske. U inozemnom dijelu programa poljski kolektiv Ja Ja Ja Ne Ne Ne Ne izvest će performans 'Fight, Fight' u kojem se fizički obračunavaju autorica Magda Tuka i izvođačica Anita Wach te nekoliko projekata nastalih u suradnji festivala s pariškim Oriantheatreom i njegovim voditeljem Mehdijem Farajpourom.

promo fotografija
Fight Fight

Od domaćih repriza igraju 'Persona' Nataše Lušetić, 'C8H11NO2' splitske novocirkuske kompanije Room 100, 'Rekvijem za organe – pokora' koji su prema tekstovima Antonina Artauda pripremili Senka Bulić, Ivana Jozić i Damir Martinović Mrle te 'Love Will Tear Us Apart' i 'Boys Don't Cry' Petre Hrašćanec i Saše Božića.

U sklopu festivalskog programa jest i slovensko-hrvatska premijera 'Zatvaranja ljubavi', teksta francuskog autora Pascala Ramberta u režiji Ivice Buljana i koprodukciji ljubljanskog Mini Teatra. Dvoje ljubavnika koji se dijaloški rastaju na sceni tako da jedan drugom riječima ruju po utrobi igraju Pia Zemljič i Marko Mandić. Za zatvaranje je ostavljeno hodanje po žici unutar Sv. Donata u predstavi 'You', koju su zamislili i izvode Christian Peter i Boris Kadin.

271021,265110,264031,260970