'Parks and Recreation' misli na nas: 'Karantenski specijal' emitiran je točno na petu godišnjicu završetka serije

• 03.05.2020 u 20:24

Karantenski specijal serije 'Parks and Recreation' bio je dirljiv podsjetnik na junake te serije, ali i dirljiva poruka gledateljima da u ovoj teškoj situaciji paze jedni na druge, ali i sami na sebe

Od završetka serije 'Parks and Recreation' prošlo je točno pet godina - posljednja je epizoda emitirana 30. travnja 2015. godine, ali svi oni koji su je vjerno pratili nisu ni do danas zaboravili koliko su likovi u njoj bili genijalni, koliko je serija bila duhovita i koliko je nevjerojatno da je sve to bilo tako, a baziralo se na temi koja na prvi pogled djeluje dosadna do povraćanja. 'Parks and Recreation', n​​​​​​aime, govorio je o lokalnim birokratima gradskog odjela za parkove i rekreaciju u izmišljenom američkom gradu Pawneeju u saveznoj državi Indijani.

Nezaboravni u seriji bili su gotovo svi - od voditelja samog odjela za parkove i rekreaciju, Rona Swansona (divni deadpan komičar i glumac Nick Offerman), preko ambicioznog činovnika Toma Haverforda koji je stalno nastojao pobjeći dosadnom službeničkom životu kroz smišljanje suludih poslovnih ideja (komičar i autor serije 'Master of None', Aziz Ansari), preko lijepe bolničarke Anne Perkins (sad već brojnim ulogama u romantičnim komedijama proslavljena Rashida Jones), radikalno ravnodušne pripravnice April Ludgate (mlada komičarka Aubrey Plaza), sumanutog lokalnog glazbenika i čistača cipela Andy Dwyer (jedna od prvih zapaženijih uloga sada velike zvijezde Chrisa Pratta), državnoslužbeničkog štrebera Bena Wyatta (sjajan Adam Scott, kojeg domaća publika zna i iz serije Male laži) te maničnog entuzijasta zdravog života, Chrisa Traegera (slavni Rob Lowe).

No iako su svi - čak i neki sporedni ili epizodni likovi koji nisu gore spomenuti - pridonijeli tome da 'Parks and Recreation' sedam godina bude čisti urnebes, cijelu je priču objedinjavala i nosila glavna junakinja Leslie Knope (poznata komičarka Amy Poehler), urnebesno preambiciozna gradska službenica, ali i nesebična osoba koja je cijelu seriju davala sve za druge, bez obzira jesu li ti drugi njezini prijatelji ili kolege, ili pak njezin voljeni gradić i njegovi parkovi.

Vrhunac karantenskog specijala 'Parks and Recreation' Izvor: Društvene mreže / Autor: YouTube

Jednokratno ponovno okupljanje ekipe serije 'Parks and Recreation' usred pandemije koronavirusa, kada je većina drugih serija na produkcijskoj pauzi morala je zato oduševiti obožavatelje i na neviđeno jer vam takva skupina osobenjaka koja je sedam godina stvarala jednu od najboljih humorističnih serija prošlog desetljeća jednostavno mora faliti. Takozvani 'karantenski specijal' emitiran je točno na petu godišnjicu završetka serije - 30. travnja 2020., snimljen je u dobrotvorne svrhe za organizaciju koja nabavlja hranu za najsiromašnije Amerikance, a snimljen je i po svim epidemiološkim pravilima i ograničenjima povezanim s pandemijom COVID-a 19.

Naši su junaci, kao i svi odgovorni građani, u izolaciji i međusobno komuniciraju putem videopoziva koje, naravno, pokreće sama Leslie, svakodnevno se brinući za mentalno zdravlje i stabilnost svojih prijatelja i kolega. Drugi likovi na novonastalu situaciju reagiraju vrlo tipično za ono kako su bili razvijeni kao likovi u seriji. Lesliein suprug Ben, koji je i u seriji pomalo skrenuo kada je bio bez posla, i sada pomalo gubi kompas, pokušavajući od blentave društvene igre koju je sam smislio napraviti film s claymation animacijom. Ann volontira kao bolničarka u lokalnoj ambulanti i zbog toga se izolirala o zaseban dio kuće od svog supruga Chrisa i njihove zajedničke djece. Chris je toliko zdrav da donira krv za liječenje oboljelih, April i Andy također su izolirani jedno od drugoga, ali zato što se Andy slučajno zaključao u šupu, Ronu je novonastala situacija super jer ni inače ne voli biti među ljudima...

Epizoda, u kojoj se putem videoveze ili videolinka pojavljuju i neki epizodni likovi, kao što je TV voditelj Perd i lokalna novinarka Joan Callamazzo i svi karantenu podnose različito, ali čini se da je Leslie teško. Zbog toga joj Ron organizira iznenađenje...

Teško je snimiti epizodu u kojoj se nijedan lik ni u jednoj sceni zapravo ne nalazi u istoj prostoriji, a i koncept u kojem svi razgovaraju putem videopoziva ili intervjua putem videolinka podosta je ograničavajući. Zbog toga ovoj posebnoj epizodi 'Parks and Recreation' treba unaprijed oprostiti neke nedostatke, kao što je onaj da nije mnogo više od prikaza da ni glumci ni pisci nisu zaboravili svoje likove. No ono što epizodi možda nedostaje u zbivanjima, ona obilno nadoknađuje emocijom i dirljivom brigom likova jednih za druge, ali i za gledatelje, kojima u više navrata ponavljaju da tijekom izolacije moraju paziti na svoje mentalno zdravlje i mentalno zdravlje svojih najbližih. Ostanite u kontaktu, poručuju nam parksovci, mislite jedni na druge.

A to je, ruku na srce, ono što nam u ovakvim vremenima najviše i treba. Zato hvala seriji 'Parks and Recreation' što je mislila na nas.