HBO-ova nova verzija filma 'Nevjestin otac' simpatično je uklopila nova vremena u sad već klasičnu priču, ali to je sve

• 02.07.2022 u 20:37

Andy Garcia u naslovnoj ulozi šarmantan je i dirljiv, lijepo je ponovno vidjeti Gloriju Estefan, cijela Latino-vibra daje filmu toplinu i nešto živosti, ljubiteljima ove vesele priče bit će zabavno pogledati najnoviji remiks, ali prve dvije verzije - posebice ona sa Steveom Martinom i Martinom Shortom - i dalje ostaju superiorne

Priča je klasična i ljubitelji romantičnih komedija znaju je još od pedesetih, kada je snimljen prvi 'Nevjestin otac', u kojem je naslovnu ulogu igrao Spencer Tracy, a nevjestu iz naslova prekrasna Elizabeth Taylor. Mlada se žena udaje, a njezin otac to teško podnosi pa u pripremama za vjenčanje preokrene cijelu obitelj, kuću i vlastito dostojanstvo na glavu, a gledatelji se razdragano smiju. Druga verzija - još urnebesnija nego prva - snimljena je početkom devedesetih, sa Steveom Martinom kao ocem nevjeste, Diane Keaton kao njezinom majkom te urnebesnim Martinom Shortom kao organizatorom vjenčanja.

Autori nove, HBO-ove verzije imali su dobru (marketinšku) ideju - osvježiti omiljeni klasik i u priču koja je oba puta dosad jako dobro prošla kod publike te postala klasik koji uvijek podiže raspoloženje - uvesti nova vremena. Obitelj u kojoj se udaje kći sada je kubansko-američka obitelj iz Miamija, otac je Guillermo-Billy Herrera (Andy Garcia), majka je Ingrid Herrera (Gloria Estefan) i u trenutku kada im kći objavljuje da se udaje baš su ONI NJOJ htjeli objaviti da se rastaju. Kada im, međutim, kći Sophie (Adria Arjona) predstavi svojeg odabranika i kolegu sa studija prava, Meksikanca Adana Castilla (Diego Boneta), odlučuju odluku o rastavi prešutjeti do vjenčanja.

Otac Billy, međutim, i ovdje je, kao i u prve dvije verzije, vrlo nezadovoljan tijekom događaja, a i budućim zetom. Ne sviđa mu se što mu kći namjerava s Adanom nakon vjenčanja odseliti u Meksiko i raditi za neprofitnu organizaciju, ne sviđa mu se što je njegova kći zaprosila Adana, a ne on nju, ne sviđa mu se što je Adan nježni, produhovljeni vegetarijanac koji vježba jogu, ne sviđa mu se što su Adanovi roditelji bogatiji od njega, ne sviđa mu se što se mladi ne žele vjenčati u crkvi, a najviše od svega ne sviđa mu se što njegova supruga Ingrid i dalje inzistira na tome da se poslije vjenčanja želi rastati od njega.

Nevjestin otac Izvor: Profimedia / Autor: Claudette Barius/Warner Bros./THA / Hollywood Archive / Profimedia

Andy Garcia nije tako smiješan kao što je bio Steve Martin ni tako upečatljivo tvrdoglav kao Spencer Tracy, ali je u ulogu nevjestina oca unio sasvim dovoljno svojeg talenta, osjećajnosti i temperamenta da zaokruženo ne zaostaje za prethodnicima. Redatelj Gaz Alazraki i scenarist Matt Lopez dovoljno su vješti da su sačuvali dražestan i duhovit duh prva dva filma, ali ga pritom obogatili suvremenim detaljima, a Latino-vibra čini film još šarmantnijim i živahnijim. Jest da je sve, unatoč osuvremenjivanju i dalje jako pitomo - počevši od toga da je razlog rastave Billyja i Ingrid kamiličarski i nema nikakvih velikih ispada temperamenta, ali to je sve u duhu originala i fanovi priče zacijelo neće zamjeriti.

'Nevjestin otac', foršpan Izvor: Društvene mreže / Autor: HBO

Novi 'Nevjestin otac' uspio je, dakle, u onome osnovnom - nije uvrijedio voljene prethodnike, i dalje je na liniji feelgood klasika, dovoljno je 'svoj' i drugačiji da se može smatrati zasebnim filmom, a ne dijelom franšize, a i sladak je film za lijeno popodne ili gledanje s cijelom obitelji. No to bi otprilike bilo sve. Ipak, nastavi li snimati takve filmove pa se na HBOmaxu nakupi pristojna količina romantičnih komedija takvog profila, mogao bi prikupiti još pokojeg 'obiteljskog' pretplatnika.