'Gospodin gradonačelnik' serija je 'skuhana' sa svim vrhunskim sastojcima, ali kao da joj nedostaje začina

• 03.04.2021 u 18:01

Iako su seriju osmislili isti ljudi koji stoje iza genijalnih sitcomova kao što su '30 Rock' i 'Neslomljiva Kimmy Schmidt', iako je u glavnoj ulozi uvijek karizmatičan i komičan Ted Danson i iako je serija prigodno nakrcana dugogodišnjim junacima legendarnog 'Saturday Night Live', nešto joj nedostaje da bi došla do razine svojih slavnih prethodnica. To nešto je fokus. Ali i dobre fore.

Ted Danson može sve. Čovjek ugodne vanjštine i karizmatične pojave koja je jednako efektna bila u njegovoj Samom Maloneom obilježenoj mladosti kao i u gustom sijedom kosom i hipsterskim naočalama urešenoj zreloj dobi pokazao nam je više puta da ima odličan komičarski nerv čak i kad glumi u osrednjim sitcomovima ('Becker'), da mu leže i dramske uloge ('Damages') te da je dovoljno samopouzdan da izvrsno podnese ismijavanje sa fiktivnom verzijom svoje stvarne persone, kao što je to dopustio Larryju Davidu u seriji 'Bez oduševljenja, molim'. Doda li se svemu tome njegova nedavna fantastična uloga u blentavo-filozofskom zagrobnom sitcomu 'The Good Place', nije nikakvo čudo što su ga Tina Fey i Robert Carlock odabrali za glavnog junaka svoje nove humoristične serije, 'Gospodin gradonačelnik' (Mr. Mayor). Fey i Carlock vole glavne junake s uvrnutom karizmom i neočekivanim šarmom. Sjetite se samo Aleca Baldwina u '30 Rocku'.

No Fey i Carlock, barem 'na papiru', za svoj su novi sitcom učinili mnogo više od odabira karizmatičnog glavnog glumca. Seriju o losanđeleskom poduzetniku Neilu Bremeru koji se obogatio na jumbo plakatima i koji se na pragu sedamdesetih baca u utrku za gradonačelnika pa u njoj i pobjeđuje nakrcali su zvučnim imenima koja nisu samo to, nego i predstavljaju istinski talentirane glumce i komičare. Glavnu žensku ulogu u seriji tako su povjerili Holly Hunter, koja pak glumi Arpi Meskimen, zamjenicu gradonačelnika, dugogodišnju gradsku vijećnicu i aktivisticu starog kova koja je cijeli život posvetila ispravljanju krivih Drina i suprotstavljanju gradskim moćnicima, a sada je prvi put na političkom položaju koji nije opozicijski.

Uz njihovu međuigru, to je i apsolutno šašav Bobby Moynihan iz SNL-a, koji s pozicije uredskog redikula postaje Bremerov upravitelj za komunikacije Jayden Kwapis i zasad je najjača komična karika serije, a tu su i Vella Lovell, koju znamo iz serije 'Luda bivša djevojka' i koja ovdje glumi Instagramom opsjednutu predstojnicu gradonačelnikova ureda, Mikaelu Shaw te Mike Cabellon kao glavni gradonačelnikov strateg i Mikaelin najbolji prijatelj Tommy Tomas. Među glavnim je likovima i gradonačelnikova kći Orly, koju glumi mlada glumica Kyla Kenedy. Serijom su u gostujućim ulogama prošetali i brojni drugi talenti, od Beaua Bridgesa u ulozi uzgajivača avokada, preko Eda Begleyja jr.-a kao voditelja talk-showa na lokalnoj televiziji koji se svojoj jedinoj gledateljici obraća imenom, pa sve do Andie MacDowell, Davida Spadea i Chrissy Teigen, koji igraju nimalo laskave verzije samih sebe.

I sad, kao što rekoh, 'na papiru' to sve zvuči kao formula za uspjeh, a u praksi... eh... Ne može se baš reći da praksa nije dala rezultata jer među devet epizoda prve sezone ima barem dvije, možda tri koje su odlične i uz koje sam se poradovala: 'Eto, konačno su uhvatili nit i koncentrirali se!', no isto tako, preostalih sedam ili osam pate od problema koje je, unatoč tome što sve ispada donekle solidno, nemoguće previdjeti.

Kao prvo, dok su dva glavna lika, odnosno gradonačelnik i njegova zamjenica još nekako i razrađeni (više ona nego on, ali on to nadoknađuje time što je Ted Danson), dok ih u tome prati, pa čak i nadmašuje lik Jaydena (koji, doduše, nerijetko pleše na granici superpretjerane karikature, ali to je karakteristično za Fey i Carlocka), ostali su likovi prilično blijedi i loše karakterizirani. Šefica gradonačelnikova ureda lik je za koji samo povremeno imate dojam da postoji i izvan interakcije s uredskim osobljem, a njezin prijatelj i suradnik Tommy doima se poput robota koji se isključi i hibernira sve dok se kamera ponovno ne vrati na njega. Problematičan je i odnos gradonačelnika Bremera s kćeri Orly, za koji odnos zapravo nije jasno zašto je uopće morao biti tako važan u seriji jer svako prebacivanje iz okruženja ureda gradonačelnika na kućnu atmosferu obiteljskog sitcoma s to dvoje predstavlja najbesmislenije dijelove serije. Niti su smiješni niti su uvjerljivi niti ičemu služe. Orly još nekako i funkcionira kada dolazi u očev ured i uključuje se u gradonačelničku svakodnevicu i zahvaljujući njoj imamo priliku gledati histerično smiješnu Rachel Dracht kao ravnateljicu škole, ali generalno, taj odnos oca i kćeri seriji samo odvlači fokus i ničim ne pridonosi.

Najveći je problem serije, međutim, to što joj nedostaje onih pravih, ha-ha smiješnih trenutaka. To je doista čudno za seriju iza koje stoje Fey i Carlock, čije su serije inače manični niz hrpetine turbosmiješnih fora pa vam je koji put čak potrebno neke epizode pogledati nekoliko puta da biste uočili sve ono što je u njima smiješno, ali ovdje kao da se nisu dovoljno potrudili ili kao da svojem scenarističkom timu nisu dovoljno dobro objasnili situacije koje bi trebale biti komične da bi se nešto nazivalo sitcomom ilitiga situacijskom komedijom. Spomenula sam nekoliko epizoda koje odskaču - epizoda u kojoj gradonačelnik treba baciti prvu loptu na bejzbolskoj utakmici losanđeleskih Dodgersa, epizoda u kojoj u gradonačelnikov ured dolazi specijalistica koja drži seminar o prikladnom ponašanju na radnom mjestu i djelomično epizoda u kojoj Jayden i Arpi zajedno putuju u Sacramento. U njima, za razliku od ostatka, ima i ha-ha momenata i bolje razrade likova i fokusa na ono o čemu bi serija zapravo trebala govoriti. Po te se tri epizode vidi da su to i dalje Fey i Carlock, da su potencijali angažirani za seriju iskoristivi, a ne samo potencijali i da bi se 'Mr. Mayor' mogao razviti u sasvim zgodnu seriju.

Vjerojatno je zbog toga, a i zbog toga što NBC ipak još nešto znači kod gledatelja, serija dobila produljenje za još jednu sezonu. Ne bi bilo prvi put da se nakon klimave prve sezone jedan neobičan američki sitcom poslije razvije u nešto stvarno dobro, dogodilo se već i s 'Parks and Recreation'.No zasad se čini da ovo nije ništa drugo nego razbacivanje imenima, lijeno švrljanje na staroj slavi i serija koja dobro prolazi samo zato što u epidemijskim vremenima nema baš neku konkurenciju.