Dobar posao u Kini

[FOTO] Sutra se u centru Šangaja otvara 'Muzej Mamurluka', originalna hrvatska ideja

02.09.2022 u 18:33

Bionic
Reading

Zagrebački Muzej Mamurluka otvorio je svoju prvu franšizu u Šangaju, velikoj kineskoj luci i najvećem gradu u Kini

1. rujna 2022. godine organizirano je privatno otvorenje gdje su bili pozvani odabrani influenceri s kineske popularne scene, dok je sutra na šangajskoj adresi muzeja organizirano i službeno otvorenje kada će vrata muzeja biti otvorena za sve posjetitelje.

Prvi franšizni muzej bio je dugo u planu, još od otvaranja zagrebačkog muzeja, a obuhvaća prostor od 400m2, na dva kata. Lociran je u centru Šangaja. Muzej je dobio novi prostorni koncept, novi sadržaj i puno novih digitalnih interakcija za posjetitelje. Koncept muzeja je napravljen kao put pijanog povratka kući od kluba do sobe gdje se budite ujutro, tako da će posjetitelji moći iskusiti jedan noćni izlazak bez da okuse kap alkohola, a na kraju ih čeka i edukativna soba u kojoj se mogu educirati o štetnosti utjecaja alkohola i tako povećati odgovornost u konzumaciji alkohola.

  • +28
Muzej mamurluka u Šangaju Izvor: Licencirane fotografije / Autor: HuangYujiang

Muzej je originalna ideja Rina Dubokovića

Muzej Mamurluka originalna je ideja Hvaranina Rina Dubokovića koji je 2019. otvorio prvi i jedini Muzej Mamurluka u svijetu. Niti iznenadni lockdown nije spriječio tim Muzeja Mamurluka u naumu daljnjeg širenja pa je tako krenula ideja razvijanja i širenja franšize muzeja. Tijekom lockdowna su okupili tim mladih ljudi širokih znanja i mjesecima su istraživali, razvijali novi sadržaj i interakcije za buduće franšize muzeja.

Osnivač muzeja 2020. godine stupio je u kontakt s kustosicom i investitoricom iz Kine, Memory Bai koja je već surađivala sa zagrebačkim Muzejom za umjetnost i obrt, Muzejom osamdesetih i Muzejom prekinutih veza, a kako je aktivno pratila Hrvatsku odnosno zagrebačku scenu tako joj je za oko zapeo i Muzej Mamurluka. Postala je zainteresirana za suradnju te je tako stvoren model franšize.

Tim okupljen za razvitak franšize sastojao se od ekipe - Rino Duboković, idejni kreator i voditelj projekta; Iva Carević sudjelovala u idejnom procesu, arhitektica koja je radila na digitalnoj vizualizaciji muzeja; Sanjin Vinković, sudjelovao u kreativnom procesu, kipar koji je radio na vizualizaciji soba; Petar Slaviček, programer koji je razvio AI interakcije; Roberta Mikelić, kiparica koja je bila dio tima ljudi koji su radili na dizajnu muzeja i Sonja Marković koja je sudjelovala u istraživanju i stvaranju sadržaja za franšizni muzej.

'Ponosni smo i zahvalni što smo uspjeli realizirati ideju franšize Muzeja Mamurluka, pogotovo u ova nezgodna vremena. Bilo je zahtjevno, ali dokazali smo sami sebi da je moguće ostvariti ono što smo zamislili. Krenuli smo kao mali muzej u centru Zagreba, a vizija nam je probiti se na globalno tržište. Franšiza u Kini je prvi korak ka tome. Kroz te franšize želimo zabaviti i educirati ljude o 360 slici alkohola, uzroka i posljedica koje dolaze sa samom konzumacijom. Tu dolaze novi sadržaj i AI digitalne interakcije koje smo stvorili za muzej. Uzor nam je Muzej Iluzija, trenutno najveći franšizni lanac muzeja i sigurni smo da je ovo početak jedne svjetske ekspanzije koja će Hrvatsku i Zagreb staviti na mapu zanimljivih muzeja, i potvrditi (naše) muzeje kao jedan inovativni, kreativni hrvatski turistički izvozni proizvod', poručili su iz tima muzeja.