'Encanto' - film za cijelu obitelj s prekrasnom kulturnom pozadinom, animacijom i porukom, ali... bez previše drame

• 29.01.2022 u 20:58

U 'Encantu' pršti životna energija, boje, biljke, životinje, kolumbijska kultura i tradicija, obiteljska ljubav i čarolija, ali... Film nema negativaca, nema zapravo ni pravog dramskog sukoba pa je u konstataciji da je 'za cijelu obitelj' malo više istina to da je za najmlađe članove obitelji.

Animirani filmovi koji u svoju priču uvrštavaju bogatu latinoameričku kulturu u zadnjih se nekoliko godina polučili veliki uspjeh na kinoblagajnama, a to nije ni čudno jer su u slike, zvukove, likove i odnose unijeli dodatno mnoštvo boja, priča, načina ponašanja, drugačije ljude, drugačije običaje pa samim time i priče koje dosad još nisu ispričane u ovom mediju. Sjetimo se samo fantastičnog Pixarova filma 'Coco i velika tajna', o dječaku koji odlazi u svijet mrtvih koji izgleda onako kako ga vizualiziraju običaji povezani s meksičkim Danom mrtvih, koji je jedan od najživopisnijih, najljepših i najemotivnijih dugometražnih crtića u zadnjih pet godina.

'Encanto' svoju priču također vuče iz šarolike latinoameričke tradicije i kulture, s tim da je ovaj put riječ o kolumbijskoj, što gledatelj nužno ne mora znati i to mu neće omesti uživanje u filmu, ali bi mu ga informacija o tome ipak mogla obogatiti. Film, naime, govori o obitelji Madrigal, obitelji koja je nastala iz ljubavi Alme i Pabla. Alma i Pablo bili su prisiljeni pobjeći iz svojeg gradića tijekom kolumbijskog Rata od tisuću dana krajem devetnaestog i početkom dvadesetog stoljeća, a od kuće su bježali sa svoje troje novorođene djece. Pablo je u tom zbjegu poginuo, a očajna Alma sa svoje je tri bebe u zamjenu dobila - čaroliju.

U pravom duhu za Latinsku Ameriku karakterističnog magijskog realizma, priča nam govori o Alminoj obitelji nekoliko desetljeća kasnije, gdje je novi Almin život i generacije koje su izrasle iz njezino troje djece - utemeljeni na čaroliji. Svi žive u kući koja je sama po sebi čarobna, a sva Almina djeca i unuci imaju određeni čarobni dar - jedna kći hranom koju spravlja liječi sve boljke, jedna svojim raspoloženjem kontrolira vremenske prilike, jedna je unuka obdarena nadljudskom snagom, jedna - savršena princeza - stvara predivno cvijeće kad god poželi, jedan unuk razgovara sa životinjama, jedan mijenja oblike... Svi imaju čarobni dar osim mlade Mirabel (glas joj daje Stephanie Beatriz koju domaća publika zna kao Rosu iz serije 'Brooklyn 9-9'), koja se zbog toga osjeća kao uljez u vlastitoj obitelji.

Mirabel jednog dana primijeti da se na njihovoj čarobnoj kući počinju pojavljivati pukotine te ubrzo shvaća da bi im se kuća mogla srušiti i čarolija od koje njezina obitelj živi - nestati. Tome pridonosi i susret davno izopćenim ujakom Brunom (John Leguizamo), koji joj potvrđuje zle slutnje i govori joj da budućnost obitelji ovisi o njoj, i da ona mora spasiti obiteljsku čaroliju, iako sama nema čarobnih moći.

Encanto Izvor: Profimedia / Autor: DISNEY / Planet / Profimedia

'Encanto' je lijepa priča, posebno dobro osmišljena u kontekstu poruke o zajedništva, obiteljske potpore i ljubavi, pa i prevelikih očekivanja, razočaranja i pogrešnih koraka koji se ipak, poručuje nam ovaj film, mogu ispraviti. Zanimljiv je i aspekt započinjanja novog života na drugom mjestu, sve uz pomoć obiteljske čarolije, što je definitivno jedan dio latinoameričke kulture, gdje se ona često razvija u iseljeništvu. Šarolikost i živahnost kolumbijskih pejzaža, odjeće, glazbe, ritma i prirode također su dobrodošla novina u ovome filmu, a jako je fora u nekim ulogama čuti i latinoameričke pop-zvijezde kao što su Adassa i Maluma.

No 'Encanto' nije bez svojih mana, prije svega u samoj priči, kojoj kao da nedostaje pravi dramski sukob pa priča podosta vrluda i malo prelako prelazi preko nekih stvari, kao što je, primjerice, okrutno izopćavanje ujaka Brune iz obitelji, ili pak netrpeljivost između sestara Mirabel i Isabele, koja je pokrivena vrlo općenito i nimalo uvjerljivo. Glazbene numere također nisu baš nešto što će itko zapamtiti i teško da će, kao što je to često znalo biti s pjesmama iz crtićkih mjuzikala, osvajati nagrade. Lin-Manuel Miranda, koji je autor glazbe, ovdje je prepoznatljiv kao autor i drži se kompetentno, ali nije baš ničim zablistao.

Foršpan za 'Encanto' Izvor: Društvene mreže / Autor: YouTube

'Encanto' je unatoč svemu tome film koji možete otići pogledati s cijelom obitelji i sigurno će se svi dobro zabaviti. Djeca možda više nego roditelji, kojima bi priča mogla biti malo previše 'flah' i ispričana u pregrubim crtama, no iako su nas Disney, Pixar i ostali navikli na to da u animiranim filmovima za djecu postoji i jedan sloj koji je namijenjen odraslim i njihovim zahtjevnijim apetitima - ne možemo im zamjeriti ako su to u ovom jednom filmu više-manje zanemarili te se orijentirali na šarenu, pametnu i ljubavi prepunu poruku za one najmlađe.