Emmy nominacije i ove godine uz brojna razočaranja

• 15.07.2017 u 13:42

Nema 'Preostalih', nema 'Mladog pape', nema 'Mr. Robota', nema zadnje i najbolje sezone 'Djevojaka', nema 'BoJack Horsemana', nema serije 'Rectify', nisu se sjetili nekih od najsnažnijih debitanata, kao što je, primjerice, bila serija 'Nesigurna'... Koga su onda uopće nominirali?

Ovogodišnje nominacije za nagradu Emmy još jedanput su pokazale da se bolje previše ne uzrujavati oko prestižnih hollywoodskih ceremonija klanjanja zlatnim kipićima. Jest, zgodno je vidjeti sve svoje favorite iz prošlogodišnje produkcije na jednom mjestu, uživati u kolažima najboljih ostvarenja, čak i oni nesretni crveni tepisi imaju neku svoju tračersko-modnu čar, ali kad se u nominacijama zanemare neka od najboljih djela protekle godine, onda čovjeku zbilja dođe da svisne. Najviše od svih onima koji su stvarali ta djela, ali bogme ni gledateljima nije svejedno.

Najspektakularniji kiks ovogodišnjih nominacija za Emmy svakako je izostavljanje jedne od najboljih serija godine, ako ne i desetljeća - 'Preostalih' ('The Leftovers')Upornost kojim su Emmyji kroz sve tri sezone snubbirali ovu seriju već je neke kritičare nagnala na to da Leftovere prozovu 'Žicom' ovoga desetljeća, jer ni kanonska serija Davida Simona također nikada nije dobila nijednog Emmyja, a bila je nominirana samo dvaput za scenarije. Posve je nevjerojatno da jedno remek-djelo poput 'Preostalih' nije dobilo nijednu veću nominaciju, posebno je idiotski što je nije dobila Carrie Coon za najbolju glavnu žensku ulogu u dramskoj seriji, ali to nije jedini propust američke TV akademije za ovu godinu.

Propustili su nominirati i još svu silu serija koje su i po mišljenju kritičara i po mišljenju gledateljstva bile nešto sasvim posebno - Sorrentinova 'Mladog papu'na primjer, s apsolutno nevjerojatnim Judeom Lawom u naslovnoj ulozi, među nominacije nije se ugurala ni zadnja, po mišljenju mnogih najbolja sezona serije 'Djevojke' Lene Dunham, izostavljena je i uvjerljivo najbolja animirana serija koja postoji na televiziji - Netflixov humorno-dramski 'BoJack Horseman', a priznanje u obliku nominacija nije dobila ni hvaljena serija Sundance Channela, 'Rectify'

Foršpan za treću sezonu serije 'Preostali' Autor: HBO

Koga su onda uopće nominirali?

Pa dobro, nije sve baš totalno crno. Dosta je nominacija dobila 'Sluškinjina priča', jedna od najvažnijih i najhvaljenijih serija godine, ali u to ionako nitko nije ni sumnjao jer je serija imala medijski odjek omanje atomske bombe, veseli i to što je dosta zapažena i limitirana serija 'Feud: priča o Bette i Joan', još jedna sjajna serija s temom odnosa prema ženama, ovaj put obrađena na stvarnoj priči hollywoodskog sukoba između Bette Davis i Joan Crawford, ugodno je iznenađenje i to što su se akademci sjetili i nečega pomalo pomaknutog izvan mainstreama pa u kategoriji komedije nominirali 'Atlantu' Donalda Glovera, a svoje je nominacije bez sumnje zaslužio i Aziz Ansari za drugu sezonu serije 'Master of None'.

U kategoriji 'ajme majko, zar opet oni?' našla se, naravno, 'Moderna obitelj', serija koja je simpatična i fora, ali koja je već odavno nadrasla svoju početnu svježinu, ali je Emmyjevci uporno nominiraju i očito će je nominirati do zadnje kapi krvi, u kategoriji 'vječito nominiramo, a nikad ništa ne dobije' ove godine svoju herojsku ulogu igra Keri Russell za glavnu žensku ulogu u 'Amerikancima', a posebnu kategoriju naziva 'nije ništa posebno, ali su se svi raspametili nad osamdesetima' stvorila si je serija 'Stranger Things', koja je slatka i simpatična, ali je nevjerojatno da je se itko uopće usudio staviti u kategoriju iz koje su izostavljeni 'The Leftovers'.

Foršpan za seriju 'Feud: Bette and Joan' Autor: FX

Osobno mi je najzanimljivija kategorija najbolje glumice u humorističnoj seriji, gdje su Emmyjevci ipak pokazali da još posjeduju neke tračke cojonesa te među nominirane glumice uvrstili sjajnu Pamelu Adlon za seriju 'Better Things'Ellie Kemper za 'Neslomljivu Kimmy Schmidt' (valja napomenuti da je za tu seriju nominiran i fenomenalan Titus Burgess), Jane Fonda i Lily Tomlin za 'Grace i Frankie' te još nekoliko izvrsnih glumica u izvrsnim serijama, među kojima je jedini zicer - ali zasluženi - Julia Louis-Dreyfuss za 'Potpredsjednicu'.

No općenito gledano, i ovogodišnji su Emmyji, kao gotovo svake godine, jedna velika kategorija pod naslovom rolleyes ilitiga kolutanje očima dok ti se mozak ne prekobicne, ponajviše zbog izostavljanja nekih od najboljih serija desetljeća, ali i malo zbog toga što je u nekim stvarima ukus Akademije tako grozno predvidljiv i utemeljen na srednjestrujaškoj popularnosti da ljubitelju serija dođe blago muka. No i opet ćemo ih pratiti. Što se može. Ipak su to Emmyji. Rolleyes.