tv kritika zrinke pavlić

'Drugo dvoje': a što kad ti najmlađi brat postane zvijezda s YouTubea?

• 16.03.2019 u 16:25

Nova serija Comedy Centrala govori o odraslome bratu i odrasloj sestri osmoškolca koji iznenada postaje zvijezda zbog pjesmice 'Želim te oženiti na velikom odmoru' koju objavljuje na YouTubeu. Osim što je zbilja smiješna i osim što, u satiriziranje suvremene industrije zabave doista cijelu priču okreće naglavačke, serija je fora i zato što toj temi pristupa iz sasvim drugog kuta nego sve ostale koje su se bavile sličnom temom.

Među televizijskim serijama doista ne fali onih koje govore o industriji zabave, bez obzira je li riječ o filmu, televiziji, glazbenoj industriji ili novim medijima kao što su YouTube, Instagram i Facebook. Hrpa je serija koje se bave pozadinskom stranom slave, bogatstva i popularnosti, pa tako ni nova Comedy Centralova serija 'Drugo dvoje' na prvi pogled i nije neka novost. Neš ti meni - netko se sjetio da bi mogao za temu uzeti klinca koji je, zahvaljujući Youtubeu, preko noći postao instant-zvijezda, pa se onda pozabaviti njegovim starijim bratom i starijom sestrom. Priča se već piše sama od sebe - garant će biti riječ o dvoje ljubomornih šupaka i o blesavom klincu koji karijeru gradi ni iz čega te je generalno isprazan i glup.

E, pa glavna fora sa serijom 'Drugo dvoje' je to što ona uopće nije to. Neki su elementi predvidljivi - da, pjesmica s kojom najmlađi brat u familiji Dubek postaje instant-zvijezda izrazito je debilna, menadžer koji u svoje ruke preuzima njegovu karijeru nevjerojatan je mentol, majka koja od svega toga najviše profitira isto je upitnog karaktera, publicistica i njezin tim kao da su izašli iz šprance za takve likove, ali - ova je serija ipak podosta pametnija i jako dobro izbjegava zamke predvidljivosti.

Za početak, dvoje naslovnih likova, odnosno drugo dvoje djece iz obitelji Dubek - trideset-i-nešto godišnji Cary i Brooke nisu, kako bi se to očekivalo, tipični ljubomorni šupci koji gorko žvaču vlastite žučne kamence zbog slave najmlađeg brata. Jest, oni su zbunjeni bratovom slavom, da, ona ih natjerava da se zapitaju što rade sa svojim životima i naravno, u više od jednog trenutka oni profitiraju zbog bratove popularnosti, no ovdje nije riječ o ljubomori i rivalstvu. Ovdje je riječ o dvoje poprilično blesavih odraslih ljudi koji se, suočeni s bratovim uspjehom, odjednom nađu u situaciji u kojoj im je sve teže zavaravati se činjenicom da nešto pametno čine sa svojim životima.

Istinabog, nije ni da je ono što se zbiva s njihovim najmlađim bratom baš naročito pametno. Od dogovorenih dejtova s osmoškolkama koje ga obožavaju, preko jednako tako publicistički dogovorenih jednodnevnih veza s 13-godišnjim influensericama s Instagrama, pa sve do toga da se maloga kljuka ribljim uljem od kojeg dobiva teška krvarenja iz nosa - ova serija ne izbjegava porugu usmjerenu na račun nemilosrdnosti i besmislenosti mladenačke slave u suvremenom svijetu. No dok je njihov najmlađi brat, umjetničkog imena ChaseDreams u seriji prikazan pomalo kao kliše (premda ne negativno), on je takav zato što je zapravo sporedan lik. Glavni lik u seriji ipak su Cary i Brooke, čije nesnalaženje s vlastitim životima pod svjetlom bratove slave postaje samo vidljivije, ali je jasno da su takvi bili i prije.

Foršpan za seriju 'Drugo dvoje' Izvor: Društvene mreže / Autor: Comedy Central

Cary je neuspješan glumac koji radi kao konobar i zavarava se da nešto čini sa svojom glumačkom karijerom, iako mu je najveći domet nastup u reklami u kojoj 'šnjofa prdež' i glumatanje uličnog umjetnika u trenutku kada turistički bus prolazi pokraj jednog newyorškog parka. Brooke je, pak, još neuspješnija agentica za prodaju nekretnina, koja je nedavno prekinula s dečkom zato što ga smatra besperspektivnom budalom, a onda se našla u beskućničkom položaju te se na kraju prihvatila posla osobne asistentice svojeg youtuberski proslavljenog brata. Oboje su usput i u potpunoj zabludi što se tiče vlastitog privatnog života, u kojem veze nisu mnogo smislenije i sadržajnije od onih koje njihovom slavnome bratu namještaju publicisti i agenti, samo što bratotove jednodnevne veze služe samo tome da bi se šarene laži prodavale publici, dok Cary i Brooke svoje zablude prodaju samo sebi samima.

Sve to dovodi do hrpe smiješnih, bizarnih, ali zapravo sasvim uverljivih situacija, jer osim što je smiješna, ova je serija - ma koliko se bavila svijetom u kojem nitko od nas ne živi niti se s njim čak i u prolazu dodirnuo - zapravo krajnje realna. Lako je, naime, povjerovati da se stvari odvijaju otprilike tako kada sasvim slučajno i preko noći dođeš u dodir s planetarnom slavom. Koja još k tome nije tvoja.

A to da mnogi trideset-i-nešto goišnjaci po velikim svjetskim metropolama žive sasvim izgubljeno i zavaravajući se da im životi nekamo vode - to nas čak i nitko ne mora posebno uvjeravati. Tu se priča doista piše sama od sebe.