Druga sezona 'Pasa iz rezervata' zagrebla je dublje po životu, snovima i odrastanju tinejdžera u rezervatu američkih domorodaca

• 12.09.2022 u 15:16

Iako se ova sezona sjajnih 'Pasa iz rezervata' više oslanja na ono 'drama' u žanru dramedije, to ne znači da i dalje nije originalno i urnebesno duhovita. To, međutim, znači da je dublje zašla u odrastanje tinejdžera u rezervatu američkih domorodaca.

U jednom trenutku druge sezone serije 'Psi iz rezervata' dvojica sredovječnih stanovnika rezervata u kojem se odvija radnja preuzimaju uloge šamana, odnosno 'svetih ljudi' koji će ritualom skinuti zlu sreću, odnosno prokletstvo s jedne druge stanovnice rezervata. Da bi to učinili, nakon brojnih drugih mambo-džambolija, po propisanom ritualu moraju otpjevati 'staru pjesmu'. Isprva malo zbunjeni, sveti ljudi počinju pjevati 'Free Fallin' Toma Pettyja. Kada ih njihovi mlađi sumještani pogledaju kao da su poludjeli, ovi objasne: 'Pa šta? To je od prije trideset godina. Pjesma je stara'.

Jedan je to od štikleca kakvih je mnogo u ovoj seriji, a koji pokazuju kako ona briljantno opisuje život američkih domorodaca u rezervatima. Oni jesu, po nekim svojim običajima, vjerovanjima, nekim izrazima iz jezika kojim se vrlo rijetko koriste - specifični i njihov je život u rezervatima specifičan. No ne žive na Marsu, nisu odvojeni od svijeta koji ih okružuje. Oni mu također pripadaju i njihove su tuge, radosti, doživljaji, odrastanje i život umnogome univerzalni, vrlo nalik svemu tome u svih ostalih ljudi na kugli zemaljskoj. Ne trče uokolo s perjem u kosi i tomahawkom u ruci, njima važne pjesme nisu samo heja-heja uz logorsku vatru niti žive u stožastim šatorima. Stereotipi iz starih vesterna nikada nisu bili točni, a danas vrijede još manje. Američki domoroci imaju svoj etnički identitet, ali i taj identitet ima svoju povijest, razvoj i ispreplitanje s drugim kulturama.

Zato se i jedan od 'svetih ljudi', koji se odluči riješiti svih zapadnjačko-imperijalističkih kulturnih artefakata iz svojeg doma, nikako ne može odreći videokasete s 'Velikom gužvom u kineskoj četvrti'. Jednostavno voli taj film. On je njegov jednako kao što je zapadnjačko-imperijalistički.

Prva sezona 'Pasa iz rezervata' bavila se životom grupice tinejdžera iz jednog rezervata američkih domorodaca u Oklahomi. Konkretno, bavila se njihovom žarkom željom da odu iz rezervata u Kaliforniju jer su tužni nakon samoubojstva jednog od svojih prijatelja i razočarani ograničenim mogućnostima života u rezervatu. Ima li išta američkije od te težnje? Kao što je rekao jedan kritičar, ona je kao stih iz pjesme Brucea Springsteena: 'It's a town full of losers and I'm pulling out of here to win'. No dok su Elora, Bear, Cheese i Billy Jack u prvoj sezoni urnebesno pokušavali sklopiti logistiku za odlazak, s leđa im se prikrao život i većina je na kraju odustala od odlaska. Otišla je samo Elora, i to u društvu s članicom suparničke 'bande', što su joj svi redom zamjerili.

Foršpan za drugu sezonu 'Pasa iz rezervata' Izvor: Društvene mreže / Autor: YouTube

No Eloru i Jackie na njihovu prilično zastrašujućem bijegu u Kaliforniju također dostigne život, koji se u njihovu slučaju sastoji i od smrti, pa se vrlo brzo vraćaju u rezervat, gdje se, zajedno sa svojim frendovima i rodbinom, suočavaju s time da zapravo i u pravom, odraslom smislu te riječi - ne poznaju svoj dom. Cijela će ga ekipa početi upoznavati onako kako ga dosad još nisu znali i iako je magični realizam njihove odiseje prepun začudnih trenutaka, duhova, znakova i starih domorodačkih običaja - on je tako prepoznatljiv i tako univerzalan. On je ujedno i razlog iz kojeg ova sezona serije više naginje drami nego komediji.

No ništa ne brinite. Ako ste 'Pse iz rezervata' gledali zbog toga što su urnebesno smiješni i zabavni, i u ovoj ćete sezoni dobiti svoj 'fiks'. No dobit ćete i još čitav niz likova do kojih će vam već nakon jedne epizode biti duboko stalo, s kojima ćete suosjećati i koji će vam postaviti neka pitanja koja si možda sami niste sasvim jasno postavljali. A što više čovjek može očekivati od serije?

I da, i ovdje ćete se susresti s duhom Williamom, ratnikom koji je poginuo na Little Big Horne, ali 'ne u bitki, nego kraj nje', kad mu se konj spotaknuo o krtičnjak i zgnječio ga (Williama, ne krtičnjak). Samo što će William, kao duh-vodič, dobiti još neke 'klijente'. I opet ćete poželjeti da ste i vi jedan od njih.