OGLAŠIVAČI STRAHUJU

EU nam želi dati potpunu kontrolu nad internetskim kolačićima

16.01.2017 u 19:58

Bionic
Reading

Europska komisija planira promijeniti zakone koji reguliraju obvezu web odredišta da upozore posjetitelje ukoliko postavljaju bilo kakve internetske kolačiće (cookies) na njihove uređaje. Time žele smanjiti zadiranje u privatnost. Oglašivači strahuju od pada prihoda

Europska komisija planira promijeniti zakone koji reguliraju obvezu web odredišta da upozore posjetitelje ukoliko postavljaju bilo kakve internetske kolačiće (cookies) na njihove uređaje.

Iako bi ova mjera mogla ukloniti količinu zahtjeva za skočnim prozorima tijekom surfanja, mogla bi se također i negativno odraziti na oglašivače.

Dopredsjednik Europske komisije za jedinstveno digitalno tržište Andrus Ansip tvrdi kako je cilj promjena smanjiti pretjerani broj zahtjeva za dopuštenjima u skočnim prozorima koji nas gnjave. Nada se i kako će nove zakonodavne mjere omogućiti više kontrole nad postavkama, tako da ne moramo 'kliknuti na banner svaki put kad posjećujemo web stranicu'.

Od 2012. godine u Europskoj uniji na snazi su pravila prema kojima vas sva web odredišta moraju upozoriti koje internetske kolačiće postavljaju na vaše računalo i druge uređaje. To je zakonsko rješenje uvedeno kao reakcija na masovno i neograničeno prikupljanje osobnih podataka, koji su potom bivali prodavani oglašivačkim tvrtkama kako bi nas lakše ciljale oglasima.

Internetski kolačići (cookies) su male tekstualne datoteke pomoću kojih vas web odredišta mogu pratiti kako bi otkrila što vam se sviđa i što tražite. Općenito ih se koristi kako bi se sadržaj web odredišta u što većoj mjeri prilagodio pojedincima koji ih posjećuju. Tako će, primjerice, web trgovina zapamtiti vašu lokaciju i što ste prethodno kupovali.

Komisija želi uvesti pravila koja će nam omogućiti prilagodbu postavki kolačića kako bi mogli bolje zaštititi svoju privatnost. Recimo, mogli bi dozvoliti maksimalnu razinu pohrane informacija iz kolačića na svom internetskom pregledniku i ujedno spriječiti praćenje drugih zainteresiranih strana.

Evo ključnih prijedloga koje Komisija namjerava pretvoriti u zakon:

• odobrenje za kolačiće izdavali bi putem softverskih aplikacija, što bi bilo primjenjivo i na web preglednicima za stolna računala i na mobilnim aplikacijama

• stroža pravila koja reguliraju kako nas servisi za razmjenu poruka poput WhatsAppa, Skypea, Gmaila i Vibera prate

• servisi za e-poštu, poput Gmaila i Hotmaila, neće moći skenirati e-mailove kako bi prikupili podatke za ciljane oglase bez naše izričite dozvole

Aktivirate li postavke internetskih kolačića s maksimalnom razinom zaštite, i dalje ćete dobivati oglase, samo što neće biti personalizirani. Što je razina zaštite niža, to će oglasi biti personaliziraniji, a oglašivači imati više podataka o vama.

Oglašivači strahuju kako će im razina kontrole nad kolačićima te razine neizbježno nanijeti štetu i imati ozbiljan utjecaj na sve servise koji žive od oglašavanja.

Više: Neowin