CARNET IZVIJESTIO

Projekt eŠkole dosad je digitalno opremio 151 školu

20.12.2016 u 14:45

Bionic
Reading

Početkom sljedeće godine očekuje se i dovršetak opremanja škola i regionalnih obrazovnih centara računalnom opremom a tijekom 2017. CARNet će izgraditi i bežičnu mrežu u ukupno 144 škole

Gotovo 280 radionica i webinara s ukupno više od 5.700 sudionika, opremanje nastavnika iz 151 škole suvremenom računalnom opremom i pripadajućom infrastrukturom te izrađeni strateški dokumenti koji će pomoći osnovnim i srednjim školama u Hrvatskoj da postignu viši stupanj digitalne zrelosti...

To su neki od ovogodišnjih rezultata provedbe pilot projekta e-Škole: Uspostava sustava razvoja digitalno zrelih škola koje je predstavila Hrvatska akademska i istraživačka mreža – CARNet.

Vršitelj dužnosti ravnatelja CARNeta Zvonimir Stanić iznio je pregled aktivnosti koje su provedene tijekom 2016. u sklopu projekta kojeg CARNet provodi u suradnji s partnerima: Agencijom za odgoj i obrazovanje, Agencijom za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih te Fakultetom organizacije i informatike Sveučilišta u Zagrebu.


Ukupna vrijednost pilot projekta je gotovo 307 milijuna kuna, a većim se dijelom sufinancira iz strukturnih fondova Europske unije.

Stanić je tijekom svog izlaganja podsjetio i kako je 15. srpnja ove godine svečano potpisan Ugovor o dodjeli bespovratnih sredstava za provedbu infrastrukturno-uslužnog dijela projekta vrijedan više od 220 milijuna kuna od čega 85 posto sredstava dolazi iz Europskog fonda za regionalni razvoj dok se preostali iznos sufinancira iz nacionalnih sredstava.

Temeljem tog ugovora započelo se s opremanjem nastavnog i nenastavnog osoblja u 151 osnovnoj i srednjoj školi koje sudjeluju u projektu a koje čine 10 posto svih škola u Hrvatskoj. Od ukupnog broja škola u projektu do danas je opremljeno gotovo 85 posto, dok će preostale škole biti opremljene početkom sljedeće godine.

Ove godine izrađena su i dva strateška dokumenta: Okvir digitalne zrelosti škola, koji po prvi put u Hrvatskoj omogućava dubinski uvid u stanje digitalne zrelosti osnovnih i srednjih škola u Hrvatskoj te Okvir za digitalnu kompetenciju korisnika koji uz pripadajući Priručnik, donosi pregled znanja i vještina (kompetencija) potrebnih nastavnicima, ravnateljima i administrativnim djelatnicima za primjenu digitalnih tehnologija i resursa u školama.


Kako bi se nastavnici potakli na korištenje tehnologije i digitalnih obrazovnih sadržaja u nastavi, CARNet je dosad izradio i 60 scenarija učenja za biologiju, kemiju, matematiku i fiziku za 7. i 8. razred osnovnih te 1. i 2. razred srednjih škola. Do kraja projekta cilj je osmisliti ukupno 240 scenarija te ujedno potaknuti nastavnike na stvaranje vlastitih.

Do danas je održano 275 radionica s ukupno više od 4.300 sudionika te četiri webinara koje je aktivno pratilo gotovo 1.500 sudionika.

CARNet je predstavio i novu mrežnu stranicu projekta e-Škole na kojoj će se redovito objavljivati najvažnije informacije za projektne dionike i javnost.

Tijekom iduće godine CARNet će objaviti preostalih 180 scenarija učenja, a započet će i izrada digitalnih obrazovnih sadržaja koji će pratiti nastavne planove i programe pojedinih predmeta.

Sav sadržaj bit će korisnicima dostupan kroz centralni nacionalni repozitorij čime će se stvoriti jedinstveno mjesto za pristup tim sadržajima, kako iz škole tako i od kuće. U sklopu navedenog sadržaja bit će i brojna cjelovita djela hrvatskih i stranih pisaca s popisa obvezne školske lektire za osnovnu i srednju školu pod nazivom e-Lektire


Početkom sljedeće godine očekuje se i dovršetak opremanja škola i regionalnih obrazovnih centara računalnom opremom a tijekom 2017. CARNet će izgraditi i bežičnu mrežu u ukupno 144 škole.

U produkciju će biti pušten i ekosustav e-Škole, krovni sustav koji definira sve ostale podsustave kao što su SIPU (sustav informatizacije procesa ustanova) - centralizirani i standardizirani sustav za informatizaciju poslovanja i praćenja poslovnih procesa u školama te sustav za analitike učenja i organizacije pomoću kojeg će škole moći prikupljati, mjeriti, analizirati i izvještavati o učenicima i njihovom učenju.

U drugoj polovici 2017. bit će provedeno i završno istraživanje i vrednovanje digitalnog sazrijevanja škola koje će pokazati koliko su škole uključene u projekt napredovale u odnosu na nedavno objavljeno istraživanje prema kojem velika većina škola (82 posto) spada u tzv. digitalne početnice