INTERVJU: TOMISLAV BRONZIN

Nagrade domaćim tvrtkama otvaraju vrata svijeta

01.07.2016 u 13:28

Bionic
Reading

U našem poslu nagrade za inovaciju su izuzetno važne jer su potvrda, na međunarodnom nivou, da je rješenje inovativno i da radi. Pokretač su poslovnih pregovora i projekata, kaže osnivač tvrtke Citus

Rješenje C@N PersonRecog - Gender & Age Group Recognition je softverski modul koji omogućuje prepoznavanje spola i dobi/dobne grupe ljudi.

C@N PersonRecog prikuplja informacije u realnom vremenu, bez potrebe za stvaranjem baze podataka snimljenih slika ljudi te u djeliću sekunde, na bazi složenih matematičkih algoritama, izračunava vjerojatnost da se radi o određenom spolu te dobi/dobnoj skupini. Zahvaljujući tom pristupu velike su mogućnosti primjene ovog rješenja u svim branšama i industrijama.

Zagrebačka tvrtka Citus je za taj svoj softver dobila više nagrada diljem svijeta, među kojima su zlatna medalja na američkoj izložbi inovacija i novih tehnologija INPEX 2016., zlatna medalja i nagrada za najbolju međunarodnu inovaciju na INTARG-u 2016. u Poljskoj te zlatna medalja i specijalna nagrada na izložbi IPITEX 2016. u Bangkoku.

Pitali smo Tomislava Bronzina, osnivača tvrtke Citus i jednog od pokretača konferencije Mobility Day, što nagrade poput zlatne medalje za inovaciju na INPEX-u 2016. konkretno donesu takvim tvrtkama?


Budući da naše poslovanje, proizvode i usluge baziramo na inovacijama, izuzetno je bitno biti prisutan na izložbama na kojima se takve inovacije pokazuju, ocjenjuju, ali i gdje se otvaraju mogućnosti poslovne suradnje, bilo s investitorima, bilo s potencijalnim partnerima koji će raditi distribuciju u nekoj zemlji ili regiji.

U našem poslu nagrade za inovaciju su izuzetno važne jer su potvrda, na međunarodnoj razini, da je rješenje inovativno i da radi. Nagrade su referenca koja otvaraju mnoga vrata te su pokretač poslovnih pregovora i projekata.

Koje su sve mogućnosti primjene softverskog modula C@N PersonRecog – Gender & Age Group Recognition? Kakve planove imate za njegovu monetizaciju?

Praktički se može primijeniti u svim branšama i industrijama. U ovom trenutku najviše se koristi u marketingu te za svrhe istraživanja ponašanja potrošača. Na primjer, u multimedijskom sustavu koji je instaliran u izlogu i koji može razlikovati osobe koje mu pristupaju prema spolu, ali i dobnoj grupi.

Na bazi tih informacija multimedijski sustav može proaktivno nuditi sadržaj koji odgovara primjerice muškoj osobi u srednjim godinama ili mladoj ženskoj osobi i na taj način postići bolje učinke oglašavanja.

Isto tako, sustav recimo može raditi u pasivnom modu gdje bilježi broj osoba, njihov spol i dobnu grupu što može služiti za izvještavanje u svrhu istraživanja tržišta.

Druge mogućnosti primjene su u području fizičke sigurnosti i zaštite, računalnim igrama, edukaciji...

Monetizacija ovog rješenja već je počela. Zanimanje je veliko, trenutno smo u pregovorima s partnerima za različita tržišta.


Koliki je tim bio potreban za njegov razvoj? Koji su sve profili stručnjaka bili uključeni? Koliko je razvoj trajao?

Tim koji je radio na ovom projektu bio je raznolik zbog zahtjevnosti rješenja. U njemu su se, uz developere i ostale IT-jevce, nalazili liječnici, fizijatri, antropolozi, kineziolozi, psiholozi, sociolozi, defektolozi, ekonomisti i marketingaši. U finalnoj fazi razvoj je trajao cca godinu dana, no kako je C@N PersonRecog - Gender & Age Group Recognition rješenje jedne platforme i njena nadogradnja, razvoj je trajao dulje.

Konferencija Mobility Day ove će godine biti održan deseti put. Kad ste pokretali tu konferenciju, jeste li očekivali da će dogurati do okrugle brojke?

Uh, ovih prvih deset godina doista je proletjelo u trenu. Čini mi se kao je prva konferencija bila nedavno. Nikada nisam razmišljao na način da dosegnem neki broj konferencije. To se dogodilo spontano.

Cilj mi je bio, svake godine, s kolegama iz struke, a i izvan nje, podijeliti novosti i trendove u našoj branši. Brzina razvoja tehnike i tehnologija je danas nevjerojatna i ta činjenica izuzetno utječe na naš rad.

Nevjerojatne stvari su se dogodile u proteklih deset godina. I to ne samo u segmentu da pratimo trendove, nego da ih i stvaramo. Stvari o kojima smo na nekoj od prvih konferencija, govorili kao o dalekoj budućnosti, danas su dio svakodnevnog života.


Što se najviše promijenilo u odnosu na prve godine konferencije? Ima li neostvarenih ambicija, želja, ciljeva?

Jako puno stvari se promijenilo u svim segmentima, od tehnologije, načina poslovanja pa do načina života, rada i učenja. A i mi smo deset godina stariji, iskusniji i mudriji.

Za sada nema neostvarenih ambicija, želja i ciljeva i kada pogledam ovih deset godina izuzetno sam zadovoljan sa svime što je učinjeno. Svake godine cilj nam je bio napraviti još bolju konferenciju od prethodne. I očito je da smo uspjeli u tome.

Ponosni smo što se MobilityDay profilirala u vodeću ICT i poslovnu regionalnu (SEE) konferenciju u području računalnog oblaka, primjeni mobilnih rješenja, novih tehnologija i njihove primjene u poslovanju, obrazovanju i svakodnevnom životu.

Što možemo očekivati od desetog izdanja Mobility Daya?

Svake godine cilj nam je bio napraviti još bolju konferenciju od prethodne. I sukladno tome za desetu po redu pripremili smo izuzetno interesantna predavanja, super predavače i niz zanimljivih tema.

Ove godine imati ćemo i okrugli stol pod nazivom 10 godina tehnologije 2006. - 2016. - 2026. Središnja tema konferencije MobilityDay 2016 je Mobilnost posvuda - kontinuitet poslovanja i povećanje produktivnosti upotrebom mobilnih cloud rješenja te njihova upotreba u poslovanju, u privatnom životu i obrazovanju